Stokke Trip Trap Of Andere Kinderstoel?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ise Bo, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Goedemiddag Meiden,

Ik heb even een vraagje. Pfff heb het idee dat ik steeds om advies/ips kom vragen....;)

Ik heb nu en Kinderstoel met tafetje in 1. De kinderstoel kan je ombouwen en dan heb je eensteltje en tafeltje. Ik heb deze een jaar geleden al van iemand gekregen, gratis.

Nu woon ik redelijk klein en heb dus niet erg veel ruimte. Ik twijfel er nu over om de Stokke Trip Trap kinderstoel te kopen. Naar mijn idee is deze kleiner en ook nog eens langer te grebruiken.

Ik vraag me af: Wat is jullie ervaring met de Stokke Trip Trap? Zit een kindje van rond de 7 maanden hier lekker in en tot welke leeftijd kunnen beide kinderstoelem worden gebruikt?

En welke dingen met ik dan allemaal van deze stoel aanschaffen voor een kindje van rond 7 maanden?!

Heeft iemand tips?
    Liefs Ise

2. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hoi.
    Wij hebben de trip trap en zijn er zeer tevreden over .
    Onze kleine meid zit er ook al in vanaf 7 maanden en dat
    ging eigenlijk al meteen goed.
    We hebben er wel een babyset bijgenomen en die heb je zeker nodig.
    Een stoelverkleiner is er ook maar die hebben we niet gebruikt.
    Je kunt er heel lang meedoen omdat de stoel meegroeit,zelfs een volwassene moet erop kunnen zitten.
    Ook fijn is dat je de stoel goed aan tafel kunt zetten omdat er geen blad op zit.
    Wij kregen er ook een soort placemat bij voor eventuele eetongelukjes,helaas is die actie nu afgelopen en moet je deze er los bij kopen.
    Het nadeel kan zijn dat al die losse accesoires best prijzig zijn.
    Dit is onze stoel incl babyset:
    Tripp Trapp incl. Babyset | Kinderstoelen | Baby-Dump
    Dit is dan de placemat/table top:
    Stokke Table Top | Kinderstoelen | Baby-Dump
    Dus wat je dan moet aanschaffen is de stoel met babyset en eventueel
    een harnasje en of zitverkleiner.

3. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een handige stoel, maar was ook benieuwd naar de ervaringen of je dan geen 'tafeltje' mist.
    Waar heb je de baby voor die 7 maanden in gezet? Wel in zo'n echte babystoel?

4. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier een heel simpele: van de Ikea. Kostte bijna niets en zeer handig!
    We kunnen hem zelfs meenemen als we weggaan omdat je de poten er eenvoudig van af kan halen. Tis niet de mooiste, dus als je daar voor gaat moet je een andere nemen. Maar ik vind hem geweldig.

5. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Juffertje83: Wij hadden in het begin wel een kinderstoel met blad
    maar dat ding was loeizwaar en onhandig groot.

Het blad heb ik totaal niet gemist,we hebben er zo'n table top bij
    en die zit op het tafelblad vast met zuignappen.
    Onze kleine meid kan met de trip trap helemaal aan tafel zitten.
    En mocht ze dan geknoeid hebben maak je de table top heel eenvoudig schoon met een doek.
    Doordat de stoel goed onder de eettafel past staat hij ook niet in de weg.

De ikea kinderstoel hebben we ook en die vinden we ideaal om mee te nemen als we weggaan.

6. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb de tripp trapp bij babydump besteld. Inclusief babyset is ie 159 euro. Over de gratis Table top, ik heb ze gewoon gemaild dat je die bij een andere winkel er gratis bij kreeg en nu hebben ze m bij babydump dus gratis toegevoegd aan mijn bestellig ivm laagste prijs garantie. Mij lijkt de stoel ideaal. Wonen ook klein dus lijkt me er praktisch. Er is overigens wel een play tray te krijgen voor bij de tripp trapp mocht je een blad missen.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bij mijn dochter hebben we de ikea stoel zonder blad altijd aan onze tafel geschoven, ik vind zo'n apart blad voor een baby of kindje niks hoor! Nu gaan we ook voor een tripp trapp, omdat je het toch wel erg lang gebruikt... Nadeel van de ikea vind ik dat de poten enorm uitsteken, daar struikelen we nogal over. De tripp trapp is compacter

8. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Ik heb ook een stokke trip trap, als geboortecadeau gekregen van de peettante van mijn dochtertje.

