Bondolino vraagjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by MamavanLieverd, Jun 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik hoop op wat advies:), ik was er al helemaal uit, ik wil een bondolino. Ik dus kijken naar een leuk kleurtje/print, ga ik weer twijfelen. Niet over de bondolino, maar over de stof. En vervolgens ook nog over of ik niet toch de slim fit moet nemen ;). Pfff, zwangerschapshormonen, het ene moment maken ze me helemaal daadkrachtig, het andere moment zoals nu...

Dus mijn vragen voor de bondolino experts:
    Classic, zomer of poplin? Schelen de classic en zomer veel qua dikte? En wat moet ik me bij de poplin voorstellen? Maken ze nog verschil met hoe het voelt met dragen? Of qua duurzaamheid en wasbaarheid?

Normaal of slimfit? Ik heb deze vraag al eens gesteld, maar dat was in een ander topic en ik heb toen wel antwoord van iemand gekregen, maar die zei dat ze wel smal gebouwd was, maar niet echt smalle schouders had, dus hoop op meer ervaringen. Ik lees namelijk redelijk wat verhalen dat vrouwen de banden net wat te breed vinden, dus... Ikzelf ben niet supersmal of klein, maar ben ook zeker niet breed (behalve nu dan, hoogzwanger;)). Qua kledingmaat heb ik normaal maatje 38, maar van shirtjes soms 36, met name bovenaan. Mijn man is bijna twee meter, maar erg smal, dus de onderband (die ook 10 cm korter is), zou nog net moeten passen. Voordeel van de bredere banden is natuurlijk dat het gewicht beter verdeeld wordt, maar als ze te breed zijn, is het ook weer niet prettig.

2. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

Nov 30, 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik ken alleen de classic, veel mee gedragen, ook in de zomer, naar volle tevredenheid. Gaat nu in de 2e ronde voor onze zomerbaby :D En duurzaamheid is goed hoor, hij is nog als nieuw. Ik zou geen zomerversie nemen denk ik, we wonen hier niet in de tropen en een gewone is vaak wat draagkrachtiger.
    Qua breedte kan ik je niet adviseren, ben zelf niet smal ofzo, dus heb de gewone. Met maatje 38 en ook nog een draagpapa zou ik denk ik geen smalle nemen. Ik zelf vind die brede banden wel lekker, verdeelt het gewicht goed, zoals je zelf al zegt.
    Je zou ook eens op Facebook in de groep 'draagpraat' kunnen informeren (eerst even verzoeken om lid te worden). Daar zitten de experts.
    Succes met je keuze.

3. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

Mar 21, 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had de normale en dan zomer editie.. We hadden het al snel warm.. Ik vond de bondolino niet zo super fijn.. De banden zaten vaak in de weg bij gezichtje baby.. En ik vond hem de eerste maanden helemaal.niet fijn voor een newborn.. Hij draagt wel lekker als je hem goed hebt zitten.
    Ik heb nu voor deze baby een storchenwiege omdat deze fijner is.qua stof.. Veel zachter en meegaand voor een newborn.. Te vergelijken met een doek die overal mooi aansluit en steun geeft ..Alleen dan het gemak van een drager.. Ik gebruik zelf voornamelijk doeken maar voor snel en manlief deze.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels ook nog veel gelezen op een ander forum, dus heb daar ook veel adviezen gelezen. We gaan denk ik toch wel voor de zomerversie, want daar zijn heel veel mensen juist heel erg over te spreken, deze is gemaakt van dezelfde stof als een hoppediz das leichte doek en dat schijnt een goede draagkrachtige zomerdoek te zijn. Ik verwacht dat ik ook wel binnen wil dragen, dus dan is een zomerversie ook in de winter fijner. Verder neig ik idd toch naar de normale maat, en niet naar de slimfit, ik denk dat ik precies op de grens zit qua postuur (smalle schouders), voor mijn man is de normale vast fijner.

Eefje, ik heb wel gekeken naar de storchenwiege, maar blijf toch meer naar de bondolino neigen, vooral door de heupband en dat je helemaal niets hoeft te verstellen. Ik heb ook begrepen dat hij voor hele kleine babytjes niet geweldig is, maar onze eerste zat in een paar weken tijd van gemiddeld bij geboorte op de bovenlijn van de groeicurve, zowel met lengte als met gewicht. Dit wordt een meisje, dus misschien gaat dat deze keer wat minder hard, maar we kijken wel hoe en wat. Misschien ga ik nog overstag en koop ik in mijn kraamtijd ook nog een doek als de bondolino dan tegen valt, maar zie nu nog teveel op tegen het knopen en dan vooral tegen het leren van. We verwachten niet een heel makkelijke kraamtijd aangezien onze zoon een beperking heeft en hij misschien heel slecht zal reageren op de veranderingen, dus de draagmethode mag niet teveel stress opleveren in eerste instantie ;). Ik denk wel dat een klein babytje beter zit in een doek, dus zoals gezegd, als de bondolino tegenvalt de eerste tijd, komt die er misschien alsnog.

Share This Page