ja maar er past maxi cosi op! wel maar 1 soort, die is rond 130 euro ofzo ff opgezocht; maxi cosi cabriofix.. die is 119 euro
Denk dat ze bedoelt dat je er gewoon een maxi cosi op kunt klikken en niet persé de autostoel van stokke hoeft te kopen (duur en zwaar). In Duitsland hebben ze ze trouwens voor 720 euro, maar dan zonder voetenzak en verzorgingstas. Maar die tassen vind ik toch lelijk.
Voordeel van die stokke is dat ze er langer dan 2 uur in mogen zitten, omdat die een ligfunctie heeft. Aangezien wij vaak lange autoritten maken, was dat voor ons wel een pluspunt.
oke! ik moet zeggen dat wij nooit met de auto gaan eigenlijk.. we hebben er geen, mijn vriend gaat er wel 1 kopen haha.. mijn ouders wonen ook maar een uurtje van mij vandaag met de auto, en mijn schoonmoeder woont in dezelfde stad dus ja
klopt! want hoe vaak zullen we dat nou gebruiken, maar ja soms heb je het wel nodig, zeker als je naar het ziekenhuis gaat en eruit komt na bevalling...
Bedenk wel dat in de auto het autozitje van stokke rechtop moet staan. Dus in de auto mag je de ligstand niet gebruiken. De ligstand mag dus alleen gebruikt worden als de autostoel op het onderstel van de kinderwagen geklikt is. Dan lijkt mij dat het geen toevoegende waarde heeft en je net zo goed bijv een maxi cosi cabriofix kan gebruiken. Om te liggen heb je immers de reiswieg! Autostoel van stokke is enorm lomp en zwaar, ik zou denk ik eerder voor een mc cabriofix gaan. Edit: Veiligheid - Stokke® Netherlands
Hier bevalt de xplory erg goed. Rijd licht en is makkelijk met 1 hand te besturen. Hij gaat makkelijk de trap op en heeft zelfs een heuse trap functie (gewoon deels ingeklapt) waardoor je met 2 wielen ipv 4 de trap op kunt. Dit hoor je zonder kind te doen maar een vriendin doet het regelmatig met haar dochter en dat gaat prima. Dat ie zo hoog en je je kind zo bij je aan tafel kan zetten is voor ons ideaal. Enige ding is dat de wielen zo hard zijn, ligt er nogal aan waar je hem vooral wil gaan gebruiken denk ik, in de stad gaat het meestal prima maar als ik bv over tramrails rijd kan het behoorlijk hobbelen (even voorzichtig doen en dan is dat ook weer opgelost) Voor de andere twijfelaars: De bijpassende autostoel vind ik echt een afrader. Wat een rot ding zwaar en groot en daardoor moeilijk te tillen zelfs al zonder kind. Moeilijk in en uit de auto te zetten/halen. Als je hem in de auto kan laten zitten gaat het nog wel maar zelfs dan zijn er stoeltjes die veel makkelijker zijn om je kind in te zetten. Wij gebruikten hem wel zonder de isofix base
Oh dat wist ik niet. Dank voor de info. Ik vond het stoeltje zelf ook heel zwaar, maar ben niet echt van plan om die telkens uit de auto te tillen. Zo min mogelijk in elk geval. Ik zou sowieso niet zonder isofix kunnen. Vind dat zo ongelooflijk handig.
Vrienden van ons hebben de autostoel van stokke erbij genomen en ik heb hem gevoeld met beeb erin en jeetje dat ding is echt loeizwaar en wij hebben hem er dus ook niet bij genomen. We hebben ook een gewone maxicosi en ik begreep in de winkel dat er wel meerdere zijn die op de stokke passen met adapter. En idd al rijdend mag de autostoel of kan de autostoel niet liggen dus heb je er met lange autoritten nog niet heel veel aan. Bij van asten in tilburg is de stokke wel eens 850 euro incl wieg excl tas en voetenzak maar dan krijg je wel 150 euro korting op evt andere spullen dus betaal je 700 euro voor de stokke wandel en wieg. Wij hebben de maxicosi dus van die 150 euro gedaan en nog wat spullen en heb je voor 850 euro de complete stokke incl autostoel en nog wat kleine dingen. Scheelt altijd weer en volgens mij komt die aanbieding wel vaker terug.
Wij gaan onze Stokke nu zsm in elkaar zetten. Onze kleine jongen ligt nog in het ziekenhuis, maar mag hopelijk over een paar weekjes (of eerder...) naar huis. Iemand nog tips voor de installatie van het ding? Wij hebben trouwens een Maxi Cosi autostoel erbij (was toen gratis bij de kinderwagen) met een adapter. Lijkt mij handig voor kleine ritjes. En leggen jullie kleine babies ook met die winterzak (met voetjes zeg maar) in de wagen? Of met een los dekentje?
agos, ik hoop dat jullie zoontje heeeel snel naar huis mag!!!! en dat wil ik ook wel weten eigenlijk ja... met die voetzak in de reiswieg of een heel dik dekentje..
Je hebt toch een slaapzak speciaal voor in de wagenbak? Ik heb dat iig voor de oude stokke. Voor de nieuwe heb je ook zo'n slaapzak. Die met die benen past hier niet goed in de wagenbak..