Omdat ik de kraampakket niet vergoed krijg uit mijn verzekering, wildeikm zelf gaan samenstellen en gaan kopen. maar wat zit er in? Ik weet het niet meer, wat ik nog wel weet was dat ik lang niet alles nodig was .
Checklist kraampakket matrasbeschermer of kraammatras: deze beschermen je matras tijdens en na de bevalling; onderleggers: onderleggers zijn hygiënische vochtopnemende matjes die iets dunner zijn dan een kraammatras; kraamverband: dit verband is groter en dikker dan maandverband. Vooral de eerste dagen na de bevalling heb je kraamverband nodig; netbroekjes/stretchbroekjes: handig om je kraamverband in te doen. Netbroekjes zijn heel elastisch. Na gebruik gooi je ze weg; (verband)watten: voor het schoondeppen en desinfecteren; steriele gaasjes: steriele gaasjes zijn per stuk verpakt. Deze gaasjes worden gebruikt voor de verzorging van de baby of het verzorgen van de vagina na inknippen en inscheuren; koortsthermometer: het liefst een digitale, die zijn nauwkeuriger dan kwikthermometers; ontsmettingsmiddelen: alcohol en desinfecterende zeep; navelklem: deze is nodig voor het afklemmen van de navelstreng. Bij een ziekenhuisbevalling heb je deze niet nodig.
Ik heb hem ook niet vergoed gekregen, maar kreeg wel korting via mijn verzekering. Voor een volledig Natalis pakket 23 euro betaald. Volgens mij krijg je dat zelf niet voor elkaar voor die prijs...
Ik beval sowieso in het zh inderdaad. Ik zal eens informeren bij mijn verzekering wat de doos gaat kosten. babydump is helaas hier niet in de buurt. Bedankt voorde info!
Elke thuiszorgwinkel en de prenatal hebben ook kant en klare pakketten. Ik heb het meeste wel gebruikt.
Als je in het ZH bevalt schijn je meer dan de helft wat in een standaard pakket zit, niet nodig te hebben! Ik zou goed kijken wat bijv. een kraamzorg adviseert. Hier heb ik wel een pakket vanwege aanvullende verzekering, maar als ik dat naast het lijstje leg wat de kraamzorg me heeft gegeven, heb ik echt heel veel waarschijnlijk totaal niet nodig. Aan de andere kant heb ik dan weer wat om weg te geven bij de VK, voor mensen die het zelf niet kunnen aanschaffen, en afhankelijk zijn van donatie (overgebleven nieuwe kraamartikelen), en dat vind ik een fijn idee. Liefs,
Ik wou ook alles los gaan kopen en heb uiteindelijk een pakket via interpolis besteld voor 23,95 inclusief verzending. Had hem na ongeveer 3 dagen in huis. Het zelf samenstellen ging niet van een lijen dakje. De ene winkel had dit weer niet en de ander dat niet. Online kwamen er altijd verzendkosten overheen, waardoor ik alsnog duurder of net zo duur uit kwam als een compleet pakket Ik beval in het ziekenhuis, maar een compleet pakket in huis hebben wordt wel op prijs gesteld voor het geval dat
Heb maar weinig uit het pakket nodig gehad veel kunnen weggooien. in het ZH bevallen (keizersnede). toen ik thuis kwam heb ik nog 1 dag kraamverband gebruikt en toen gewoon maandverband heb 1 pak zo weg kunnen gooien. veel matjes.....heb er 1 nodig gehad, in bed gelegd met 38 weken voor het geval de vliezen zouden breken.....dat is met week 40 in bed gebeurd. kruikzak zat erin, thermometer, alcohol. badcape.
Na mijn ziekenhuisbevalling heb ik eigenlijk maar 1 matje gebruikt en het kraamverband (maar dat is per persoon heel wisselend en kan je altijd zo bij halen). Voorafgaand alleen zo'n grotere mat voor in bed voor het geval de vliezen zouden breken. Voor de kleine alcohol en watten gebruikt en de rest heb ik braaf naar zo'n inzamelingspunt gebracht voor moeders in Afrika ofzo
Hier in het ziekenhuis bevallen en twee dagen in het ziekenhuis gelegen, maar bij thuiskomst echt og veel uit het kraampakket gebruikt. Zou dus zeker gewoon alles aanschaffen hoor! Thuiszorgwinkels hebben ook kant en klare pakketten, Prenatal heeft ook alles, Babydump ook. En misschien kun je het ook via je kraamzorginstantie of verzekeraar aanschaffen met korting.
Die onderleggers heb ik bewaard en gebruik ik nu....zoon is 3, als een hele tijd dagzindelijk maar nog niet als hij slaapt. S nachts wil hij wel een luier om maar overdg valt hij nog wel eens op de bank in slaap.....ideaal, die onderleggers dan, tegen zijn eventuele plasongelukjes
Bij de ETOS kan je de kant en klare pakketten ook kopen. Zou eerst wel even bellen om te vragen of ze op voorraad zijn. Heb ik ook gedaan.