Stolsel? Stuk weefsel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristientje, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Gisteren had ik een lichte bloeding. Naar de gynaecoloog geweest, niets te zien (nou ja, wel een placenta previa maar daar kwam het bloed niet vandaan), waarschijnlijk een vaatje geknapt ofzo. De rest van de dag nog heel licht bloedverlies gehad.

    Deze ochtend ga ik plassen, valt er een stuk weefsel (?) in de pot! Ik schrok me rot! Heb het er uitgevist en in een bakje water gelegd. Het ziet er bruinig uit, is taai en zo'n 10 cm lang. Ik heb weer gebeld maar volgens de gynaecoloog moet ik me geen zorgen maken, is het een stolsel. Nu zien mijn stolsels er altijd zwart uit, en bij mijn weten lossen die op in water. Wat deze dus niet doet.

    Ik mag morgenvroeg langsgaan voor een ctg en echo, want vandaag is de gynaecoloog niet aanwezig.

    Maar het zit me niet lekker. Wat denken jullie?
     
  2. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
  3. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar als ik jou was geweest zou ik niet wachten en naar spoedgevallen gaan. Misschien is het niks, maar dit is toch behoorlijk gek...

    Voel je de kleine wel gewoon goed bewegen?
     
  4. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik vind het er ook erg vreemd uit zien.
    Is ook echt groot!

    Ik zou toch blijven bellen en vragen voor een arts vandaag. Er is heus wel een gynaecoloog aan het werk vandaag.

    En anders een vk bellen in de buurt die er naar wilt kijken?
     
  5. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Maar dit is toch zeker niet een normaal stolsel :eek: dit is enorm!
    T was niet ooit een tweeling geweest oid?o_O
     
  6. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Dit is zo te zien geen stolsel. Is het niet een stukje van de placenta ofzo? Ik zou zeggen dat ik nu langskom en dat ze desnoods maar een andere gynaecoloog optrommelen. Logisch dat je zekerheid wil.
     
  7. Elderflower

    Elderflower Actief lid

    19 jun 2018
    202
    107
    43
    Ik zou toch nogmaals bellen en vandaag duidelijkheid willen wat het is. Desnoods vraag je of je de foto mag mailen.
    Vind het er niet echt als een ‘gewoon’ stolsel uitzien.
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb ook dit soort stolsels gehad na mijn laatste bevalling, misschien nog wel groter. Dus stolsels kunnen zeker zo groot zijn. Maar, dit is tijdens een zwangerschap en niet na een bevalling dus ik zou echt even verder onderzoek eisen.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Die is wel erg groot!
    Zou echt gaan eisen dat je vandaag nog gezien wordt.
     
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Zo wat is het groot! Ziet er echt niet uit als een stolsel. Die kan je zo uit elkaar trekken.

    Ik zou vandaag nog een controle vragen hoor!
     
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Vind dit ook niet op een stolsel lijken maar eerder op weefsel. Hopelijk krijg je antwoord op je vragen en gaat alles goed met jouw en de baby.
    Zou het gewoon meenemen in een bakje.
     
  12. MelZoe

    MelZoe Fanatiek lid

    6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou ook aan de bel hangen,dit is zeker geen gewoon stolsel.....zou me helemaal gek verschieten als ik dit zou verliezen.
    Gewoon bellen hoor en eisen dat er naar gekeken wordt.
    Ik wens je veel sterkte!!
    Laat je nog even weten hoe dit afloopt?
     
  13. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Jemig wat een groot ding :eek: dat is niet normaal lijkt me, zou zeker nog eens bellen en eisen dat ze je nachecken!
     
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een akelig ding! Ik zou zeker de vk bellen en langs gaan, dit is wel extreem vind ik
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Wow wat groot! Hopelijk is alles goed met de kleine!
     
  16. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Jeetje wat een mega ding! Echt niet om je nog meer schrik in te brengen, maar dit is wel echt groot! Ik zou asap nog eens naar het ziekenhuis bellen, en eisen dat ze je vandaag nog zien. En anders straks de hap bellen!
     
  17. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik mag hopen dat je inmiddels gezien bent. Dit is niet normaal!
    Vind het zelfs zorgelijk eigenlijk. Wil je niet bang maken, maar zou je koffer alvast mee nemen. Dit moeten ze echt uitzoeken
     
  18. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Wat groot als je het nog heb zou ik het inderdaad gewoon meenemen en zeggen dit was het ik wil nu een echo kan me niet voorstellen dat ze niet meer doen als ze weten dat het zo groot is .
     
  19. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ik zou ook willen dat er vandaag nog naar gekeken wordt. Ziet er niet uit als een bloedstolsel voor zover ik kan zien. Ik ben bekend met bloeding en stolselverlies wegens placenta previa, zowel deze als vorige zwangerschap, maar dit heb ik niet gehad.

    Succes!
     
  20. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Bedankt allemaal voor jullie reacties, ergens wel blij dat jullie dit ook niet normaal vinden.

    Toen ik de openingspost maakte was mijn man al vertrokken naar zijn werk (werkt in België, heel eind rijden). Een ambulance bellen leek mij wat overdreven en de enige verloskundige waar ik woon heeft haar praktijk gestopt. Dus ben ik naar de huisarts geweest. Die wou me gelukkig tussen 2 afspraken door zien.

    Hij kon ook niet precies zeggen wat het was. Hij heeft met een eendenbek gekeken, niks raars te zien. Hij heeft naar de baby geluisterd en het hartje klopte goed. Verder voel ik de baby goed bewegen. Hij heeft mij een stuk kunnen geruststellen, voor nu gaat alles goed.
    Maar als ik dit nogmaals verlies, veel ga bloeden en/of pijn krijg, meteen naar het ziekenhuis. Dus dan bel ik wel een ambulance.

    Morgen ga ik sowieso voor die ctg en echo, wordt vervolgd.
     

Deel Deze Pagina