Welke draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mango393, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Hallo dames,

Mijn vriend en ik willen graag gaan dragen (uiteraard gaan we hiervoor in de leer dmv cursussen oid). Maar ik wil graag een draagdoek voor kerst geven, maar nu weet ik eigenlijk niet welke merken fijn en goed zijn.
    Zijn er hier dames die dragen en een idee hebben?

Ik zoek een doek van max 100€ , liefst minder natuurlijk maar de kwaliteit moet wel zodanig goed zijn.

Ik ben benieuwd:)

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou kiezen voor een geweven, de little frog heb je in de aanbieding nieuw al voor 40 euro, zijn wel stug en moeten zacht gemaakt worden

De hoppediz heb je voor 70/80 euro en is van nature iets zachter dan de little frog

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik vindt een draagdoek zo dusdanig persoonlijk dat ik haar gewoon 1 zou laten uitkiezen. Er zijn zoveel soorten soorten en maten, dat zou ik niet willen bepalen voor iemand

Ik heb een rekbare waar ik erg blij mee ben :) gemaakt van bamboe dus wel luchtig. Toevallig nu een geweven in huis te leen.. Moet er nog heel erg aan wennen.

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik heb jaren gedragen met een didymos draagdoek, heerlijk en niet rekbaar en heerlijk voor de baby

5. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik heb een geweven gehad en heb nu een rekbare. Ik heb toch de voorkeur voor een geweven, heb het idee dat m'n zoontje daar veel steviger in zat. En er zijn wat meer dingen mee mogelijk, zoals op de rug dragen of met het gezichtje naar voren gericht.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik zou kiezen voor een geweven maat 6 (daarmee kun je de meeste knopen doen tot maat 44. Heb je een grotere maat, dan kun je beter maat 7 nemen)

Ik heb een katoenen Fidella, vooral omdat ik hem mooi vind. Ik heb een ringsling va Girasol en die voelt meteen uit de verpakking heel zacht aan.

Betaalbare merken: yaro, hoppediz, little frog. Dat zijn mooie basisdoeken, ook kwa prijs (en het is verslavend, dus de kans is dat het niet bij 1 blijft).
    Hele mooie prints (persoonlijk, je kunt er anders over denken): Oscha, Natibaby (die heeft Van Gogh prints!), Kokadi, Fidella
    Heel duur: Artipoppe

Ga maar eens voelen welke doek je fijn lijkt bij een consulent, want er zit veel verschil in.
    Eventueel een paar winkels: ooiebeest, hip&groen, dragen en zo, von va voom
    Uiteraard kun je ook bij de fabrikant rechtstreeks bestellen.

Mogelijk kom je 2nd grade tegen. Dat zijn doeken met bijvoorbeeld weeffouten. Het zijn cosmetische foutjes, als kleurverschil oid. De veiligheid is hetzelfde als de normale doeken, maar omdat er foutjes in zitten zijn ze goedkoper. Soms zie je het niet eens!

7. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Bedankt voor de info dames!

@mam1991, de doek is voor m'n vriend en ik weet wat hij wilt qua kleuren etcetera. Daar hebben we het al over gehad:) Voor een vriendin zou ik het ook niet uitkiezen, inderdaad te veel keuze en heel persoonlijk.

@twinkle81, nog een vraagje; ik ben zelf 1.76m en heb maat 38/40, m'n vriend is 1.96m en is vrij breed XL. Kunnen we dan allebei gebruik maken van dezelfde doek of kan dat qua maten niet?

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Er zijn zooooooveel verschillende doeken (kijk uit, want omdat er zoveel prachtige opties zijn blijft het meestal niet bij één draagdoek, ik heb er inmiddels 6 liggen en mijn kindje moet nog geboren worden :p).

Als je Facebook hebt zou je je kunnen aanmelden op één van de vele draaggroepen die er zijn. Dan zie je een hoop voorbij komen aan merken, patronen, kleuren, verschillende stoffen etc. Dan weet je misschien beter wat je mooi vindt.

Je kan ook een doek lenen (zoek bijvoorbeeld een lokale draaggroep op FB en kijk of er iemand vlakbij woont of huren via een verkoopsite). Of aan reisjes meedoen (FB-groep reisdraagdoeken, dan krijg je een doek een week in huis en stuur je hem daarna naar de volgende). Dan kun je zelf ervaren wat je het fijnst vindt. Want dat is voor iedereen anders. Ik draag zelf bijvoorbeeld het allerliefst met een doek van katoen/linnen terwijl andere mensen dat juist vreselijk vinden dragen.

9. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Jaa, dat is inderdaad ook wat voor mij om dan thuis te komen met een aantal:p haha. Maar misschien is het wel een goed idee om een soort cadeaubon te maken, dat ie met mij samen naar een consulente gaat en we dan samen kijken. Omdat ik qua prints en kleuren wel weet wat ie wil maar niet wat ie 't prettigst vind zitten.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb de bykay geweven denim, vind ik een hele fijne doek en ook voor mannen wat stoerder dan een printje. En ik heb een ergonomische drager (bondolino), daar geeft mijn man de voorkeur aan, omdat je daarbij maar 1 knoop hebt en het dus letterlijk minder ingewikkeld is

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Omdat je vriend wat breder is, zou ik een maat 7 kiezen. Anders kun je de standaard knopen als fwcc niet doen (en die is lekker makkelijk). Ik heb maat 42 en met de maat 6 die ik heb kan ik hem maar net afknopen. Je kunt hem ook meenemen naar een consulent/winkel. Dan kan hij passen, zelf kiezen en krijgt hij goed advies. Kies wel voor een winkel gericht op dragen, want ik heb ze in babywinkels adviezen horen geven waar je echt van schrikt!

12. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Top, bedankt voor je advies! Ik woon in omgeving Zaanstad. Is er toevallig iemand die een goede draagwinkel kent hier in de buurt? Anders zoek ik uiteraard even op Google.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten

Deel Deze Pagina