HELP! Vruchtwaterverlies? 22 weken!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door InCognito, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hallo,

Al sinds een aantal weken heb ik vochtverlies dat ik niet vertrouw.

Het zijn telkens maar druppeltjes, als ik op mijn hand blaas en er een papiertje tegen houd, dan komen er ook wel wat druppeltjes, maar weinig.

Het is niet constant, maar over de dag verdeeld wel steeds in kleine beetjes, dan voel ik het ineens lopen, zeg maar.

Gisteren toch maar gebeld met het ziekenhuis en daar hebben ze met een eendenbek gekeken en de bm mond is intact.

Ze zag wel veel vocht, maar zei dat dit toch afscheiding was.

De varentest, die ze me eerder beloofd hadden te doen, is niet uitgevoerd en nu ben ik er toch niet gerust op.

Het was deze ochtend zoveel water(ige afscheiding?) dat het links, rechts, boven en onder het inlegkruisje erlangs is gelopen.

Kunnen jullie me gerust stellen en klopt het dat ze alleen met een eendenbek kunnen zien of het vruchtwater is of niet, of hadden ze toch echt die varentest moeten uitvoeren?

Ik heb bij de vorige 2 zwangerschappen met resp. 27, 29 en 30 weken aan de weeënremmers in het ziekenhuis gelegen, ivm premature weeën, misschien dat ik daarom wat overbezorgd ben?

Liefs

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

hummmmm dit vertrouw ik niet, mijn advies zou zijn weer bellen! dit klinkt erg veel voor afscheiding.....

Imke

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hallo Immie,

Ik heb inmiddels weer gebeld en ze hebben het getest. Het was toch geen vruchtwater.

Ze zag het er wel gewoon uit lopen:) inderdaad helder, kleurloos en zo dun als water en vertelde me dat ze mijn zorgen kon begrijpen, maar dat het heel soms wel eens voorkomt. Een vervelende bijkomstigheid dus.

Bedankt voor je antwoord!

Groetjes, InCog

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat het geen vruchtwater was!

Mirjam