Vanaf wanneer in een slaapzak en wat voor eentje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poema, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik vraag me af vanaf wanneer een baby in een slaapzak gaat? Is dit al direct vanaf het begin? En in wat voor eentje gaan ze dan? Je hebt ze met mouwen, zonder mouwen, met ritsen, maar ik vind die van Limo B zo leuk die je van onder dichtstrikt. Maar zijn die wel praktisch? Kortom, zie door de bomen het bos niet meer geloof ik ;)

2. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    hoi poema,

hier mijn ervaringen en tips.
    Ik ben mijn meisje met 3,5 maand een slaapzak aan gaan doen. Dit omdat ze zich zelf omhoog trappelde. ze lag dan over dwars in bed. Toen ik bi de prenatal kwam vonden ze het wel wat vroeg. zij adviseren het pas bij een maand of 5. Wel hebben ze er slaapzakjes vanaf 4 maand.
    Ik heb slaapzakjes met en zonder mouw. Als ze zonder mouw aan heeft, doe ik haar een romper met lange mouw en een pyjamabroek en shirt aan. Als ze die met mouw aan heeft, heeft ze bovenstaande ook aan alleen dan zonder shirt.

Als ik jou was, zou ik wachten met slaapzakjes kopen. En ze pas kopen als je kindje er aan toe is. Zorg er dan wel voor dat het bedje lekker warm is.

Succes met de laatste voorbereidingen!

Arri

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    in het begin ben je ze nog niet eecht nodig helemaal niet als je kindje in een wiegje oid slaapt.
    als je kindje al wel een vroege trapper is en alles steeds afdoet dan kun je beginnen met slaapzakje. en dan kijken naar het weer in wat voorn je baby doet. dus is het warm dan zomerzakje is het koud dan winterzakje met mouw je hebt ze ook in stappen.

je moet wel goed kijken naar de opening bovenin als ie te groot is kan je kindje er nog inglijden en dat wil je niet. dus probeer eerst een te zoeken met een zo klein mogelijke opening.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan ligt vanaf de tweede nacht al in een slaapzak. Hij trapte echt alles van zich af en werd dan weer wakker van de kou, dus hier was een slaapzak wel echt nodig. Wij hebben bij de prenatal slaapzakken in maat 56 gekocht (dus echt voor het begin). Je moet dan even kijken of de gaten bij de armen en bij z'n hoofdje niet te groot zijn, anders kan je ze wat verder dichtnaaien. Wij gebruiken altijd slaapzakken zonder mouwen. Als het koud is krijgt 'ie gewoon een romper + pyama met lange mouwen aan.

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Onze dochter lag ook al heel snel (3 weken ofzo) in een slaapzak, dit omdat zij onder de lakentjes schoof. Ik maakte het bed al hel kort en strak op en toch presteerde ze het om 's ochtends met haar billen tegen het voeteneind te liggen en het hoofdje onder de dekens.
    Ik heb nu een slaapzak waar ik de mouwen vanaf kan ritsen. Met koud weer de mouwen eraa, anders zonder mouwen. Let idd goed op de grote van het hoofdgat en armsgaten. Voor de zomer zijn er speciale zomerslaapzakjes. Die zijn niet dikker dan een lakentje. Ook zijn er slaapzakjes die je tussen de benen open kan ritsen (Prenatal) zodat je je baby slapend in de amxicosi kan zetten. Het gordeltje kun je dan tussen de benen doen. Daar heb ik er een van.
    Sommige merken zijn best wel duur en ze liggen er toch niet zo lang in want al gauw worden ze te klein. Bij de Hema hebben ze ook mooie voor weinig geld, waar je ook de mouwen vanaf kan ritsen.
    Let erop of er een stukje stof bij de rits zit, zodat de rits niet zeer doet in de hals.
    Hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nog nooit een slaapzak gebruikt en niet gemist ook! Dus kan best zijn dat je niet eens een slaapzak nodig gaat hebben! Ik zie namelijk ook echt niet waarvoor ik die dingen nodig gehad zou (kunnen) hebben ;)!
    Succes!

