Hallo allemaal, Ik weet dat je natuurlijk dekentjes en lakentjes moet uitwassen. Maar hoe zit dat met het boxkleed, omslagdoek, deken, aankleedkussenhoes en maxi cosi hoes. Zou het jammer vinden als dat er al gewassen uitziet. Vooral met badstof!! En wanneer maak je het bedje/ wiegje op? Kun je dat al weken van tevoren doen of wordt het dan stoffig? Ben benieuwd wat jullie doen!
Ik heb alles gewassen, vond ik wel zo fris (al is het maar voor je eigen idee). Als het na 1 keer wassen al 'gewassen/verwassen' uitziet is de kwaliteit niet echt goed want dat zou niet moeten mogen. Het bedje had ik al vrij snel opgemaakt omdat het er dan wat echter/leuker uitziet dan een kaal bedje. Meestal maakt de kraamzorg alles nog een keer op zodat het voor de beeb allemaal lekker schoon is.
ik kreeg door dat alles waar je kindje met zijn blote huidje tegen aanligt gewassen moet worden. Dus zal zeker omslagdoek, aankleedkussenhoes en maxi cosi hoes wassen.
Hier ook alles gewassen. Maar niet de katoenen dekens want die zijn niet meer zo knuffelzacht na een wasbeurt. Badstof blijft gewoon mooi na wassen. Niet te heet wassen. Het is niet vies, dus 30 graden is voldoende. Hier bijv. het boxkleed van koeka, badstof. Blijft na veel wassen nog even mooi. Maxi cosi hoes hier niet gewassen. Kindje heeft toch kleertjes aan..... Ik heb ook veel speelgoed gewassen. Maar achteraf zou ik het niet alles meer hebben gedaan. Sommige dingen gaan veel in de mond en dan vind ik het wel zo fris dat ik het heb gewassen, zoals een knisperboekje en sommige knuffeltjes.
Ik heb alles gewassen. Dat vond ik ook gewoon erg leuk om te doen de laatste weken. Het lijkt me dat het niet altijd nodig is. Het wiegje heb ik ergens in de laatste weken opgemaakt. Het bedje in de babykamer al eerder omdat ik dat leuk vond staan. Voordat ze daar in ging slapen heb ik weer alles gewassen.
Ik heb alles gewassen (1x op de hand). Het bedje zou ik pas na de geboorte op maken om in te liggen, vind ik wel zo fris. Wat ik gedaan had was mijn reserve deken en lakentjes op het bedje gelegd en zodra ons zoontje geboren was, bedje met schoon beddengoed opgemaakt en dat setje uitwassen. Vond het ook leuker om het bedje opgemaakt te hebben, anders leek het kamertje voor mijn gevoel niet af..
Meiden, Ik kan nergens vinden met wat voor wasmiddel je alles moet wassen, wie kan mij helpen? Liefs magic
Hey allemaal, Nog een vraagje, heb gister de kinderwagen opgehaald. Maar wat moet je daarvan allemaal wassen? Het dekentje, matrashoesje en verder niets toch?
Je kunt gewoon je eigen wasmiddel gebruiken, zolang je maar geen wasVERZACHTER gebruikt kan dat absoluut geen kwaad. Ik heb alles gewassen behalve de deken voor op bed, daar ligt toch altijd nog een laken onder.
Matrashoesje heb ik niet gewassen omdat daar toch weer een hoeslaken omheen gaat. Kwaad kan het natuurlijk op zich niet om het wel te wassen maar ik vond het niet nodig.
Ik zou denk ik een beetje kijken tegen die tijd en op gevoel doen. kleding hoesjes voor aankleedkussen e.d. beddengoed deken reiswieg dekentje reiswiegovertrekjes boxkleed Matrashoezen ga ik niet doen.
wij hebben alles gewassen wat van stof was. Dus ook de dekens, knuffeltjes, maxicosi hoezen etc etc. Als je deken na het wassen niet meer zacht is, heb je toch echt iets verkeert gedaan volgens mij. Onze dekens zijn nog steeds lekker zacht. Wij hebben alles met neutral gewassen en het bedje is pas opgemaakt toen ze thuis waren. Matrashoes zelf en lakentje/dekentje de eerste keer door de couveuse-nazorg-hulp.
Nee hoor niks verkeerd gedaan met wassen van dekens; staat ook vermeld op de verpakking van prenatal dus zal aan het soort deken hebben wat je hebt gekocht. Deze lijken fleeche maar zijn katoen. Daarom worden ze na wassen iets minder mooi. Nog steeds zacht maar toch iets minder of gewoon anders dan nieuw... Hier zijn ze pas gewassen nadat ze vies waren geworden wegens ziek kindje.
Je had het hier over zacht, staat nergens minder mooi Dus daar reageerde ik op. Het staat inderdaad op al die katoenen dekens dat ze er iets anders uit kunnen zien na het wassen, maar dat vond ik minder belangrijk dan die vreemde handen die allemaal aan die deken gezeten hadden.