Stokke tripptrapp of een andere kinderstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Doortje25, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ben op zoek naar een kinderstoel...
    Nu gaat mijn voorkeur naar de Stokke Tripptrapp uit, maar is die wel zo handig?
    Er zit namelijk geen blad voor en nu hoor ik om me heen dat dat toch wel heel handig is.
    Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie anders aan?

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik had zelf vooraf nooit naar dit advies geluisterd hoor, maar hier komt ie dan toch: de antilop kinderstoel van de Ikea (12 euro) is echt fantastisch. Ik had een dure Chicco Polly, maar tot nu toe vind ik die helemaal niet fijn. Mijn zoontje hangt er erg in en het blad zit heel raar hoog. Misschien dat ie fijner wordt met een groter kindje, maar nu is de Ikea stoel zo veel fijner. Ik vind hem daar ook beter in zitten dan in de tripp trapp van vrienden. En het is een vrij neutrale stoel, dus misschien niet het mooiste model, maar zeker ook niet de lelijkste. Ik vind het iig een topstoel, ik had niet zo eigenwijs moeten zijn en hem gelijk moeten kopen (had er nl al veel positiefs over gehoord).

Ik zou overigens geen stoel zonder blad willen hebben.

3. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
  4. nila

nila Actief lid

2 jul 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de kinderstoel van kruidtvat. Nu de kindjes groter zijn (2.5 en 3.5) heb ik het blad eraf gehaald en eten ze gewoon mee met hun bordje op tafel.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Stokke!
    Ik vind het een voordeel dat hij geen blad heeft, neemt minder ruimte in beslag en ze kan meer 'echt' aan tafel zitten.

6. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier ook de tripp trapp. Die van Ikea is idd ook prima voor erbij maar zou de tripp trapp niet kunnen missen. De Ikea heeft van die irritante poten waar ik al heel vaak over gestruikeld ben. Daarbij gaat de tripp trapp langer mee en zitten ze altijd op de goede hoogte en houding aan tafel. Voor de 2e staat er ook alweer 1 klaar.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier is van de week de derde stokke tripp trapp het huis binnen geschoven!
    Ik vind ze ideaal, je kunt ze jaren gebruiken. Onze oudste van 4 zit er op, onze middelste van 2 en binnenkort onze jongste van 6 dgn...
    Ik vind het juist n voordeel dat ze geen blad hebben, de kinderen zitten heerlijk erbij aan tafel. Met zo'n tafeltje blijven ze altijd n beetje naar achter zitten en dat vind ik ongezellig...
    Dus voor ons geen andere stoel!!

8. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb precies dezelfde twijfels gehad als jij!
    Na heel lang dubben toch voor een tripp trapp gegaan, mede omdat ik in mijn omgeving heel veel positieve geluiden heb gehoord over de stoel.
    Wat ik zelf ook een prettig idee vind, dat ze er tot de pubertijd op kunnen zitten en mocht je ze ooit uit je woonkamer willen bannen kun je ze op de kamer zetten aan een bureautje etc.
    Ook heb ik er een newborn set bijgekocht, lijkt me erg praktisch en gezellig om je kind al vanaf het begin bij het avond eten te betrekken en gezellig met zn allen aan de tafel te zitten.
    Ook heb je geen wipstoeltje meer nodig voor op de grond als je een eerste papje gaat geven als ze nog niet kunnen zitten.
    Je zet ze gewoon in de babyset.

Kortom ik ben om ook al heb ik hem nog niet in gebruik hahah

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

wij hebben de stokke voor binnen en de goedkope van de ikea voor buiten en als we naar vrienden/familie gaan...

Alle twee zijn ze goed maar ik zou die van de ikea echt niet in de huiskamer willen hebben vind hem niet mooi en zeer irritante poten.

10. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Goed om dit te lezen, wij hebben gisteren van een collega van mijn vriend een stokke tripp trapp gehad, en het viel me meteen op dat er geen blad bij zat, hihi. Maar jullie hebben wel een punt :) . Tot hoe lang kunnen ze in de newborn set?

11. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Wij hebben zelf gekeken voor de kinderstoel van bloom.. die vonden wij erg mooi en past ook bij ons, maar hij is echt MEGA duur.. en heb van de vorige 'versie' veel slechte recensies gelezen. Ik ben zelf nu ook rond aan het kijken voor een ander stoeltje en kom eigenlijk steeds weer terug bij de Stokke.. mijn broer had die ook voor mijn neefje en nichtje en zij hebben er echt jaaaaaaaren in gezeten! En helemaal fijn dat je er nu ook zo'n blad voor kunt krijgen :)

12. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Ik ben super enthousiast over de TrippTrapp. Op het werk achter het bureau zitten we er ook altijd op, en dat zit prima.
    Bij mij nog niet thuis in gebruik, maar heb hem al wel in bestelling gezet. Met de Newbornset. Lijkt me heel leuk om ons kindje al vanaf het begin bij tafel te zetten.
    In de Newbornset kunnen ze tot ze gaan zitten. Dus ong. 6-8 maand. Ligt ook aan je kindje natuurlijk, hoe lang die is...

13. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de stokke triptrap voor binnen en hij bevalt goed. Dochterlief zit goed aan tafel. Voor buiten en op de camping hebben we de ikea antilop. Is voor buiten erg ideaal en makkelijk mee te nemen.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb de ikea en de stokke en vindt ze beiden fijn. Stokke gaat langer mee en daarom zou ik die kiezen. Als je ergens heengaat waar je een kinderstoel nodig hebt is de ikea wel heel handig want die is zo uit en in elkaar.

15. Junebug

Junebug Lid

12 dec 2009
    64
    0
    0
    Vind de tripp trapp erg fijn. Ziet er ook mooi uit in de kamer en je kan hem fijnaanschuiven aan tafel, dus staat niet in de weg.

Ik vond het juist fijn dat er geen blad aan zat, niet alleen vanwege de ruimte, maar vind het ook prettig dat de kleine net als ons aan tafel zit. Als ik even bij de bank wil voeren, dan hou ik het bordje gewoon in mijn hand, maar meestal dan zit ik gewoon aan de eettafel.

De Newbornset vind ik persoonlijk niet echt nodig. Kleine ligt gewoon in de box of in bed als we gaan eten. Vanaf het moment dat ze toe zijn aan eten kunnen ze in de babyset en dna is het mijn inziens meer zinvol om de kleine aan tafel te zetten.

Maar tuurlijk als je de Newborn set heb, denk ik dat je hem toch gaat gebruiken. Kindje ligt meer van de grond af, dan met een wipstoel. Maar als je een beetje op je budget moet letten, dan is het niet perse nodig. De set is bijna net zo duur als de Tripp Trapp zelf en gebruik je maar een paar maandjes.

16. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ik heb uiteindelijk (2e kind) ook voor de stokke gekozen. Voor dl heb ik een merkloze meegroei stoel, maar die vertoont nu al (nog geen jaar oud) scheuren!!:$ Daarbij eten wij in de keuken, en de box staat in de kamer, vond dat met dl altijd mega ongezellig. Die was vrij vlot standaard wakker met etenstijd, en zat dan óf op schoot (toch wel gevaarlijk met eten enzo) of in een wipper op de grond, (=tochtig en heb een hond rondlopen, vind het dus geen fijn idee) nu dus toch maar de stokke gekocht. Die kan altijd nog naar de slaapkamer als ze op de normale eettafel stoelen gaan zitten. Heb ook de newborn erbij. Er staat op 'tot dat ze gaan zitten', maar had mijn nichje er in (5 maanden) en die hing al wel met haar voetjes er buiten. Maar ach voor die 15 minutejes met eten kon het makkelijk. En ja ze zijn duur, maar ze verkopen ook weer goed. Heb er zelf 90 euro voor betaald (inclusief hoesje, en later bleek hij op internet voor 70 euro nieuw...:x) maar als ik er straks 60 euro voor terug krijg, vind ik het zeker geen miskoop voor die periode. En alles wat ik er meer voor krijg is mooi meegenomen!