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Denk dat ik pas eentje ga aacnschaffen als het ook echt nodig blijkt. Ik heb nu gewoon een lekker warm wollen dekentje in de wieg. Eerst maar eens zien hoe dat gaat. Een slaapzak is zo gekocht inderdaad. Zeker op internet!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn rond de 4 maanden begonnen met een slaapzak. C draaide zich om naar zijn buik, maar kon nog niet terugdraaien. In de slaapzak bleef hij wel netjes op zijn rug liggen.
    En hij begon ook rondjes te "zwemmen" door het bed op zijn rug. Dat was ook voorbij met de slaapzak.

Wij hebben alleen slaapzaken zonder mouw gehad. Ik vind zo'n slaapzak met lange mouwen broeien. Dan kunnen ze de warmte niet zo goed kwijt. Alleen bij mijn ouders heeft hij wel een slaapzak met mouwen. Daar is het dan ook zo onder de 10 graden in de winter op zijn slaapkamer.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier een slaapzak vanaf dag 1. Sterker nog, dat 'moet' in Duitsland.

10. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Quinten lag ook vanaf een maand of 2-3 in een slaapzakje. Anders lag hij steeds helemaal boven in bed.

En ik blijf de tip geven!

De hema heeft hele fijne badstoffen slaapzakjes zonder mouwen in het allerkleinste maatje.

als het koud is..rompertje met lange mouwen en pyjamaatje eronder. ideaal!

11. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb eentje aangeschaft van 70 cm en ik dacht om haar dit na een maandje aan te doen, is dit ok of moet je langer w8en?

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai sliep al vanaf dag 1 in een slaapzak van 70 cm.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook het hemaslaapzakje. Mijn dochter ligt er vanaf twee weken in. Als ik haar naar bed ga brengen, stop ik haar 10 minuutjes eerder al in het slaapzakje. Loop nog wat met haar rond, zakje wordt lekker warm en dan slaapt ze een stuk makkelijker in.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Silver ging bij mij met 2 weken in een slaapzakje van de hema. mt 56/62

maar het is wel heel belangrijk dat de armpjes er niet zelf in kunnen treken

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    is dat zo? heb ik hier nog nooit iemand over gehoord hoor en in ziekenhuis liggen ze ook gewoon onder dekentjes.
    heb hier ook nog nooit zulke kleine slaapzakjes gezien.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Mama suus, in het ziekenhuis in Duitsland kreeg mijn kind gelijk een slaapzak om en bij de U1 (woon je in Duitsland?) zei de kinderarts dat nog eens nadrukkelijk.
    Kind lag in een slaapzak van Bambini. Superdingen.

17. daffie1

daffie1 Lid

9 dec 2008
    48
    0
    0
    Nova lag vanaf 2,5 maand in een slaapzak met mouwtjes. Gaat prima ze slaapt sindsdien veel beter en word niet zo vaak meer wakker snachts

18. babyinaankomst

babyinaankomst Nieuw lid

31 jan 2009
    2
    0
    0
    kijk eens een keer op www.babytrappelzak.nl

hier hebben ze alle maten, dus voor elk leeftijd wat.

Ik heb hier vaker bestled moet zeggen ze hebben echt mooie kwaliteit producten.

mvg

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Sara lag na 3 dagen in een slaapzak. Ze was zo bewegelijk dat ze een keer zelfs op zijn kop in de wieg lag. Kleine slaapzakjes (maat 50-56) zijn echt moeilijk te verkrijgen. Ik heb dus een maat 70 gekocht, maar mijn moeder heeft wel de armsgaten ingenomen. Anders loop je het risico dat hun armpjes er doorheen kunnen.

Dus eigenlijk is het per kind verschillend.

20. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Thirza lag vanaf 2,5 maand in een slaapzak van prenatal maat 60cm met lange mouwen, niet zo'n dikke. Ze lag altijd vanaf haar borst onder de dekens uit hoe je ze ook instopte. Doe er nu gewoon rompertje en pyama onder anders heeft ze het te koud ( is ong 17gr op haar kamer) dit gaat super

Deel Deze Pagina