Ontstoken talgklier vanzelf verdwenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 31 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    Sinds een maand of 3 heb ik een ontstoken talgklier op mijn borst (niet op één van mijn borsten, maar het gedeelte daarboven). Er is naar gekeken door een chirurg om het eventueel weg te laten halen. Hij adviseerde om af te wachten tot het lichaam het hopelijk zelf oplost, aangezien chirurgisch verwijderen een lelijk litteken zal geven en verwijderen altijd nog een optie is.
    Vorige week zag ik mijn neef bij het zwembad en hij heeft inderdaad een fors en lelijk litteken op zijn rug van eenzelfde kwaal.

Zijn er mensen met ervaring toevallig? Is zo'n ontsteking bij iemand verdwenen na verloop van tijd? En hoe lang heb je erop gewacht?
    Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het niet erger wordt of echte klachten gaat geven.

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Ik heb een talg bultje gehad tussen mijn borsten. Vond het ook lelijk. Huisarts adviseerde ook om af te wachten en het is inderdaad vanzelf verdwenen.

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  3. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    @blij83 Dat is fijn te horen! Weet je nog hoe lang het ongeveer duurde?

4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    nee, dat weet ik niet meer. Maar wel echt een tijd. Eerder maanden dan weken.
    Het was bij mij niet ontstoken ofzo. Gewoon een stom, gek bultje. Omdat ik niet wist wat het was, heb ik het de huisarts gevraagd en die zei dus dat het een talgbuktje was. Mogelijk ontstaan door wrijving vd bh. En ze zei dat het vermoedelijk wel weg zou gaan. Ze jreeg gelijk. Is later ook niet teruggekomen en je ziet er niks meer van.

Tuttebelleke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina