Hallo, Hoe groot is de kans dat mijn placenta omhoog groeit wanneer er gezien is dat een lipje van mijn placenta wat laag ligt? En maakt het uit op welke zijde ik slaap? Mijn placenta ligt rechts, dus maakt het uit of ik op mijn rechterzijde slaap? Bedankt voor de reactie! groetjes, Josephina
Hoi Josephina, het maakt niets uit op welke zij je slaapt voor je placenta. Dit zit al stevig vastgegroeid in je baarmoederwand. Meestal groeit zo´n laagliggend slipje nog gewoon omhoog en bij de controle echo die ze evt nog willen laten maken bij 32 weken ligt het gros mooi boven de uitgang en niet nog een klein stukje ervoor. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je reactie! Voor wat betreft mijn slaaphouding ben ik gerust gesteld, erg fijn. Echter vraag ik me nog af hoe groot de kans is dat het slipje niet zal verdwijnen. Wat is jouw ervaring? Is dat minder dan bijvoorbeeld 5 % of meer? Bedankt wederom voor je antwoord en moeite. groetjes,
Hoi Jospehina, ik weet de prcieze cijfers niet, maar uit ervaring denk ik dat inderdaad zo´n 5% nog te laag bij de baarmoedermond ligt. Groetjes Brigitte