Diepe commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Esvre, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nu wij in november ons eerste kindje verwachten ben ik al heerlijk het internet aan het afstruinen voor spulletjes enzo. Wat mij opvalt is dat de meeste commodes zo ondiep zijn.. Ik vond het bij het kindje van een vriendin juist altijd zo fijn om ze recht voor je neer te kunnen leggen: dus beentjes naar jou gericht en hoofdje helemaal achterop de commode i.p.v. dat het kindje dwars ligt ten opzichte van jou.

Behalve de commode die mijn vriendin had van de ikea met zo'n opzetstuk, zie ik maar weinig commodes die wel zo diep zijn dat dit kan. Weten jullie misschien winkels/sites waar ze iets dergelijks wel hebben? :(

(Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk gesteld is :))

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben een diepe commode, het verschoonkussen ligt er in de lengte op zeg maar... ik verschoon onze jongste (net 2) ook nog recht voor me en niet overdwars...
    het is van het kamertje 'altea', als je googled zie je dat ie nog steeds te koop is.
    (zag er zelfs eentje op MP als je zou willen)

3. Dana

Dana Niet meer actief

Wij hebben zo'n commode gekocht bij de babydump, ons kindje ligt dus ook precies als jij beschrijft, met de voetjes naar je toe en hoofdje van je af. Recht ipv dwars ;)
    Ik vind het ook veel praktischer verschonen op die manier en veiliger, ze kunnen er aan beide zijkanten niet afrollen omdat onze commode opstaande zijkanten heeft en het verschoningskussen ook.

4. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Mijn vriendin heeft er ook eentje bij de babydump gekocht. Pas wel op met lange levertijden.

5. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Wij hebben een commode die je ook diep kunt maken en zo gebruiken wij hem dus ook. Vinden het ook veel handiger met verschonen en aankleden. Bij ons kamertje kun je het bovenplankje/kastje wat je dus normaal boven de commode hangt als verlengstuk gebruiken achter de commode. Wisten we in eerste instantie niet totdat de man die het kamertje in elkaar zette ons op die mogelijkheid wees. Als je dan alsnog een apart plankje wilt hebben bestel je die er gewoon los bij. Kamer destijds bij babypark gekocht.

6. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij hebben een commode zonder rand, dus ik ga gewoon aan de zijkant staan (althans zo zie ik het voor me).
    Dat is eventueel ook nog een optie om naar te kijken. Een "normale" commode, maar dan eentje waarbij je ook vanaf de zijkant kan werken.

De commode staat bij ons naast het bedje, maar er is een flinke ruimte tussen het bedje en de commode.

Nadeel is natuurlijk wel dat je dan de lades niet aan de juiste kant "bij de hand" hebt.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zo'n commode lijkt me eigenlijk helemaal niet handig met verschonen. Je werkt dan als het ware van je af, vanaf de zijkant voelt natuurlijker. Maar misschien komt dat omdat ik alleen de zij commode gehad hebt. In duitsland is het wel gebruikelijker om het zoals jij zegt te hebben. Dus misschien babywalz oid?

8. Lisa1

Lisa1 Actief lid

15 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wou ik dus ook, maar er zijn er weinig van of je moet al zo'n opzetstuk erbij kopen.
    Wij hebben de commode van turijn, maar dan helemaal wit.Die is 65 cm diep, dus diep genoeg om het kussen ook over anders te leggen.

Succes met je zoektocht.

9. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    In principe kun je een opzetstuk kopen, waardoor de commode dieper wordt. Wij hebben n oude commode gekocht en er zelf n plaat op gemaakt.
    Ik ben vanuit werken in kinderdagverblijven ook gewend om baby's te verschonen als ze recht voor me liggen. Ik vind dat fijner, want dan sta je zelf ook niet wat vreemd gedraaid.
    Betekent trouwens wel dat je aan de achterkant ruimte achter je commode hebt.

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, ik vind het juist onwijs onhandig als ik m'n dochter recht voor me heb liggen om te verschonen. Hier dus ook gewoon een commode waar ze dwars voor me ligt. Madam wil ook nog wel eens een trap in m'n buik geven als ze recht voor me ligt, niet zo fijn... (ouders hebben zo'n inklap-commode van Ikea, waar je dus recht voor staat)

11. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad dat het ook een beetje een kwestie van gewenning is. Als ze nog heel klein zijn vind ik recht voor me iig makkelijker. Weet nog wel bij de dochter van die vriendin dat het op den duur ook voor de nodige schoppen kon zorgen.. ;) Maargoed dan zou ik dus zo'n grote commode moeten regelen dat het aankleedkussen ook nog dwars kan liggen, dan is het helemaal perfect :p

Ik vind die gewone ladenkast Hemnes van de Ikea zo leuk (met drie lades) maar nu zat ik eens naar die opzetstukken te kijken en zat te bedenken dat het niet zo moeilijk moet zijn om daar zelf zo'n opzetstuk voor te maken, zodat het wel wat dieper is.. Nog maar eens over nadenken!

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik kan ook absoluut niet verschonen als ze recht voor mij ligt.

Zelf heb ik ook zo'n opklap commode van de Ikea voor in de woonkamer, maar daar verschoon ik onze kinderen ook altijd dwars op.

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben nog niet zwanger maar heb me er al wel eens in verdiept. En ik vind de meeste commodes zo klein en vind die randen juist onhandig. Om die reden wil ik dan ook tegen die tijd een gewone kast van de ikea als commode gebruiken. Dat doen meerdere mensen.
    Dat is deze:
    HEMNES Ladekast 8 lades - wit - IKEA

14. Kittycat

Kittycat Lid

29 okt 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die Hemnes is juist heel ondiep.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben de hemnes ook gebruikt, hij is niet heel ondiep hoor. Een verschoningskussen past er op met ruimte over. Hier op de foto kun je het zien hoe hij bij ons was:

16. Kittycat

Kittycat Lid

29 okt 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn 'echte' commode is meer ruimte over, die is toch echt wel dieper dan de hemnes.
    Leuk gedaan met die gekleurde laatjes trouwens.

17. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Bij de geboorte legden wij het verschoningskussen in de breedte op aanwijzing van de kraamzorg. Dat paste ook gewoon. Later niet meer, toen wel even wennen om vanaf de zijkant te werken.

Deel Deze Pagina