Vraagje over beddengoed ledikant

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mams255, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams255

Mams255 Actief lid

10 apr 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,Meiden

Iedereen gebruiken vaak een bedzeil voor het doorlekken,maar ik heb ook gezien dat er een (VYSSA TULTA Dekmatras) is heeft iemand daar ervaring mee??

Want als de kleine veel Beweegt en even boven het zeiltje ligt lekt het als nog door op het matras omdat je het laag moet opmaken toch??

Hoor graag jullie mening?

Liefs

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.880
    113
    Ik weet niet wat voor luiers je wilt gaan gebruiken, maar hier zijn beide kids nog nooit doorgelekt met pampers of kruidvatluiers, dus hier nooit een zeiltje gebruikt.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Officieel mag je ook geen zeiltje in bed gebruiken. Bij de allerkleinsten is dat ook gevaarlijk met kruiken. Als die lekken, blijft het warme water staan. En later voor het ademen, als ze op de buik rollen.

Dat dekmatras is wel beter dan een zeiltje inderdaad. Maar nog wel half kunststof, geen idee hoe luchtdoorlatend dat nog is, als je kleintje er met de neus in ligt.

Ik had tussen hoeslaken en molton-onderhoeslaken nog een gewoon molton-onderlegger (hema, puur stof van 70x70cm ongeveer). Dat scheelt in ieder geval een eerste laag nattigheid.

Maar in praktijk gebeurde dat doorlekken nauwelijks. Dan was het gewoon tijd voor een maatje grotere luiers..

Deel Deze Pagina