Stokke Xplory of Bugaboo Cameleon?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bonkie, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dat wel :) maar kleiner is altijd een pluspuntje!! Ik denk dat het de bugaboo dan wordt ;) gezien de positieve reacties, heb begrepen dat ze bezig zijn met een nieuw model dus wellicht wacht ik daar nog op. De joolz ga ik ook even proberen!

2. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Hier ook een bugaboo fan!
    En van te voren heb ik altijd gezegd dat ik absoluut geen bugaboo wilde, aangezien ik de bak zo laag vond. Geen enkel probleem mee gehad!

Voordelen:
    - erg licht
    - fijne vering
    - makkelijk wendbaar
    - makkelijk en klein in te klappen (past zelfs in de achterbak van een Clio)
    - grote bak (ons manneke is erg lang, dus dit was ideaal)
    - schuimbanden die niet lek kunnen
    - van de wandelwagenbak maak je ook het zitje wat je erg veel opbergruimte scheelt

Succes met je keuze!

3. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik heb ze bij babydump gekocht je kan ze daar ook online vinden

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

de wagenbak van de bugaboo is lekker groot en kunnen ze lang in liggen! De stokke heeft geen vering, een vriendin van mij heeft er 1 en haar kleintje stuiterd echt een beetj ein d ewagen. Als ze wat groter zijn geen probleem maar met een baby....

Zelf vind ik de bugaboo erg handig in gebruik, licht stevig echt gewoon een hele fijne wagen!

5. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik ga de bugaboo tijdens de mamma mazzeldagen bij prenatal kopen.

Totaal incl. bekleding + parasol + adapters + voetenzak 757 euro nog iets incl. korting

6. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Ik ben een absolute Stokke-fan ;)
    Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere wagens ook niet erg goed kunnen zijn he! Ik was gewoon vanaf het begin gefixeerd op de Stokke, dus veel research naar andere wagens heb ik nooit gedaan.
    De voordelen van de Stokke: de hoge zitting is echt wel ongelofelijk leuk en handig. Klein voorbeeldje: als we ergens een koffie gaan drinken schuif hij gewoon mee aan tafel als kinderstoel :) Ook zalig voor mijn rug, hoef me nooit te bukken.
    De vering is best wel ok, mijn dochter heeft er geen hersenschuddingen aan overgehouden. Maar als je veel hobbelige wegen moet berijden zijn er misschien betere alternatieven.
    De Stokke is superwendbaar. Zelfs de moeilijkste bochten kan ik probleemloos nemen, en hij is perfect met één hand te besturen. Zalig om tussen de winkelrekken mee te rijden :D

7. maylina

maylina Lid

5 apr 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Maylina, waarom doe je je Stokke weg? Ik vind 'm zo prachtig in crèmekleur. Zelf durfde ik die kleur niet aan (bang voor vlekken) en heb ik dus een leuke oranje ;)
    Er is echt niets mis met het "oude" model Stokke hoor! Ik denk niet dat er behalve wat uiterlijke verschillen veel vernieuwing inzit. Nu ja, je moet het zelf weten, maar ik ben er zeker van dat je ook met je "oude" Stokke heel blij zou geweest zijn!

9. maylina

maylina Lid

5 apr 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, gisteren had ik het geaccepteerd en dacht zoveel verschil zal er vast niet zijn. Vandaag ging ik naar een babyzaak voor wat laatse spulletjes, toen zag ik de v3. Er zit voornamelijk verschil in de bekleding, het is zoveel zachter en ook nog eensfunctioneler...de bekleding van de wieg kan je helemaal wegritsen. Het is geen ramp als ik de nieuwe stok niet kan kopen omdat ik deze niet kan verkopen, maar zou er wel blij mee zijn.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    @Maylina, je kunt hem niet meer ruilen in de winkel?

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Je hoort je aankoop binnen 30 dagen (wettelijk vastgesteld) te kunnen ruilen.

