eiceldonor

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dodge, Mar 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dodge

dodge Nieuw lid

Mar 3, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw op dit forum en zal even in het kort ons verhaal uitleggen.

Wij zijn ruim 7 jaar samen en onze kinderwens is net als zoveel koppels ontzettend groot.
    We staan onder behandeling in het MCA en het VU.

We zijn inmiddels 4 jaar en 3 icsi pogingen verder, helaas zonder ook maar eens een positieve test te hebben gehad..
    We hebben nog 2 cryos in 1 rietje over deze worden allebei deze maand terug geplaatst.

Ik heb te horen gekregen van onze arts dat mijn eicellen niet van goede kwaliteit zijn en overwegen we misschien een eiceldonor is er hier iemand die ons meer informatie zou kunnen geven..

2. Loek

Loek Lid

Feb 9, 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dodge

Ik ben zelf in het Geertgen onder behandeling. En maak daar gebruik van een eiceldonor.

Heb je specifieke vragen? Laat maar weten! Als je gewoon in het algemeen mijn ervaring wil weten, laat ook maar weten! Ik wil je graag verder helpen.

Ik heb een lage amh. 1 keer met eigen eitjes geprobeerd, geen succes. Nu bezig met de vierde en laatste icsi. ( dus derde keer met donoreicellen)

3. STMJ

STMJ Lid

Feb 5, 2016
    12
    7
    3
    NULL
    NULL
    Hallo Dodge en Loek,

Ik lees graag mee.
    Loek, kun je bij Geertgen gebruik maken van een eiceldonor uit een 'eicelbank'? En hoe lang is daarvoor de wachttijd?
    Ik heb gelezen over wederkerigheid, maar dat (zaaddonatie) is in ons geval niet mogelijk. Kun je eventueel een eiceldonor aanleveren en dan zelf gebruik maken van een andere eiceldonor, zodat je niet een bekende donor hebt?

4. Loek

Loek Lid

Feb 9, 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stmj,

Ze zijn afgestapt van die wederkerigheid. Je betaald nu 'gewoon' voor de eitjes 2300 euro en dan krijg je minimaal 4 eitjes.
    Omdat ik ingestapt ben toen die wederkerigheid nog wel van toepassing was geeft mijn partner wel zaad. Hier was wel een gesprek over mogelijk als we dit toch niet meer zouden willen nadat de wederkerigheid is afgeschaft. Maar mijn vriend heeft besloten het alsnog te doen. Zo zijn er denk ik nog meer stellen en ik begrijp ook dat ze nog vragen naar evt eigen donatie...maar het is dus niet meer ' verplicht' ... En ik betaal dus nu ook gewoon voor de eitjes terwijl mijn vriend wel doneert.

Maar ik denk dat dit de reden is dat de wachtlijst nog helemaal niet zo lang is. Zeker als ik het vergelijk met Utrecht waar ik verhalen hoor van jaren.

Ik ben wel bang dat de wachtlijst nu snel op zal lopen omdat de wederkerigheid eraf is. Dit maakte juist deels dat er zo'n korte wachtlijst was...neem ik aan.

Ik heb de laatste keer nog geen half jaar hoeven wachten. ( de tweede en derde poging nog geen 2 maanden...maar toen bestond die wederkerigheid dus nog.....

Ik denk trouwens dat ze in jullie geval heel enthousiast worden als je een eiceldonor aan kan leveren. Eicellen zijn natuurlijk veel schaarser dan zaad!

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat jullie daarmee best een goede 'deal' zouden kunnen maken. Ik zou het persoonlijk in ieder geval, heel redelijk vinden als ze jullie dan niet laten betalen voor de eitjes.

De betaling is namelijk ook voor de onkosten van de donor. ( grootste deel of helemaal dat weet ik eigenlijk niet). En 1 donor kan wel aan de 2 of 3 stellen doneren.

Dus een donor 'meenemen' is veel meer waard dat die 2300 euro...lijkt mij.

Dus als je iemand hebt die dat zou willen....top! Help je meteen anderen mee.

Dat vond ik juist ook zo mooi van die wederkerigheid...jammer dat het is afgeschaft vind ik...

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zelf geen gebruik gemaakt van eiceldonoren, maat weet dat het MCK in Leiderdorp ook een eicelbank heeft

6. Loek

Loek Lid

Feb 9, 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat je je op dit moment niet kunt aanmelden in Leiderdorp vanwege de toenemende vraag......
    Ik heb echt zo'n voorgevoel dat Geertgen ook binnen de kortste keren ' vol' zit...er is toenemende publiciteit enzo...
    Ik zou niet te lang wachten met beslissen....

Je kunt natuurlijk wel altijd nog naar het buitenland maar dan is het anoniem. ( ook dat kan...kon in ieder geval toen ik me aanmelden daar zo'n drie jaar geleden via Geertgen ...het evt kopen van zaadcellen uit het buitenland)

Via Nei Geertgen zelf ( en dan bedoel ik een donor uit NL dus) gelden dezelfde ( Nederlandse) regels als voor zaad. Je kind heeft later recht op gegevens en een ontmoeting met de donor.

Ik vind dat heel fijn!

Share This Page