Stolsel in baarmoeder?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mizz Bunny, 9 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Goedemorgen, ik zit op het ogenblik met veel vragen en hoop hier mogelijke antwoorden te vinden.

Ik ben nu voor de 7de keer zwanger.
    Heb een dochtertje van 2 jaar en 7 maanden en 5 miskramen doorgemaakt. Verder ben ik verpleegkundige in een zorgcentrum wat lichamelijk en geestelijk belastend kan zijn.

Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger.
    Zondag iets roze afscheiding met een spoortje bloed gehad en maandag veel donkerrood bloed na een ochtendje werken.ik dacht weer een miskraam te hebben maar bij de inwendige echo bleek een vruchtje met beginnende hartactie, bpm 80 zichtbaar.
    Dinsdag niet gaan werken, bloedverlies stopte geheel en dinsdagavond controle-echo. Vruchtje zat er nog met sterke hartactie, bpm 140.

Van woensdag tot vrijdagochtend geen problemen meer. Wel rustig aangedaan, was toch vrij.
    Vrijdagmiddag opeens weer wat bloedverlies. Opnieuw echo gemaakt, hierop is naast de vruchtzak met baby en kloppend hartje nog een holte te zien.

Volgens de vk een tweede vruchtzak zonder vruchtje die dan bij eerdere echo's totaal niet gezien is of een hematoom. Kreeg verder geen adviezen mee alleen als ik weer ging vloeien meteen de spoedlijn te bellen s avonds en in het weekend.

Ik was een beetje overdonderd door het tweeling verhaal en heb dus ook geen vragen gesteld.

Hieronder de echo. In het echt was de holte boven de baby nog groter. Holte met baby staat het pijltje bij.

Nu heb ik de volgende vragen;

1. Is dit eerder een stolsel of toch een vruchtzak?
    2. Is volledig blijven werken verstandig na vloeien?
    3. Wat kan ik doen om te proberen om de kleine in mijn buik te houden, vb niet tillen, rustig aan doen, plat liggen of zoiets.

Hopenlijk krijg ik snel antwoord.
    Een erg bezorgde moeder.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mizz Bunny,

ik snap je bezorgdheid, je hebt heel wat meegemaakt!
    1. het beeld lijkt meer bij een stolsel te passen dan bij een tweede vruchtzak. Nu is het maar één plaatje en dat is lastig te beoordelen, maar ik denk dat het een hematoom is. Kan geen kwaad voor de zwangerschap, maar het kan wel wat bloedverlies geven. Je lijf neemt zo'n hematoom over het algemeen weer op in je lijf net als een blauwe plek op je been bv.
    2. Ik denk dat het verstandig is, bij blijvend bloedverlies, niet of gedeeltelijk te werken komende dagen/week. En het wel per week te bekijken. Maar juist omdat het al zo vaak mis is gegaan en je alle risico's wilt beperken.
    3. Probeer inderdaad zo min mogelijk activiteiten te doen die de druk in je buik flink verhogen (bv mensen tillen of veel bukken). En rustig aan te doen op sociaal gebied. Dat komt straks wel weer als je uit dat eerste trimester bent. Helemaal rust houden heeft geen zin hoor, maar doe maar gewoon rustig aan.

Groetjes Brigitte

3. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Bedankt voor je advies.
    Uiteindelijk besloten om dit weekend niet te gaan werken en rustig aan te doen.
    Inmiddels is het bloedverlies overgegaan in bruinverlies.
    Dinsdag weer naar de vk en dan kijken hoe het er uit ziet.

Deel Deze Pagina