Het nadeel bij ons was/is dat mijn kleine meid zich constant met haar voetjes van de tafel wegduwt. Was dus aan het kijken voor zo'n tafeltje en dat is er dus niet... of toch wel??

Ik heb eens op google playtray stokke trip trap ingetikt en toen kwam ik op een site uit van iemand die een plastic/kunstof tafelblad heeft gemaakt speciaal voor de stokke trip trap. Heb 'm besteld en vind 'm echt ideaal!!

Als ze straks echt gaat meeeten met ons gaat het blad er gewoon weer vanaf maar voor nu... :)

9. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ook het playtray blad erbij en dat is ideaal en erg terveden over triptrap en erg lang te benutten, maar wel duur.

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Lotte zat vanaf 6 maanden in de TripTrap. Ze kon nog niet zelf zitten maar met de baby-inzet (oude houten versie hebben wij) met kussentje, zat ze perfect rechtop en ze vond het geweldig!
    Zonder kussen zakte Lotte onderuit en dat deed ze nog heel erg lang. Zeker tot 1 jaar en nu zit ze ook nog steeds steviger met kussen erin.
    Maar dat komt ook omdat ze een fijn en smal meisje is.
    Ik ken mensen die minder tevreden zijn over de TripTrap met baby-inzet maar.... die hebben een bolle blije baby (even aardig verwoord, haha). Dan is het lastiger om in de zit te komen want hij is best smal. Maar voor Lotte daarom perfect.
    De stoel is voor altijd te gebruiken want als volwassene kun je er nog steeds op zitten.
    Op mijn werk (naschoolse dagbehandeling) zitten de kinderen er ook op; daar hebben we alleen maar trip-trap stoelen omdat de kinderen hier beter en rechter op zitten. In hoogte verstelbaar dus ze zitten altijd op goede hoogte aan tafel. Dat zijn kinderen in de leeftijd van 4 tot ongeveer 12 jaar!

Ik zou gewoon in de winkel gaan passen als je wil vergelijken.
    Hier in elk geval super tevreden over de stokke. Nog een paar maanden en dan komt er zeker een 2e bij in huis!

11. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    de tiamo kinderstoel is trouwens ook heel goed en vrij lang bruikbaar. Voor de oudste hebben we de trip trap gekregen. Maar die is inderdaad vrij duur. De tiamo zit ook een blad bij wat je er aan schroeft. En een ingebouwd tuig. Ben over deze stoel ook zeer tevreden. Is maar een idee. Maar bij deze was ik dus voor 75 euro klaar en hij neemt amper ruimte in en kan later zo bij tafel als het blad eraf is.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zitten zelf te denken aan de kinderstoel van "dapper". Die vind ik namelijk mooier. Verder hetzelfde principe als TripTrap. Heeft iemand ervaring met die stoel?
    Wij hebben zo'n Blije Bolle Baby ;) dus TripTrap zal dan misschien sowieso niet zo geschikt voor ons zijn. Ik ben wel benieuwd hoe dat met de dapper stoelen is, aangezien je die alleen online kunt bestellen en je dus niet kunt passen in een winkel.

Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van zo'n tabletop van TripTrap? Daar kun je toch zelf wel een goedkopere oplossing voor verzinnen lijkt mij? Placemat ofzo.

13. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Vroegen ze nog na bij welke winkel je het blad er gratis bij kreeg? Ik ben niet iemand die zou beweren dat ik het ergens gratis erbij zou krijgen ... als dat helemaal niet zo is ... zodat Babydump het er bv gratis bij gaat geven. Of was het ook echt het geval dat je de table op dat moment er ergens anders gratis bijkreeg? Hoe pak ik dit aan?

Bedankt allemaal voor de vele reacties. Mijn kindje is erg fijnstjes, smal, dus dat zou eventueel wel kunnen met de Trip rap. Voordeel is dat de stoel wat kleiner is dan sommige anderen stoelen, dat ie er mooi uitziet en super lang gebruikt kan worden. Nadeel is dat ie duur is, maar aangezien je 'm erg lang kan gebruiken, zal je het geld er wel 'uithalen', toch?

Ik denk er nog even goed over na, want helaas is het een behoorlijke uitgave, maar vind 'm wel echt geweldig mooi.

Degene die deze stoel hebben ... hebben jullie dezelfde kleur gekozen als jullie eetkamerstoelen?! Zo nee, hoe hebben jullie een kleur gekozen, ik zie immers zulke gave kleuren!

14. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij hebben voor de white wash kleur gekozen.
    Past nu heel goed bij de eethoek maar mochten we
    ooit andere stoelen nemen dan past de kleur overal wel bij.
    Vrienden van ons hebben de groene maar ontzettend spijt van.
    Je bent die kleuren nl heel snel beu.
    En om dan maar een andere te nemen daar zijn ze toch iets te duur voor vind ik.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    IN EEN WOORD GEWELDIG!!!! Ja mijn zoontje zit zelfs nu nog met beugel er goed in (de voorbeugel, omdat hij er anders uit wil) voordeel is dat je ze direct bij de tafel hebt. En mijn neefjes van 8 zitten er zelfs nog op.

Voor 7 mnd hoef je alleen maar die beugel nog aan te schaffen, volgens mij kan hij al zonder verkleiner.

Mijn dinnetje had zo'n ei stoeltje, ideaal voor in het begin hoewel stokke nu ook zoiets heeft, maar is nu ook overgegaan op de stokke.

16. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Nee je moet het kunnen aantonen. Als je de link wil hebben waar je de table top er gratis bij krijgt pb ik die wel even. Dan mail je babydump dat je 'm bij die winkel er gratis bij krijgt en dan voegen zij ' m ook gratis toe aan je bestelling. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Zou 'm nooit kopen, want daar vind ik 'm te duur voor, maar gratis vind ik 'm wel weer leuk natuurlijk! ;)
    Dit is trouwens wel alleen als je de tripp trapp incl. babyset koopt (a 159 euro).

Ik heb de witte besteld met een leuk gekleurd kussentje. Vind de gekleurde ook leuk, maar wit vind ik tijdloos en past altijd bij ons interieur dus vandaar dat we daarvoor gekozen hebben.

17. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Wauw bedankt voor de reacties!
    Zo te lezen is het een geweldige stoel!
    Voordeel: Je kan 'm heeeeeel lang gebruiken! (A)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij zijn heel blij met de Triptrap, hij bevalt zelfs zo goed dat we er een tweede bij hebben gekocht voor de jongste een aantal weken geleden.
    Tot 1 jaar vond ik eerlijk gezegd dat goedkope witte Ikeading beter zitten, al zat mijn dochtertje ook vanaf een maand of 7 regelmatig in de Triptrap.
    Sinds ons zoontje (16 maanden) sinds een maand of twee zijn eigen triptrap heeft, wil hij niet meer in de Ikea kinderstoel, hij weigert gewoon nog te eten en gaat heel hard brullen, in zijn triptrap is hij gelijk weer helemaal tevreden. Ik heb de babybeugel die we nog hadden van de triptrap van mijn dochter er wel in gezet, zitverkleiner nooit gebruikt.
    Hij had binnen 2 weken al door hoe hij zelf in de triptrap moest klimmen en gaan zitten zodra ik het eten klaar maak. Hij is er helemaal blij mee.
    En de oudste zit ook prima op haar triptrap. Volgens mij hebben we er nog jaren plezier van.

19. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Thanks nogmaals allemaal voor de positieve reacties. Ik kan jullie vertellen dat ik gisteren de bestelling heb gedaan bij Babydump. Maandag word de stoel waarschijnlijk thuis geleverd!

Ik heb Babydump gemaild over de gratis Table Top. Ik mocht kiezen: Kinderstoel met gratis babyset of Kinderstoel en Babyset betalen en dan gratis Table Top. Ik heb gekozen voor de laatste optie, aangezien ik de stoel en babyset al online had betaald en de Table top ook wel graag wilde, zodat ik de eettafel een beetje kan beschermen!

Nogmaals bedankt!
    Oh ik ben zooooooooo blij!

20. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Heel veel plezier ermee !

Deel Deze Pagina