Inbakeren na inenten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimHv, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik heb er al wat over gelezen en weet dat er niet ingebakerd mag worden na de inentingen, maar toch heb ik daar een vraagje over.
    Vanmorgen heeft mijn dochter van 8 weken twee entingen gehad. Normaal baker is haar na de fles van 19.00 uur in, maar dat mag nu niet. Ik ben bang dat het een slapeloze nacht wordt. Ze heeft vandaag al weinig geslapen.
    Mijn vraag nu: in de pacco doek zit een los stuk waar je armen mee vast maakt. Dit kan uit het doek. Mag dit wel? Dan heeft ze niet dat hele doek om zich heen...

Groetjes!!

2. chila

chila Niet meer actief

Het gaat er meer om dat je kindje koorts/verhoging kan krijgen na de enting en dan is zo'n doek te warm. Ivm wiegendood enzo vanwege hitte.
    Maar ik heb toen na een enting wel eens ingebakerd toen ze er geen last van had en geen koorts had. Toen heb ik haar gewoon steeds in de gaten gehouden of ze niet te warm werd. En de andere keer sliep ze prima zonder doek.

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ingebakerd na inentingen. Anders slaapt ze ook niet. Ben toen wel overdag vaak evenngaan voelen of ze niet te heet was. Elke keer bij de luier ook even de temperatuur gemeten.
    Je moet inderdaad letten op koorts.

4. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ja, dat weet ik en daarom doe ik ook niet inbakeren. Daarom is mijn vraag ook of het kwaad kan om alleen dat stuk te gebruiken waarmee je de armen langs hun zij vast legt....

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik heb het zelf nooit gedaan. Beter een slapeloze nacht dan later spijt, dacht ik dan ;)

6. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ja, zo denk ik ook hoor haha. Ga geen risico nemen.
    Misschien gaat het wel heel makkelijk want ze heeft vandaag zó weinig geslapen. en als ik dan even naar haar kijk, krijg ik een glimlach van oor tot oor :)

7. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik zou die doek niet los gebruiken. Staat er ook op dat het niet mag.
    Hier ligt mijn zoontje ook in een pacco. Bij inentingen leg ik hem er ook gewoon in en temperatuur ik bij het verschonen van elke luier of hij geen koorts heeft.
    Geef anders voor de zekerheid een paracetamol zetpil.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou het voor de zekerheid niet doen: bovendien wat je zegt, als ze vandaag zo weinig heeft geslapen, grote kans dat ze als een blok in slaap valt.

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    er staat op dat gedeelte dat je het niet los mag gebruiken maar vokgens mij heb ik dat weleend gedaan in de snikhete zomer toen. als haar habdjes maar vast lagen was het goed. maar officieel mag het niet.

10. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft gister zijn eerste prikjes gehad in de ochtend..na de fles in een slaapzak gedaan hij werd boos!en viel niet in slaap.Ik heb hem gelijk weer in zijn pacco doek gedaan en hij viel als een blok in slaap..ik ging wel steeds kijken i.v.m de koorts. Voor de nacht zetpil gegeven in de pacco doek gedaan met een lakentje erover en ben vanacht wel een paar x gaan kijken...maar het ging verder goed.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb het nooit gedaan omdat ik geen risico wilde nemen. Bij onze zoon ging het zo goed dat hij vanaf die dag nooit meer ingebakerd heeft geslapen ;)

12. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    dit mag wel. misschien niet zo ideaal als anders maar kunnen in elk geval armen niet bewegen (behalve als ze al vrij sterk zijn want dan zijn ze zo los. maar zo kunnen ze wel warmte kwijt

http://columns.baby-wens.nl/?tag=warmte-stuwing

13. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik heb het niet gedaan want ze had een verhoging van 38.5. Maar ze heeft het keurig gedaan. Van 23.30 tot 5.30 geslapen. Ik zelf heb heel licht geslapen omdat ik het toch eng vond.

Deel Deze Pagina