We zijn druk bezig de babykamer op orde te maken en ik loop er erg tegenaan dat het badje nog ergens moet staan. Het is een kleine kamer en ik heb eigenlijk liever een stoel dan dat badje. Zijn er goede alternatieven voor zo’n badje die ook handig te legen zijn? Had het stokke opvouwbadje al gezien maar lijkt me toch niet zo handig.
Kan het badje niet gewoon in de badkamer? Wij hebben alleen in de kraamweek het op de slaapkamer gehad. Daarna zelfs de eerste maanden alleen maar mee geweest onder de douche en het badje niet gebruikt. Vanaf 6 maand kon hij zitten met steun en werd te zwaar om vast te houden en spetterde lekker alles onder, dus in bad inde badkamer. En nu met 22 maand nog steeds omdat we geen gewoon bad hebben.
Een bad in de slaapkamer? Waarom niet in de badkamer? Hier trouwens bij de eerste gewoon op de keukentafel, en bij de tweede in het washok op de wasmachine.
Wij hebben boven geen wateraansluiting, dus bad beneden. In het begin in de keuken. Maar zelf het badje amper gebruikt, ik zette de baby emmer in de gootsteen. Makkelijker en verbruikt ook nog eens minder water.
Hmm.. ik zou ook gewoon voor de badkamer gaan hoor, en anders in de keuken ofzo, heel makkelijk te legen en vullen. Mits je een grote keuken hebt dan. Anders zou ik gewoon de badkamer doen. Wij hadden in het begin een badstandaard achter de wasmachine geschoven en het bad bovenop de droger gedaan (die op de wasmachine staat). Wat je ook kan doen anders is het badje niet heel vol maken en op de commode zetten als de baby in bad gaat, dan aankleden op je bed of in de wieg? En dan het bad leeggooien gewoon, of met emmertje(s).
Omdat onze badkamer niet groter is dan de douche en een wastafel Anders hadden we hem zeker daar neergezet maar dat is dus geen optie. Bij onze dochter op de slaapkamer gehad maar die heeft dan een veel grotere kamer. We hebben trouwens wel een bibabad maar dat vind ik pas praktisch als ze zelf kunnen gaan zitten.
Ik heb een Stokke flexibath. Ideaal! Kleine babykamer en badkamer is ook wastafel - omdraaien- meteen douche. Zet m in de douche op de grond. Ik op mn knieen ervoor. Laten drogen en de volgende dag invouwen en bovenop de kledingkast. Als manlief huis is, douchen met kindje samen. En eer t kindje zelfstandig kan zitten, kan die in de douche zelf zitten.
Tummy tub vond ik bij onze dochter niet handig. Die heb ik dus ook niet meer haha. En ben bang dat ook dit meisje te klein is om gelijk mee onder de douche te nemen.
Misschien een idee om anders een (opvouwbaar) bad op de badkamervloer / in de douche? En anders als je het niet vervelend vind om telkens de gootsteen te desinfecteren: een ‘Blooming Baby Bath’! Ideaal!! Hoog genoeg, en zelfs ruimte naast je op het aanrecht om af- en aan te kleden als je een aankleedkussen meeneemt en plek om flesjes etc. neer te zetten.
Bibabad is een vouwbad maar wel heel groot. Leek me nog niet echt handig. Zo’n kleintje van stokke wel naar gekeken maar ik kan niet zo lang op m’n knieën zitten ben ik bang. Ga eens kijken naar het blooming baby bath. Ken ik nog niet. Bedankt voor de tip!
Wij hebben een echt babybadje op standaard en een geleende tummy tub. Ik vimd het babybadje een van mijn miskopen; uiteindelijk weinig gebruikt omdat ik ons dochtertje al vanaf 2 weken mee nam onder de douche, en vanaf 4 weken (toen ik niet meer vloeide) lekker samen in bad. Met dat babybadje kreeg ik snel last van mijn rug, omdat je toch voorovergebogen staat om baby te ondersteunen. De tummytub vond ik een goede oplossing voor als ze snel even gewassen moest worden en ik geen tijd/zin had om mee te douchen/baden. Vanaf 5 maanden ging ze in de badring in ons grote bad, en sinds 10 maanden zonder. Het babybad staat dus al lange tijd stof te vangen op zolder
Tummy niet handig? Ik zweer bij dat ding Haha. Dl heeft er tot ze een maand of 18 was in gezeten ( de laatste maanden als een sardientje, maar ze moest en zou in dat ding ) Badje hebben wij 2-3x gebruikt in de kraamweek, daarna nooit meer. Samen douchen geen optie? En badje misschien in de keuken doen? Op het aanrecht?
Ik zet onze baby regelmatig in de gootsteen... wij hebben de tummy tub in de badkamer staan (fe opgevouwen standaard ook), anders moet ik met emmers water een trap omhoog zeulen. Kan je het niet op jullie slaapkamer opbergen en dan op de badkamer opzetten als je het badje doet? Of heb je daar ook geen ruimte voor? Anders zou ik het denk ik beneden bewaren, is ook makkelijk als er al eentje rondscharrelt, kan die spelen terwijl jij de baby baddert.
Grappig die verschillen haha. Nee vond de tummy echt niet handig. We hebben hem 2x gebruikt Badje vond ik gewoon het fijnste. Douchen kan alleen als er iemand is om haar af te drogen. En denk dat het net als vorige keer de eerste weken niet eens mag ivm verlies van warmte door het douchen. Ga inderdaad maar eens kijken of we badje ergens kunnen stallen haha en gebruiken bij ons op slaapkamer of in de woonkamer inderdaad. Ik ben niet zo groot dus ergens het badje opzetten is vaak al te hoog
Wij hebben ook altijd de tummy tub gebruikt, bij de tweede en derde ook geen gewoon badje meer geprobeerd. Ik heb wel op vakantieparken idd het badje op de keukentafel gezet. Ging ook prima! Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel wensen.
Haha ieder z’n ding idd! Douchen mag gewoon idd alleen kan je idd niet zo handig alleen doen. Ik heb het wel gedaan. Wikkel handdoek op de verwarming in de badkamer klaar gelegd en maxicosi of wipstoel naast de douche. Als we klaar waren beeb in de warme handdoek en in de maxicosi. Dan zelf afdrogen en badjas aan, en dan beeb afdrogen en aankleden. Beetje gedoe idd, maar waar een wil is
Haha voor dat soort handigheidjes is onze douche echt te klein. Als ik de maxi cosi in de douche zou zetten dan is ie nat gespetterd nog voordat de kleine erin kan We gaan even kijken of we boven de trap een plank kunnen ophangen en dat we daar het badje opzetten. Kunnen we er zo bij als we haar willen badderen.
Stokke Flexibath gebruiken wij nu ook weer bij de tweede, vind het heel handig en badje berg je zo weer op in een lade