22 weken zwanger te weinig vruchtwater groei kindje prima wat is er aan de hand dan??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mir1985, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1985

Mir1985 Nieuw lid

4 aug 2011
    4
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag ben ik voor de 20 weken echo geweest, in mijn geval de 22 weken:).

Alles was helemaal prima, geen afwijkingen te zien, het kindje groeit goed. Dit was een opluchting omdat je er toch naar toe leeft en je steeds af zal vragen of alles goed zal zijn. Vooral omdat ik met kinderen werk die een zware beperking hebben ben je hier extra mee bezig....

Aan het einde van de echo zij de man: "Alles ziet er prima uit het enige is".......................................... en daar sloeg de paniek bij me toe:( alleen die zin maakte me tot schrikken. Wat is nu het geval: Weinig vruchtwater namelijk 1,7 ? ik kon alleen maar denken wat nu wat nu en is dit ernstig dan? De tranen rolden over mijn wangen van alle spanningen toen ik in de auto zat met de gedachten dat het misschien wel fout kan zijn. Ik als onwetende, zwanger van mijn eerste kindje was ik zo in verwarring dat ik geen enkele vraag wist te stellen. voor je het weet sta je dan weer buiten en komen de vragen.

Mijn moeder en partner stelde mij gerust, het advies is om nu een uitgebreider onderzoek te laten doen en te overleggen met de verloskundige. Omdat zij nog niet te bereiken is leg ik mijn vraag even op dit forum omdat ik natuurlijk ervaringen en meningen van anderen wil horen.....

Alvast heel erg bedankt!
    Een hele bezorgde mama:(

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

1,7 is niet te weinig maar aan de weinige kant. Het gaat dan om de maat van een vruchtwater pocket. Vruchtwater wordt continue aangemaakt. Als het goed was met je kindje dan hebben ze ook een gevulde blaas gezien en een gevulde maag, dat wil zeggen dat het kindje drinkt en plast. Prima dus. Maak je nu geen zorgen. Wacht rustig het vervolgonderzoek af.

Mirjam

3. Mir1985

Mir1985 Nieuw lid

4 aug 2011
    4
    0
    0
    Hallo ,

Bedankt voor de reactie!
    Een hele duidelijke uitleg met een gerustellend gevoel!

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn verloskundige en die gaf aan contact te hebben gehad met de echodeskundige van gistermorgen en melde mij nu dat het kindje ook iets te klein is.... het zou nu bij 22 weken 440 gr moeten wegen en dat is nu 414 gr. Volgens de groei zit het gem. op 21 weken....

Ik ben doorverwezen naar het Radboud voor nader onderzoek.....
    Gelukkig kan ik hier a.s. dinsdag terecht maar ik moet wel het lange weekend nog door:(

Nogmaals heel erg bedankt!
    Groetjes Mirjam:)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat er verder onderzoek wordt gedaan. Het blijft natuurlijk spannend dat snap ik. Het is dan iets kleiner maar dat valt reuze mee vind ik. Ga in elk geval niet verder zoeken op internet, kijk maar gewoon wat het je brengt dinsdag. Sterkte!

Mirjam

Deel Deze Pagina