Ik heb voor mijn dochter een tweedehands triptrap stoel gekocht. Ik heb hem nog niet opgehaald, maar ik zit eraan te denken om hem later in het jaar op te knappen en over te schilderen in een leuke kleur. Ze had altijd een paarse maar moest plaatsmaken voor haar broer.. Deze is blank dus volgens mij moet die wel makkelijk te schilderen zijn. Iemand dit wel eens gedaan? En hoe lang deed je erover? Ik moet het in de avond uren doen..
Misschien een raar idee maar kan zij die paarse niet houden en dat je de trip trap opknapt voor je zoon?
Ik had een houten die inmiddels 28 jaar oud was omdat ik daar als kindje nog in heb gezeten. Heb hem grijs gelakt met flexa lak en dat houdt behoorlijk goed. Je moet hem wel echt heel goed schuren en het liefst de eerste laklaag ook echt een onderlak gebruiken. Je bent er behoorlijk lang mee bezig, maar het resultaat mag er ook zijn al zeg ik het zelf Het schuren kost je denk ongeveer een uur nadat de stoel uit elkaar is. Het lakken zelf kost vrij veel tijd omdat je het moet laten drogen en toch zeker 2 a 3 lagen nodig hebt zodat er niet bij een klein stootje al een zichtbare kras in zit. Ik ben er al met al een weekend mee bezig geweest. Maar goed grootste deel vd tijd staat hij te drogen Oh ja laat hem 2 dagen drogen voor je hem weer in elkaar zet.
Ja hoor is prima te doen. Wij hebben een blanke stoel geschilderd in wit. Wel goed schuren en vet vrij maken. Ook even in de grondverf. En de stoel helemaal uit elkaar halen.
Op de paarse zit een babyset die niet op de andere stoel past (oud model).. Daarnaast is mijn dochter een 'lastige' eter en werkt het voor haar niet om op een gewone eetstoel te zitten met een verhoger.. Daarom moet ze zsm weer terug de trip trap op.
Ik vind het trouwens helemaal niet erg om hem op te knappen hoor.. Vind het best leuk! Heb ook al een ikea keukentje voor haar opgeknapt!
Ik heb hem geschilderd met Annie Sloan verf. Het grote voordeel hieraan is dat je niet eerst hoeft te schuren. Even afnemen en je kunt hem schilderen. De eerste keer heb ik hem daarna alleen in de speciale wax van Annie Sloan gezet maar naar 3 jaar kon hij wel een opknapbeurt gebruiken en nu de vernis gebruikt i.p.v. wax, dit zou ik dan ook aanraden, hierdoor kun je hem beter afnemen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik dus echt geen zin had om de hele stoel kaal te schuren.
Een vriendin heeft hem helemaal geschuurd en weet ik hoeveel lagen op gedaan (5?) waar ze ontiegelijk lang mee bezig waren geweest zei ze. Maar ik heb de stoel gezien en na een half jaar gebruik zaten er al best wat beschadigingetjes in de lak, veel gemakkelijker als bij het origineel. Maar goed, ik weet verder niet de details hoe ze hem geverfd heeft, misschien dat het op een betere manier kan.
Heel goed schuren, ontvetten, grondverf, schuren, ontvetten, lakken, schuren, ontvetten, blanke lak. 3 dagen mee bezig geweest. Ik had een paarse, maar dat is echt ruk om kaal te krijgen zou liever die blanke nemen om op te knappen! Succes