Voor de creatieve moeders: Wat hebben jullie allemaal zelf gemaakt en hoe?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Japs, Jul 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Japs

Japs Actief lid

Aug 17, 2007
    150
    0
    16
    Ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal zelf gemaakt hebben voor de baby! Ik heb nog niets gemaakt, maar ben wel van plan om een hoop te gaan maken!
    Ik wil bijvoorbeeld zelf gordijnen, aankleedkussenhoezen, lakentjes/dekbedovertrekken, kruikzakken zelf gaan maken.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb minder gemaakt dan dat ik eigenlijk zou willen, omdat ik er gewoon niet aan toe kom.

Wat ik wel heb gemaakt: boxkleden, lakentjes, waskussenhoezen, gordijnen, een paar knuffeltjes en wat kleertjes. Dit heb ik allemaal met de naaimachine gemaakt en nu ben ik nog bezig om een dekentje voor in de kinderwagen te haken (maar denk niet dat ik die op tijd afkrijg).

3. misa

misa Niet meer actief

Mijn moeder gaat wat dingen voor onze kleine naaien: gordijnen, overtrekjes, aankleedkussenhoezen, kussentjes, klamboe.

Ik wil zelf ook wat kleine creatieve dingen doen:
    Vogelhuisjes schilderen en beplakken, schilderijtjes maken met stof en lint, een boom op de muur schilderen en met blaadjes van stof, behang en vilt beplakken.

Nu ben ik benieuwd naar de mensen die een klamboe hebben gemaakt. Hoeveel stof heb je nodig, en dan bedoel ik vooral rondom: hoeveel meter?

4. Japs

Japs Actief lid

Aug 17, 2007
    150
    0
    16
    Gaaf! Een gehaakt dekentje!!
    Hoe heb jij de lakens gemaakt? Welke afmetingen enZo?
    Ik heb voor het aankleedkussen een patroon van room seven, maar nog niet gemaakt!
    Morgen lapjesmarkt:)

5. Japs

Japs Actief lid

Aug 17, 2007
    150
    0
    16
    Heb je niet een klamboe bij iemand die je even op kunt meten?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb tot nu toe alleen nog maar spuuglappen gemaakt. Het model van Koeka maar dan met een leuk patroontje aan de ene kant. Ik wil nog een wikkeldeken maken, een box/speelkleed en kleertjes...

7. misa

misa Niet meer actief

Dat zou best kunnen ja! Anders willen we er eentje bij de ikea kopen, namaken en weer terugbrengen...! ;)

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik ben altijd bezig, voor mezelf en voor anderen...
    vogelhuisjes, kapstokjes, houten letters etc... (zie foto album)

laatste project: nog niet klaar hoor, zijn 3 kasten, er komt nog een blauwe en een witte bij

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Wauw Marloes, wat een gave dingen maak jij! Vooral dat roze vogelhuisje, super!

10. charlie80

charlie80 Bekend lid

Jan 26, 2010
    697
    1
    0
    het enigst wat ik zelf mmaak is de klamboe.
    heb bij de ikea witte kant en klaar klambo0eachtige stof gekocht en die met kralen en alles versiert en genaaid. nog niet helemaal af maar heb nog de tijd..

11. fafje

fafje Niet meer actief

dames weet 1 van jullie waar ik losse letters kan kopen voor bijv op de deur...die ik alleen hoef te verven of spuiten????

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik heb gemaakt:
    hoezen voor aankleedkussen
    gordijntje voor babykamer
    hemeltje voor ledikantje
    lakentje
    jurkjes

13. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Heb van alles gemaakt: gordijnen, knuffels, quilt, badjasje en lakentjes. Aan dat laatste ben ik echt verslaafd geraakt, dus maak ze nu voor wie ze dan ook wil hebben. Kijk maar eens in de link hieronder voor wat voorbeeldjes...

14. Japs

Japs Actief lid

Aug 17, 2007
    150
    0
    16
    Wat ontzettend leuk! Ik zie een hoop leuke dingen!
    Mag ik vragen welke afmetingen je gebruikt voor een ledikantje? En doe je er dan gewoon een smal zoompje in?

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wil graag een nieuwe klamboe maken voor het wiegje. Heb de oude nog, dus die ga ik namaken. Ik wil graag iets met schaapjes ofzo, dus dan ook de lakentjes van hetzelfde patroon.

16. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

Aug 7, 2009
    2,204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn eerste had ik zelf geen naaimachine, en heeft mijn moeder doeken gemaakt voor onder het hoofdje in de kinderwagen en het ledikantje. Van wafelstof en dan een "baan" van 100cm bij 50cm en daar een mooie baisebandje aangenaaid. Dit in plaats van hydrofiele luier onder het hoofdje, deze waren vaak net te smal en dus gevaarlijk naarmate mijn dochtertje ouder werd en meer ging bewegen in bed. Mijn oudste was een spugertje, dus dit was ideaal! En tegenwoordig heb je zulke leuke afwerkrandjes! Misschien een tip! Veel plezier met zelf dingetjes maken! Ik heb ook de smaak te pakken en hoop vanaf september op les weer van allerlei leuke dingen te maken, voornamelijk kleertjes inmiddels ;)!

17. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    bij mij... :D

18. misa

misa Niet meer actief

Even googlen, is genoeg te vinden! Of anders een doe het zelf zaakje..!

19. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

@Japs: Ik gebruik meestal gewoon een standaard ledikant lakentje van de Hema. Dan maak ik van een leuk stofje die rand, zet die bovenaan het lakentje en werk de overgang af met een mooi kantje of bandje. Zo ziet het lakentje er dan aan de onderkant ook netjes uit.

20. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    zie mijn album....

gordijnen zijn nog in de maak, maar wat al af is....

wiegbekleding
    lakentjes
    aankleedkussenhoes
    boxkleed
    dromenvanger
    toybag etc...

lampje heb ik besteld
    piepschuimletters liggen op zolder, omdat naam nog geheim is....haha
    wil no vogelhuisjes zelf gaan bekleden...

Share This Page