edit, ik vond bij mij dochter een tafelblad echt een must, maar heb nu besloten, ga het gewoon proberen zonder, bevalt het echt niet, dan heb je binnen een paar dagen een blad via internet in huis!

edit2:p mijn zus vond het ook onnodig, die newborn set, maar ja, haar box stond achter de eettafel, hele andere situatie dus! Ja zegt ze, die slapen gewoon dan toch?? (kinderen zijn al 7, weet ze niet meer denk ik,.,,;)kind van maand of 4 ligt echt niet meer de ganse dag te tukken!!) ik zou dus ook even naar je situatie kijken, waar staat de box, en waar denk je hem te gebruiken..

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Iedereen lijkt altijd helemaal weg van de Tripp Trapp, wij hebben er ook één prima ding, maar om nou te zeggen dat hij fantastisch is? Als iemand meer op zijn budget zou moeten letten zou ik hem niet perse aanraden, wij hebben zo'n Ikea stoel voor erbij en dat ding is ook prima, geen last van de poten en een blad is soms ook echt handig (ikea stoel kan ook zonder trouwens en Stokke met maar de laatste voor veel geld). De Newborn set voor de Stokke vind ik wel weer echt heel fijn. De voetensteun van de Stokke die je steeds aan kan passen maakt het ongetwijfeld beter voor het kindje zijn rug/heupen, maar mijn dochter gebruikt hem om in en uit de stoel te stappen (over de babyset heen) wat soms toch wel voor wat gevaarlijke taferelen zorgt. (misschien ook wel een teken dat het tijd is om de babyset eraf te halen bedenk ik me nu ;))

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben ook een ikeastoel en een stokke trip trapstoel (meerdere). Ik vond juist de ikeastoel helemaal niet handig toen ze nog klein waren, veel te breed voor smalle kindjes terwijl ze in de trip trap wel goed zaten. Bovendien breek ik altijd mijn nek over de ikea en met de trip trap heb ik dat niet, die past veel beter aan tafel.

De newbornbabyset vind ik erg fijn, hier was zoon ook altijd wakker en zo zat hij er gezellig bij. De wipstoel op tafel bij een 2de is met een peuter veel te gevaarlijk, op schoot is onhandig en de box is hier veel te ver weg.

Overigens klom mijn zoon uit beide stoelen en zat hij in beide stoelen in een tuigje vast.

Ik vind aan tafel veel handiger dan met zo`n blad ervoor, kind zit zo tenminste er gezellig bij en eet lekker mee i.p.v. een stuk verder weg.

19. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    wij hebben ook de tripp trapp, en hij bevalt prima.
    wij hebben dan wel een blad op de tafel liggen. De kleine vindt het heerlijk om zo dicht aan tafel te zitten. je hoeft zelf ook niet zo ver te rekken om eten te geven.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben hier een meegroeistoel van Kruidvat (bambino) Op zich prima stoel maar je kind moet wel goed kunnen zitten voor het erin kan en het moet altijd in de gordeltjes omdat er anders geen bandje tussen de beentjes zit.

We hebben ook de antilop van Ikea, heerlijke stoel, met een stoelverkleiner zaten ze daar meteen goed in, ook al ze nog niet heel goed konden zitten, wij gebruiken die vooral buiten.

En we hebben tripp trapp stoelen. Die kan je heel mooi bij tafel schuiven, vind ik wel heel fijn. Een blad is handig als je ook eten geeft of zelf wil laten eten als je niet aan tafel zit maar anders vind ik aan tafel schuiven handiger, ook met voeren.

Deel Deze Pagina