Stolsel of toch tweeling?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mizz Bunny, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Ik ben nu ongeveer 6,5 weken zwanger.
    Afgelopen zondag roze 's e afscheiding gehad met spoortje bloed en maandagmiddag opeens veel donkerrood bloed verlies.

Maandag echo gehad waarop een vruchtzakje, dooierzakje, vruchtje en beginnende hartactie te zien was. Dinsdag opnieuw controle-echo gehad.
    Toen vruchtje met sterke hartactie gezien.

Vandaag opnieuw iets bloedverlies, gebeld en mocht meteen voor echo. Baby is gegroeid, hartje klopt sterk.
    Boven de vruchtzak van de baby is echter nog iets te zien. Volgens de vk zijn er twee mogelijkheden of een tweede vruchtzak of een stolsel.

Tweede vruchtzak hadden ze dan maandag of dinsdag toch ook moeten zien, of kan dat over het hoofd gezien worden. Ook ziet de vk niets in de holte, geen dooierzakje, vruchtje of hartslag.

Stolsel leek mij logischer. Iemand hier ervaring mee, positief of negatief?

2. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Dit is de echo foto.
    Waar het pijltje staat is de vruchtzak met baby en daarboven zie je nog iets..

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik vind het niet de vorm voor een vruchtzakje hebben. Het lijkt erg op een groot hematoom, heb ik ook gehad deze zwangerschap..
    Ik zou zoveel mogelijk rust houden en geen zware dingen tillen.

4. karlijn

karlijn Niet meer actief

Oo hé bah mizz bunny, toch weer een bloeding.
    Gelukkig was de echo wel goed!!
    Tot nu toe is je zwangerschap niet echt gerust stellend zeg.
    Ik heb er verder geen verstand van dus zal er ook geen uitspraak over doen. Maar wat mij het meest voor de hand liggende lijkt is een hematoom en dat dat de reden is dat je bloedingen hebt.
    Hoop dat je er niet meer last van zult hebben!!
    Ben benieuwd wat het uiteindelijk is.

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Vond het zelf ook niet echt een vruchtzak maar de vk noemde het als optie. Denk eigenlijk ook aan een stolsel. Ze heeft het niet gehad over rust houden of niet zwaar tillen, mocht ook gewoon gaan werken. Werk in de zorg en vraag mij nu af of dat wel verstandig is.

6. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Nee is idd niet geruststellend. Was zo blij dat ik de 6 weken haalde gezien mijn eerdere miskramen. Nu ben ik alleen maar onzeker. Als het maar blijft zitten..

7. karlijn

karlijn Niet meer actief

Jaa snap ik echt!! Ik ben zwaar voor je aan het duimen!! Hoop met je mee. Op welk termijn gingen je eerdere miskramen mis?

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat naar dat je een bloeding heb :/ maar wat ik zie doet mij echt vermoeden dat het een hematoom is (bloedblaar, door geknapt adertje) ik heb die namelijk ook gehad in het begin van mijn zwangerschap en het zag er hetzelfde uit, ik dacht ook: ik heb een miskraam, toen bij 6 weken een echo bleek ik een tweeling te hebben beide hartactie niks mis mee, wel zagen ze een hematoom die eruit zag als bij jou op de echo, maar dan wat kleiner.

Ik heb van 6 weken tot 8 weken gebloed bruin, rood en zwart bloed en zelfs stolsels en soort ''wond'' gevoel in mijn onderbuik, was zo bang brr

Er word vaak gezegd dat je er niks voor hoeft te laten, maar ik heb toch rust gehouden en zeker niet zwaar tillen, zelfs als ik te veel liep ging ik bloeden, dus lag meer op de bank dan dat ik wat deed.

Ik heb echt elke week een echo laten maken, maar de kleintjes hebben er geen last van gehad, en nu is het weg gelukkig, een goede zwangerschap laat zich niet zomaar beëindigen, maar ik kan je angst heel goed voorstellen!!

Ik ga voor je duimen dat het bloeden snel stopt en dat je kleintje er geen hinder van ondervind!!

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dit ziet er duidelijk uit als een hematoom. Heb in vanaf week 4 tot week 13 gehad en heel hels gebloed. Veelal lost het hematoom zich voor de 12 weken op :).

10. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Werd jij doorgestuurd naar de gynaecoloog voor controle? Bij mij durft de vk niet zeker te zeggen wat het is, heeft ook geen advies meegegeven mbt tillen of rustig aandoen wat ik overal wel zo'n beetje lees bij een stolsel tijdens zwangerschap. Vraag mij nu ook af of het wel verstandig is om te gaan werken. Werk namelijk in de zorg wat best belastend is.
    Heb jij tijdens die weken gewoon gewerkt?

Deel Deze Pagina