Stokke Tripp Trapp vraag!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge88, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik zit met een vraag..

Wij hebben voor onze dochter (nu 19 maanden) een stokke met babyset. Onze tweede dochter is op komst en daar willen we ook een Stokke voor. Nu zijn ze natuurlijk mooi in de aanbieding door de Mama mazzeldagen en wil ik daarvan profiteren.

Nu vroeg ik me alleen wat af. Onze dochter zit nu in de babyset, maar hoelang nog? Want het duurt sowieso nog 7 maanden voordat dochter nummer twee in de Stokke incl babyset kan. Zit onze oudste dochter (dan 2 jaar en 2 maanden) nog in de babyset? Of kunnen ze dan al los? Want als dat het geval is, dan hoef ik nu alleen maar een Stokke Tripp Trapp te kopen zonder babyset of kussentje, aangezien onze jongste dochter tegen die tijd in de al bestaande tripp trapp met babyset kan...

Snappen jullie wat ik bedoel??

Zou het zonde vinden als ik nu weer een stokke ga kopen incl babyset en kussentje terwijl ik er dus over een tijdje achter kom dat ik alles van oudste dochter had door kunnen schuiven!

Ik ga overigens wel een newborn set aanschaffen, ben nog even aan het kijken om die tweedehands aan te schaffen aangezien je die maar een hele korte periode gebruikt.

Hoop dat jullie mijn vraag snappen :)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou daar zat ik zelf ook al over na te denken. Mijn dochter is 21 maanden als de 2e komt, te klein nog om los op de tripp trapp te ziten dus. Maar idd hoe lang passen ze nog in het zitje? Kinderen zitten toch wel tot 3 zeker wel in een kinderstoel? Heb eigenlijk geen idee en idd het ligt ook aan het kind zelf natuurlijk. Iemand hier een ouder kind die er nog in past met zn billetjes?:)

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ja dat is natuurlijk zo lastig... Ik weet niet hoe dochter over een half jaar is haha! Zo'n tuigje hebben we sowieso al, een tijdje terug probeerde ze de stoel uit te klimmen. Nu hangt 'ie ongebruikt aan de stoel ;) Het is wel een wiebelkont maar moet zeggen dat ze tijdens het eten toch wel redelijk rustig zit.... Behalve als ze het beu is. Lastig dus..

Koop ik nu alleen de tripp trapp of koop ik meteen de babyset en het kussentje er bij met als risico dat ik het straks eigenlijk dubbel heb.

Of gebruik je het kussentje ook nog als de kleine al 'los' in de stoel zit???

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik denk dat ze met 3 sowieso nog wel in de babyset passen, het is tot 3 jaar staat er bij. Vraag me dus alleen af of dochter met 26 maanden ook al 'los' in de stoel kan. Dan zou ik dus onze huidige stoel incl babyset en kussentje door kunnen schuiven naar dochter 2 en kan onze oudste los in de tripp trapp. Die ik dan tot die tijd alleen gebruikt heb om de newborn set aan te hangen zeg maar.

Haha dilemma's :)

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou de babyset er nog niet bijkopen.
    Een kussentje zou ik wel nemen, dat zit toch wat zachter he!
    Als ik het goed begrepen heb, krijg je het kussentje nu gratis erbij bij de mamamazzeldagen.

De babyset is nu met de mamamazzeldagen toch niet in korting (enkel de stoel zelf)

Je kan later altijd nog een babyset bijkopen als dat nodig blijkt...

Je kan ook het tuigje gebruiken zonder de babyset he.

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nele87: Dat klopt inderdaad, dat stond in de folder. Dus dan was de stoel geloof ik €130 of zo met kussentje. Dat kan ik dan sowieso doen. En ik zie net idd dat de babyset niet in de aanbieding is, alleen krijg je bij babydump bijvoorbeeld wel een tientje korting als je de stoel incl de babyset koopt. Maar goed als ik hem over 7 maanden toch nog nodig heb de babyset dan maakt dat tientje ook niet zoveel meer uit

8. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon ging rond de 22 maanden zonder babyset op de trip trap. Hij is vrij lang dus het was echt geklooi om hem er nog in te krijgen. Nooit problemen gehad. We hebben wel in het begin het tuigje erop laten zitten omdat hij nogal bewegelijk is. Maar dat ook al een paar maanden niet meer.

Hier gaat het prima!

Groetjes,

9. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn dochter zit al heel lang niet meer in de babyset. Weet niet precies wanneer die eraf ging, maar wel voor ze twee werd.
    Ze kan prima zelf erop klimmen en blijft ook aan tafel zitten.
    Ik zou dus geen set erbij kopen, zonde van het geld. Een kindje van twee is groot genoeg om te leren om op de stoel te blijven zitten.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    +1

Hier precies zo, alleen een zoon ;)

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee hoor dochter zat met 13 mnd zonder babyset op de stoel, zoon met een maand of 15/16. Gaat dus al veel eerder dan met 2 jaar.

dochter ging er van de week voor de grap inzitten en past nog steeds: 1.08 en 17 kg.

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Met twee zitten ze gewoon los op de stoel hoor. Ook op het kdv. Wij hebben de babyset erafgehaald. Gaat prima. Ze klimt er al zelf op ook :).

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij hebben de babyset eraf gehaald met ongeveer 22 maanden. Tuigje al eerder want dat wilde ze niet.
    Ze is vrij lang dus in en uit de set ging niet meer zo makkelijk maar ze ging er zelf uitklimmen dus dat ding had geen nut meer, was zelfs gevaarlijker dan zonder.
    Vanaf het moment dat ze los zat ging het heel goed, klimt goed op en af de stoel en blijft over het algemeen netjes zitten.

14. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

Hier zeker al met 16 maanden zonder babyset. Ideaal klimt er zelf op en af en gaat
    Vaak ook boekjes lezen aan tafel of spelen.

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft pas een paar weken een tripptrapp. Hij wilde echt nietmeer in de ikeasoel en deze tripptrapp konden wij overnemen.
    Geen babyset, hijklimt er zelf op.
    Hij is bijna twee jaar.

16. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank jullie voor alle reacties :)

Ik heb besloten alleen de tripp trapp te halen, zonder babyset. Kussentje krijg ik er bij bij Prenatal dus dat is mooi mee genomen.

17. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ik heb vanmiddag dezelfde vraag gesteld, stom he. Ik zat zelf te zoeken bij het onderwerp 'babyuitzet' maar heb hier niet gekeken.

Maar goed, ik heb ook besloten alleen de Tripp Trapp te kopen zonder de babyset. Scheelt weer €40,00!
    En wel fijn he dat tie nu niet zo duur als anders is bij de Prenatal!

18. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Onze dochter klimt nu zelf in de trip trap. Heb wel een tuigje, zodat ze niet zelf van tafel gaat.

19. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    De newborn set, dat hangende mandje zeg maar, vonden wij echt een miskoop. Ons zoontje wilde er nooit in, want volgens mij zat ie echt niet lekker. Ook kun je de riempjes niet zo verstellen dat ze lekker zaten, tenminste dat is onze ervaring. Als wij 's avonds eindelijk aten, lag ons zoontje al in bed... Zou em niet weer kopen iig!

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij vonden hem juist heel fijn. Bij de oudste constant een wipstoeltje op tafel, die babybak vond ik een stuk handiger. Hij kan nu goed zitten, dus wel snel uitgegroeid.

Deel Deze Pagina