Schopjes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gerieke, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Hoi hoi,
    De laatste week telkens heel raar gevoel in m'n buik. Stel het zo voor:
    soms heb je bij je oog dat een spiertje samentrekt (vaak als je moe bent), het gaat bij je ook dan heel snel en is een heel naar gevoel. Maar dat gevoel heb ik ook in m'n buik. Daar kun je het mee vergelijken!
    Is dat de baby die schopt? Of is dat ook een spier dat telkens even samen trekt?
    Ik voelde laatst ook wat in m'n buik, wist haast zeker dat het m'n ukkie was, maar was een ander gevoel, veel meer gekriebel en dat heb ik nog niet weer gevoel, dus begin nu ook weer te twijfelen!
    Groetjes Gerieke!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Gerieke,

Dat trillen wat je voelt is inderdaad van een spiertje dat samentrekt. In de volksmond word dat wel eens een overspannen spiertje genoemd.
    Kan absoluut geen kwaad. Je kan je kindje al gaan voelen bewegen. Meestal is dit tussen de 18-22 weken. HOud het in de gaten de bewegingenn zullen naarmate je verder in je zwnagerschap bent frequenter en duidelijker voelbaar zijn en dat pas weet je of je het nu al hebt gevoeld,

GEniet ervan! Imke

Deel Deze Pagina