Hoelang gebruik je een badcape bij pasgeborende?

Discussion in 'De babyuitzet' started by MICH18, Jul 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Pfff.
    Ik weet het niet meer hoelang gebruik je zo'n omslagdoek?? zodat ze lekker warm blijven??:D

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik heb er verschillende cadeau gekregen , maar heb ze nog niet gebruikt!

Ik droog mijn kleintje na het badje af met een hydrofiel, en kleed haar dan meteen aan.
    Ik zou niet weten waarvoor je een badcape zou kunnen gebruiken.

Misschien dat ik hier ideetjes kan lezen hoe ik ze toch kan gebruiken!

3. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik gebruikte hem in het begin (kraamweek vooral) als omslagdoek om haar warm te houden. bijkomstigheid was dat ze wat "vast" lag wat haar een geborgen gevoel gaf.
    En bij het CB totdat ze kon lopen, voor de controles omdat ze dan alleen in luier en/of romper moeten.
    en na het badderen om van de badkamer naar de slaapkamer te lopen.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Die badstoffen badcapes gebruik ik nog steeds,

Dochter is 96 cm maar kan hem nog steeds om, ze vind het heerlijk om er in gewikkeld te worden na het douchen en dan lekker even tv kijken :p

Die omslagdoeken heb ik nooit gebruikt ik gebruikte de badcapes ook om ze als baby zijnde warm te houden,

5. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

van die hele zachte omslagdoek enkel dag na de geboorte.
    heb ik niet de hele week om gedaan omdat de kleine ook moet leren zelf temperatuur op pijl te gaan houden.
    door ze altijd in te pakken leren ze zelf slechter hun eigen op temperatuur te houden. aldus kraamverzorgster.
    en ik moet zeggen na een paar dagen deed onze kleine uk inderdaad al snel zelf temperatuur op pijl houden.

verder van die badcapes van badstof is wel lekker om te gebruiken voor op het aankleedkussen te leggen en ze even in te rollen en vervolgens af te drogen. ( ik gebruikte hem dan 3 dagen en dan in de was ) en ook als je kindje wat groter is en kan gaan zwemmen in het zwembad zijn ze ook lekker om ze na het zwemmen even in te rollen.

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik doe wat prachtig wonder ook doet. Op het aankleedkussen leggen als hij in bad gaat. Daarna even snel om hem heen slaan voor de ergste nattigheid en dan goed afdrogen met hydrofiel.

Verder gebruik ik ze voor het zwembad en voor het cb. Ik heb er 4 en dat is voor mij echt meer dan genoeg.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Het is erg warm, dus wij gebruiken de omslagdoeken ipv een deken met laken.

8. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik gebruik ze nog steeds, na het badje. ik leg haar met badcape op het waskussen en met hydrofiel droog ik haar verder af. Om haar warm te houden na geboorte was maar een paar dagen.

9. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Ja ik dacht namelijk ook voor bijvoorbeeld in de kinderwagen straks als ik met hem naar buiten ga.. als het bijvoorbeeld HEEL koud is.. :p Nou eigenlijk.. wil ik gewoon nog een badcape bestellen heb er een besteld een hele zachte met naam en kreeg hem vandaag binnen zo lief!! :p zal er vast nog wel meer wikkeldoeken hebben (eigenlijk weet ik dat wel zeker:p maarja.. vond deze ZOOOO leuk! haha

10. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    meisje is nu 6 weken oud en ik gebruik ze nog steeds regelmatig. Ik heb 1 wikkeldoek die is wat dikker en 3 badcapes (allemaal gekregen) maar die gebruik ik ook. Na het badje om de ergste nattigheid eraf te halen. Maar ook s avonds als ze onrustig is dan wikkel ik haar in (het ligt aan de temperatuur welke ik dan pak) en daar wordt ze echt rustiger van.
    Zoiezo vindt ze het heerlijk om zo ingewikkeld te worden en rustig te worden om in slaap te vallen. Ik kan het wat dat betreft écht aanraden ;)
    Vanochtend nog, na haar fles heb ik nog even met haar gespeeld (op buik leggen en met een knisper speeltje haar aandacht trekken) en daarna ingewikkeld in een badcape om haar zo rustig te krijgen om af te bouwen naar het slapen gaan.
    Maar helpt dus ook goed als je baby onrustig is. Hier wel althans :)

11. Andastra

Andastra Actief lid

Sep 15, 2012
    454
    0
    0
    Idem hier! Nog steeds trouwens, ook al is ze al 2 :D

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    TS: wat bedoel je precies? Badcape (dus handdoekspul) of omslagdoek (katoen en vaak met leuke werkjes).

Badcape's gebruik ik nu nog. Ze is 2. Eerst op aankleedkussen na het badderen, inwikkelen in net zwembad en bij het CB.

Wikkeldoek heb ik alleen 1e week gebruikt als kleine bij mij of visite lag. Daarna als ze in de box lag te slapen of als ik buiten zat en het frisser werd voor kleine.

13. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Ik gebruik ook nog steeds badcapes voor ons zoontje en hij is al bijna 3. Voor ons dochtertje gebruik ik nu vooral wikkeldoeken, die zijn lekker zacht. Alleen de eerste week overigens, met deze temperaturen heb ik ze niet nodig ;)

14. Lady7

Lady7 Niet meer actief

mijn dochter is een jaar.. en gebruik ze nog steeds! heb er 3.. prima :)

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    badcapes gebruik ik ook nog steeds en mijn zoontje is al bijna 3

maar ik denk dat je een wikkeldoek bedoelt.. en die heb ik alleen de eerste maanden gebruikt als het fris was en we buiten zaten of zo

16. senta

senta Niet meer actief

Een echte badcape gebruik ik nu nog steeds alleen dan een hele grote voor onze zoon.

De wikkel/omslagdoek gebruikte ik tot een week of 4/5 onze zoon werd in een hele koude winter geboren en had wat moeite met zijn temp.

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0

Precies hetzelfde hier :D

Share This Page