vraag over eten van pepermunt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door AnnaC78, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Beste versloskundigen,

Ik heb een vraag over het eten van pepermunt. Op verschillende sites lees ik dat wanneer je een keertje een miskraam gehad hebt, je geen pepermunt moet gebruiken. Volgens mij gaat het hier om het kruid pepermunt. Maar moet ik mij nu zorgen maken wanneer ik een (maag)pepermuntje eet, of een pepermuntbal? En kan ik rustig een paar pepermuntjes per dag eten, of toch maar beter van niet?

Misschien is dit een heel domme vraag en moet ik me niet zoveel aantrekken van wat ik allemaal op het internet lees. Ik heb heel veel last van mn darmen en daardoor ook buikpijn, dit gecombineerd met heftige misselijkheid en moeheid, maakt dat ik me soms heel beroerd voel, een pepermuntje smaakt dan zo lekker fris, want ik durf ook geen medicijnen te gebruiken. Ik zie jullie antwoord graag tegemoet. Bedankt alvast

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

af en toe een pepermuntje of pepermuntbal kan echt geen kwaad hoor! Maar voor al het eten en drinken geldt: gevarieerd en matig, dus geen hele zak leeg eten!

Mirjam

3. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Bedankt Mirjam

Deel Deze Pagina