Hoe maak je de reiswieg op van de Easywalker DUO?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Jacqueline68, Feb 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo iedereen,

Onze tweede is op komst en we hebben een Easywalker Duowagen aangeschaft, met voorlopig de reiswieg voor de kleine, en de wandelwagen voor ons meisje, dat ongeveer 17 maanden oud zal zijn bij de geboorte van haar brusje.
    Nu staat ie goed en wel in elkaar, maar de reiswieg opmaken valt me niet mee.
    De wieg is zo klein!
    Er zit een soort hoeslaken bij, maar een wiegdekentje is nog maten te groot voor het lakentje, en instoppen kan al helemaal niet.

Voor onze oudste had ik een Bugaboo, en die dekte ik als volgt:
    -flanellen luier over de matras, wieghoeslaken over de matras
    -flanellen luier op de matras, spuugdoekje ter hoogte van het hoofdje
    -wieglakentje en wiegdekentje, gedeeltelijk ingestopt, natuurlijk kort opgemaakt

Dit gaat niet lukken in de Easywalker Duowieg. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor wiegen van andere dubbele wagens, maar mijn vraag aan alle bezitters van een kleine duowieg: hoe doen jullie dat?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben een Urban Jungle (geen duo) en volgens mij is de wieg ongeveer net zo groot. Dit is wat ik deed en weer ga doen:
    - hydrofiel als molton
    - lakentje als onderlaken
    - lakentje + hydrofiel als spuugdoek
    - dekentje
    Alles speciaal wiegformaat. Ik had geen problemen met opmaken.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb een duo mountain terrain wagen.
    Ik heb om het matrasje van de wieg een aankleedkussenhoes. Daarop een hydrofiele luier bij het gezicht, zachter dan de aankleedkussenhoes. Als deken heb ik 2 kleine dekentjes (wiegformaat misschien nog iets kleiner) en een zelf op maat gemaakt lakentje. Ik stop het eronder en er tussen. Het blijft hier wel redelijk zitten, zeker aan de onderkant. En daarover heen heb ik een dekje. Maakt het ook weer wat beschutter. Maar als het zo koud is als vandaag zou ik eerder het kindje in de lodger wrapper leggen en dan in de wagen, lekker warm en ze kunnen zich niet bloot woelen.

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb zelf ook de easywalker duo. Ik heb dus het hoeslakentje erom gedaan wat erbij zat en verder lagen de kinderen altijd in een lodger wrapper. De wiegjes zijn inderdaad wat kleiner/smaller, dus ik wilde ook niet aan de slag met allerlei dekentjes, want dan wordt het nog smeller, en de wrapper is lekker warm!

5. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb alles goed gelezen en overdacht, en ik ga ook voor de Lodger Wrapper (die had ik nog niet).
    Jullie adviezen en ervaringen waren een prima hulp voor mij.

Groetjes, Jacqueline

Share This Page