Help!!! Welke auto stoel vanaf 15 kg!

Discussie in 'Verzorging' gestart door consider, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke autostoel

1. Maxi cosi rodi

2. maxi cosi rodi airprotect

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij gaan zo richting de prenatal/babydump om een autostoel te kopen.
    We gaan maandag een lang stuk rijden, en in de priori zit ze niet echt super meer.
    Dus vandaar dat we snel nog een andere willen kopen, maar ik heb niet zoveel research gedaan.
    Ik ga natuurlijk ook even passen in de winkel.
    Maar misschien hebben jullie tips.

Ik twijfel tussen de roze maxicosi Rodi of de roze maxi cosi Rodi airprotect

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb de rodi xp in het zwart en hier bevalt hij echt prima. Onze zoon zit er echt super in en slaapt er ook nog prima in :D

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben een rodi sps meen ik. Bevalt ons erg goed

4. voetstap

voetstap Niet meer actief

Ik heb de bovenste en bevalt me goed!
    Alleen een beetje lastig met de gordel om die goed strak te krijgen.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    wij hebben een rodi (geen idee wat voor uitvoerig,sorry) maar vind het echt een onding! zit er serieus over te denken een ander te kopen,terwijl ze al 20kg is en 110-115 cm is.
    Ze wilt graag slapen in de auto,en dat ding kan niet op ligstand ofietsdergelijks.. en ze heeft teveel bewegingsruimte (naar mijn idee)

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De rodi xp en airprotect hebben beide wel een slaapstand dan denk ik dat je de oude hebt. Van beide stoeltjes kun je ook de zijkanten wat aar buiten klikken zodat de stoel breder wordt.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De rodi xp heeft geen slaap stand.
    Verder is het de zelfde stoel als de air. Wat de air nog extra heeft is de ballonnetjes(air) in de hoofdsteun die bij een zijdelinkse aanrijding de klap verzachten.

@Mamavan chantal, Heeft weinig zin om een andere stoel te kopen denk ik. Die ligstanden om de laatste categorie is echt zo minimaal dat als ze in slaapvallen het hoe dan ook niet echt confortabel zal zijn.
    En het los zitten in de stoel is ook normaal. De 3puntsgordel moet al het werk doen. De stoel zorgt er alleen voor dat de gordel netjes langs het lijfje wordt geleid zodat de organen niet in gevaar komen bij een aanrijding. Bij een aanrijding vangt de stoel de klap op doordat die mee naar voren komt en je kindje opvangt.

8. twinkle star

Hebben jullie hier niet zo'n onderplaat bij dan? Hiermee kun je de zithoek verstellen. De ligstand is minimaal maar net genoeg dat het hoofdje niet naar voren kukelt.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben de airprotect en zijn er supertevreden over. De stoel zit inderdaad 'los' maar die is ook alleen om massa te geven bij een ongeluk. Wij vonden toen ook het prijsverschil erg gering tussen de twee uitvoeringen dat extra veiligheid dmv de luchtzakjes in de zijsteunen voorons belangrijker was. Het slapen ziet er inderdaadnogal oncomfortabel uit, maar ach, die kids slapen overal wel... :D

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    We zijn gegaan voor de airprotect!
    Ik heb bij de halfords een ding gekocht voor om de gordel, waar ze hun hoofdje op kunnen leggen.

11. twinkle star

Je kunt ook de plaat die meegeleverd is los klikken en hem dan in "ligstand" weer vastklinken. Hier was het net genoeg voor een lekker dutje.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij de XP niet. Hebben jullie niet de XR die had dat wel maar is vervangen voor de air.

13. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    wat voor iets bedoel je daar mee? zo'n gordelhoesje of echt iets van een kussentje? wij hebben voor de meiden nl ook rodi xp's maar ik vind de slaapstand ook zeer minimaal en de oudste heeft toch altijd de neiging om continu voorover te klappen met haar hoofd als ze slaapt. Zo zielig. En we gaan over een tijdje weer op wintersport dus dat wordt weer snachts rijden...

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Een gordelbeschermer. Deze bij de halfords zijn mooi dik.
    We hebben dit weekend 9u gereden en haar hoofdje steunde mooi op de gordelbeschermer.
    Terwijl ze normaal altijd met haar hoofdje voor over hangt.

15. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Oke is dus het proberen waard :)

Deel Deze Pagina