stokke xplory kinderwagenbak als wiegje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Muriel, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muriel

Muriel Lid

22 sep 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb een stokke xplory kinderwagen die ik in de eerste 2 weken als wiegje wil gebruiken op mijn slaapkamer voordat de kleine naar de eigen kamer gaat..
    Ik kocht dus een lakentje en een dekentje voor in een wieg. Die zijn alleen veel te klein!

Als onderlaken (om het matrasje) kan ik een aankleedkussenhoes gebruiken. Maar hoe/waarmee maak ik hem verder op? Ik dacht misschien slaapzakje, maar mensen in mijn omgeving raden dit af omdat het niet veilig zou zijn..

Iemand ideeen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.285
    113
    Een slaapzakje is veilig mits de armsgaten en het hoofdgat niet te groot zijn. Hema verkoopt slaapzakjes meet 50/56. Anders moet je bij een iets grotere zelf de armsgaten en het hoofdgat iets kleiner maken.
    Maar als je het bedje laag opmaakt, dan moet dat toch makkelijk kunnen met een wiegelaken en deken? Kan je anders een foto maken van hoe het laken en de deken erin liggen?

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Stokke zelf raad het af om de wagenbak voor de nacht te gebruiken maar dat terzijde.

Ik gebruik een wieghoeslakentje van de hema die ik om het matrasje heen doe voor als we gaan wandelen. Een wieglakentje+dekentje passen echt wel hoor in de wagen!
    Je kunt ook een ledikantlaken+deken gebruiken en die dubbel vouwen. let op het het is dan wel erg warm in de bak en de bak zelf ventileert natuurlijk helemaal niet.
    Als je mogelijkheid hebt zou ik ervoor kiezen om direct je ledikant (als je die hebt, aangezien je de wagenbak wilt gebruiken als wieg) te gebruiken en deze laag op te maken.

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    jeetje wat is het formaat van het lakentje en dekentje dan? Hier zijn die namelijk te groot en moet ik een stuk onder het matrasje stoppen (bij beide de kinderwagenbak zowel als de wieg). maak je het dan niet te hoog op ofzo? als ik namelijk het formaat opzoek van de bak dan zou onze maat laken en deken gewoon moeten passen.

5. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Even praktisch: het líjkt mij dat een aankleedkussenhoes niet gaat werken ivm de splitsing van het matrasje bij het voeteneind. Daarnaast zou ik het persoonlijk niet doen; de kinderwagenbak als wiegje voor de nacht gebruiken. Het ventileert niet voldoende door de dichte rand er omheen (vandaar dat stootkussens in het ledikant ook ten strengste worden afgeraden).

Terugkomend op je vraag: ik zou gewoon kijken naar een hoeslaken dat past (neem de maten van het matrasje op) met een ledikantlaken en een dekentje. Je kunt onder het hoofd nog een hydrofiel leggen.

6. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Het klopt dat je voor een pasgeboren baby het laken en dekentje bijna meer onder het matras stopt dan erboven. Zo laag hoor je het op te maken, dat is dus normaal!

Maar wat BlijEi zegt is waar, de wagenbak is eigenlijk niet geschikt. Wij hebben het echter ongeveer een week gedaan omdat het winter was en anders was het te koud.

7. Muriel

Muriel Lid

22 sep 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier heeft de kraamzorg het juist geadviseerd. En niet alleen bij mij, maar ook bij de dames van mijn zwangerschapscursus ..

Een wieg past niet in onze slaapkamer en we willen dat de kleine na ongeveer 2 weken op de eigen kamer gaat slapen... naast onze kamer, deuren open en babyfoon met camera..

Heb nu wiegdekens en lakens gevonden in een kleinere maat (60×70). Dit past een stuk beter.
    Het aankleedkussen is vrij groot, dus ook makkelijk om te vouwen.

Thanks voor alle reacties dames!

Deel Deze Pagina