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik ben een Stokke fan :D Tja.. hij is wat log voor in de auto, en het vergt wat oefening voor hij soepel werkt.. maar als ik andere vrouwen zie bukken op straat om bij hun kindje te komen, dan komt er een grimas op mn gezicht.. ik kan gewoon blijven staan :D Vind de hoogte echt ideaal! (en dan ben ik niet eens zo gek lang, 1.75m)

13. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier een bugaboo-fan.
    Ik vind hem geweldig!! Handig in 't gebruik en nu na bijna twee jaar intensief gebruik ziet ie er nog supermooi uit.
    Nu met de 'buggy'inzet, merk zelfs dat ik de bugaboo vaker meeneem dan de 'gewone' buggy (een maclaren).
    Over 'n tijdje moet ie weer omgewisseld worden, van buggy naar bak, omdat nummer twee zich bijna aandient.
    Rijdt superfijn, ontzettend handig in en uit te klappen, past achter in mijn autootje (vw polo).

14. maylina

maylina Lid

5 apr 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
  15. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ik denk toch ook wel de Buggy hoor! Lijkt me en beetje raar als die er niet bij zou zitten. Meestal moet de wieg er los bij kopen, niet het zitje.... Maar voor de zekerheid kun je ze even bellen.
    Super trouwens dat je hem zo snel hebt verkocht! Ben jaloers dat je straks de nieuwe hebt!!

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij hebben een Bugaboo, omdat ie zo mooi is en heeeeerlijk rijdt! En bovendien, als ik bij een evt. volgend kindje behoefte heb aan verandering dan kun je voor 100,- een nieuwe kleur kap+dekje kopen en heb je een hele nieuwe wagen! Dat vind ik wel zo leuk! :D

Persoonlijk hou ik helemaal niet van de Stokke Xplory, vind het idd net zo'n postbodekar. En zo'n harde plastic bak lijkt me ook niet praktisch...

17. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Volgens mij bedoelen ze met babyinzet het verkleinkussentje voor in het zitstoeltje. Er staat "compleet" bij, dus het is wieg + zitstoeltje. Van hare gefeliciteerd met je aankoop!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier nog een Bugaboo fan na vele wagens gekocht (en weer verkocht te hebben). :$ Er is nog één groot plus punt van de Bugaboo m.i., je kindje zit/ligt heerlijk in de buggyinzet. Mijn kleine "hing" zo passief in de andere wagens maar de drie standen van het Bugaboo zitje zijn echt perfect, precies de goede hoek. Ze gaat al helemaal kraaien van plezier wanneer ze erin mag en kan er ook prima in slapen! :)

19. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    Ikzelf heb de stokke. Vind het een heerlijke wagen, we hebben nu een buggy voor ons kindje van 19 mnd maar die gebruik ik alleen voor een snelle boodschap. gaan we echt een dagje uit dan neem ik de stokke nog mee omdat die gewoon zo lekker rijdt (helemaal in verhouding met een gewone buggy) Ik vond de bugaboo mooi maar een enorm laag ding. je kan niet goed bij de boodschappenmand als de reiswieg erop zit.

stokke voordelen:
    -hoog
    -stoeltje zowel naar je toe als van je af en in hoogte te verstellen, heel handig om dus ook als kinderstoel te gebruiken, als ik in de stad was en ergens ging eten/drinken dan kon ik mijn zoontje zo aan tafel schuiven.

stokke nadelen:
    - geen boodschappenmand maar tas = ook voordeel omdat je hem zo met boodschappen en al los kan maken en mee naar binnen kan nemen!
    -je kan er eigenlijk geen andere luiertas aan hangen dan de stokke luiertas zelf
    - let op dat hij in de kofferbak van je auto past!

voor en nadelen van de bugaboo kan ik zelf niet zeggen want ik heb er geen!

20. Pff iedereen moet gelijk weer zeggen welke wagen ze mooi vinden en welke wagen ze lelijk vinden maar daar gaat dit topic toch helemaal niet over.. ;)

Ik heb zelf de Stokke omdat je die simpel in hoogte kan verstellen. Hoog maar ook laag voor als je hoog niks vindt (al kan ik me dat niet voorstellen). Het nadeel van de Stokke is inderdaad dat hij niet zo compact is op te vouwen en je dus een probleem hebt met een kleine auto. Beide rijden soepel en heerlijk vind ik en de zitjes zijn allebei in meerdere posities te kantelen.
    Zie dat je voor de bugaboo hebt gekozen, have fun ermee! 8)

@ DWA, met van die speciale buggyhaken kan je ook een eigen luiertas eraan bevestigen. 8 euro bij de babydump geloof ik.

Even iets anders.. ik kan op internet nu gelijk de slaapzakken van het oude model stokke niet meer vinden :( die gaan er toch niet gelijk uit?

Deel Deze Pagina