Katoenenluiers

Discussie in 'Verzorging' gestart door Damathat, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damathat

Damathat Lid

2 jul 2012
    12
    0
    0
    Curacao
    Na lang tegenspartelen van mijn vriend is hij nu eindelijk om.
    Jammergenoeg begint de tijd alleen wel een beetje te dringen, ben nu 37 week zwanger en zit ook nog eens met verzendtijd vanuit nederland.
    Maar dat is niet het ergste, ik kom er gewoon niet uit welke katoenenluier we moeten gaan gebruiken, er is zoveel keuze.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een gewone luier waarin een inlegstukje wordt gelegd met daar overheen weer een papieren inlegvel zodat we poep gewoon kunnen doorspoelen in de wc.

Omdat ik op Curacao woon wil ik gelijk voldoende luiers en maten hebben om een langere tijd te overbruggen.
    Daarnaast ook een luier die niet te warm wordt, fleece inleg lijkt me in dit klimaat niet echt prettig.

Ik ben dan ook hard opzoek naar ervaringen wat betreft katoenenluiers.

Wie kan mij helpen???

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Misschien kan je je vraag eens stellen op het forum dragen en voeden? Daar is veel info te vinden en heb je misschien nog op tijd een antwoord! Succes!

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Kijk eens bij Kaatje Katoen. Daar hebben wij onze luiers vandaan.
    Ik weet dat ze ook Skype gebruiken dus als je goedkoop wilt bellen/overleggen, kan dat ook!
    Ze hebben consulentes die je advies kunnen geven... succes.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben ook erg tevreden over service van Kaatje Katoen.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou zeggen: koop wat losse dingen om te proberen. IN principe ademt Pul gewoon goed maar wol (en dat kan ook in warm weer) is het meest natuurlijk.
    INlegvelletje voor poep komen pas als je kindje vast veodsel eet. Daarvoor niet nodig. Een fleece inlegvel kan wel maar dan moet je voor katoenfleece kiezen, dat broeit niet.

De luier zelf kan van katoen, bamboe, hennep, microvezel of een combinatie hiervan zijn. Katoen droogt snel, bamboe neemt veel op maar droogt langzaam en kan niet in de droger, hennep neemt ook veel op maar wel langzaam, microvezel is niet natuurlijk maar wel dun.

ik zou toch wat losse luiers bestellen zodat je die kunt proberen. eventueel tweedehands, via engeland is het ook vaak eenvoudig bestellen. Gewoon op je gevoel afgaan: uiteindelijk is het pas als je kindje er is te zien of een systeem werkt of niet. Dat kan niemand je voorspellen.

6. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    Belgiƫ
    Ik sluit me aan bij juju.
    Best tweedelige systemen kopen met als overbroekje wol. Dat is ademend, regelt de temperatuur en je moet er niets meer bovenaan doen :)

Een all in one kan ook, weet niet of je een jongen of meisje verwacht, maar die aio kan je dan gewoon zoals een pamper onder een jurkje dragen ( zonder body, want ziu zonde zijn van de leuke prints ) :)

Deel Deze Pagina