Hallo allemaal, Hebben jullie een nieuwe maxicosi aangeschaft? Of tweedehands een overgenomen? Ik heb wel eens gehoord dat tweedehands niet betrouwbaar is.. Zelf hebben we een maxicosi van een familielid gekregen, dat voor 1 kindje gebruikt is..daarvan weet ik wel dat er geen gekke dingen mee gebeurd zijn, dus dat lijkt me goed dan toch..?
Een autostoel zou ik nooit tweedehands kopen. Als het van familie is kun je er wel op vertrouwen. Let alleen goed op dat de stoel niet al oud is en broos, want dan is hij niet meer veilig.
@Summer1987: Als het van een familielid is en er geen gekke dingen mee gebeurd zijn vind ik dat het gewoon moet kunnen hoor. Hier bij de eerste eentje van 12 jaar oud gebruikt.. Kwam ik onlangs pas achter.. Had hem gekregen van schoonzus. Nu heb ik zelf een andere gekocht, vond dat toch een fijnere gedachte. Is eentje van 1 jaar oud, maar 8 maand gebruikt door een ander kindje en er zijn geen ongelukken mee gebeurd. Hij ziet er ook nog supermooi uit.
als je weet dat er niets mee gebeurd is zoals in dit geval zou ik mogelijk risico nemen, maar anders echt niet! Het gast natuurlijk echt om veiligheid! hoe oud is deze maxi cosi? zou voor mij ook wel uitmaken.
Wij hebben een nieuwe gekocht omdat je niet weet wat ermee gebeurd is. Als je familie zegt dat er niks mee gebeurd is en hun hebben hem ook nieuw gekocht is het denk ik geen probleem toch?
autostoel zal ik zeker niet tweedehands doen(mits die van bekenden is)waarvan je weet dat ze nooit een ongeluk hebben gehad, dus dat de maxicosi geen " onzichtbare schade" heeft.
Hier ook gewoon een tweedehandse van verre kennissen , zag er super goed uit en het lijkt me dat ze geen zware auto-ongelukken om de haverklap krijgen Zolang hij geen 100 jaar oud is, waarom niet?
hij ken er super goed uit zien (maar onzichtbare schade) ken je niet zien aan de buitenkant, daarom waarschuwen ze ervoor om liever geen autostoel via mp te kopen
Hier krijg ik hem van familie, hij is als ons kindje geboren word misschien net 1 jaar oud en nog minder gebruikt. Maar zou van marktplaats niet zo'n fijn idee vinden, waarom weet ik niet.
Dat snap ik maar dat krijgt zon stoeltje niet zomaar.. ik ben denk ik te goed gelovig ga ervan uit dat mensen mij dat zeggen als ze een ongeluk hebben gehad met de maxi. Maar ik zou ook nooit een hele oude maxi via mp kopen...
Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n stoeltje voor extra bescherming zorgt bij een ongeluk? En waarom het zo belangrijk is dat hij dus geen onzichtbare schade heeft. Het gaat er toch vooral om dat zo'n kindje geen los projectiel is (met alle gevolgen van dien), maar is geen bescherming die klappen opvangt. Ik vraag me dus ook af hoe waar deze stelling is of dat het een verkooptruc is.
Wij hebben hem ook tweedehands gekocht, vind het wel prima. Hij ziet er goed uit, is een jaar of 3 oud. @Missprincesa: het kunststof kan volgens mij na een tijdje wat brozer worden, waardoor het bij eeen impact van een ongeluk sneller stuk zal gaan. Of dit waar is of niet, weet ik niet, maar dat is wat ik heb gehoord.
Wij lenen hem van goede vrienden, hij is nog maar een 1 jaar oud en voor 1 kindje gebruikt. Ik vind het een nogal duur ding om aan te schaffen, zeker voor de tijd dat je kindje erin zit. De meeste kindjes om mij heen gaan rond de 10 maanden over naar een autostoeltje, en die gebruik je veel langer. Investeer ik liever daarin.
Maxicosi hebben wij 2e hands. Vind het te duur voor de periode waarover ze in zit. 2e stoel hebben we wel nieuw gekocht en zal voor deze dame ook het geval zijn. Net als wat iemand anders al zei, daar zitten ze veel langer in. Qua onzichtbare schade.. tsja dat kan je dus ook overkomen als je een nieuwe koopt.
Wij hebben hem gewoon tweedehands via mp gekocht. Van een net gezin. Ik heb aan de moeder gevraagd of ze een ongeluk hebben gehad en ze zei van niet. Ik vertrouwde haar honderd procent. Ik vind het altijd zo'n overdreven discussie. Mensen kopen toch ook gewoon een tweedehands auto en zetten hun kind daarin?
Absoluut nieuw! Hoe ouder maxi cosi's worden hoe brozer het materiaal. Er ontstaan in de loop van de tijd haarscheurtjes in het plastic. Ook een val van de maxi cosi kunnen haarscheurtjes ontstaan. Ookal zitten ze er kort in. Kinderen zijn toch je dierbaarste "bezit" en je moet er toch niet aan denken dat, omdat je maxi cosi niet helemaal veilig meer iets, je kind is overkomt...
Absoluut nieuw! Een tweedehands kan er wel mooi uit zien maar je weet nooit of er verborgen schade is. En als je dan een ongeluk krijgt dat vergeef je het jezelf niet als je kind gewond raakt en je je afvraagt of het misschien voorkomen had kunnen worden door een nieuwe maxi cosi
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat er dan precies fout gaat bij zo'n onveilige maxi cosi. Het stoeltje gaat dan helemaal kapot, waardoor kind alsnog een los projectiel is? Want de stoel zelf beschermt namelijk volgens mij niet...