Galstenen na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Inaya, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal weken na mijn bevalling kreeg ik in de nacht heftige pijn in mijn bovenbuik wat uitstraalt naar mijn rug. Ik dacht in eerste instantie aan het verekt hebben van een spier.
    Na een aantal dagen kwam deze pijn terug en steeds vaker. Ben naar de HA gegaan, deze zegt dat het mogelijk iets is met de nieren, gal of maag. Urine ingeleverd en bloed geprikt en nu afwachten...

Ik heb een beetje gegooglen en de symtomen komen vooral overeen met galstenen. Blijkbaar hebben meerdere vrouwen dit na de zwangerschap. Iemand hier ervaring mee?

Baal er enorm van, eindelijk weer op de been en dan weer deze pijn :(

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja hier er veel ervaring mee pfff en het is echt niet leuk!!

Ik heb het bij de eerste in de zwangerschap gekregen rond de 17 weken veel last van gehad maar ze zagen nooit iets op een echo maar toen sem 3 weken was werd ik zo ziek en kon niets dan overgeven als ik wat gegeten had en had heel erg veel pijn bij me borstbeen wat uitstraalde naar me rug echte aanvallen die heftiger waren als weeen. Toen werd ik naar de SEH gestuurd en vanuit daar opgenomen en heb 10 dagen in het zh gelegen gelukkig wel met sem op de kraamafdeling. 1 week daarna werd me galblaas verwijderd. Helaas heb ik veel pecht want er zaten weer galstenen in me galwegen dus weer met spoed opgenomen. Uit een mri zagen ze de stenen weer zitten dus weer een ercp gehad en toen zou het over moeten zijn. Ik had veel last nog daarna maar toen het wegtrok bijna 1 jaar later werd ik zwanger. Tot de 15de week nergens last van(ja behalve zwangerschaps misselijkheid) maar toen begon het weer.
    Ik ben al 1x met de ambulance naar het zh gebracht toen kwam er niets uit. Toen was ik 24 weken 3 weken later werd ik weer opgenomen omdat ik bloed braakte ook hier kwam weer niets uit. Ik had veel aanvallen die leken op galaanvallen maarja ik heb geen galblaas meer dus het zou onwaarschijnlijk zijn dat ik galstenen had. Het gebeurde wel een maar was zeldzaam pfff
    Toen evy 4 weken was reed ik naar een vriendin toe en kreeg ik wer z,n heftige pijn ik kon niet ademen enz het enigste wat ik kon doen is 112 bellen. de politie moest erbij komen om mijn auto met de kindjes naar het zh te brengen en mijn vriend kwam daarna toe.
    Na 8 uur op de SEH kreeg ik te horen dat me ontstekingswaarde en leverwaarde zo slecht waren dat ik opgenomen moest worden weer in mijn verlof!! Na een ercp mocht ik 6 dagen later weer naar huis gelukkig lag ik op de kraamafdeling met evy omdat ik ook bv gaf.

Maar mijn mdl arts zei dat het heel vaak voorkwam in de zwangerschap en dat het vaak na de zwangerschap hel erg word iets door de hormonen ofzo.

Ik hoop dat ze erbij jouw ook achterkomen meestal sturen ze je door voor een echo..
    Ik heb gewoon een pechverhaal hoor want ik heb 3 vriendinnen die ook na de bevalling galstenen hadden en die zijn geopereerd en hebben nooit ergens last van. Dat komt dus vaker voor haha ik heb gewoon pech

3. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ninja sooooo wat een pech inderdaad, echt heftig! Wat apart dat je na het verwijderen van de galbaas nog zoveel klachten hebt gehad! Heb je er nu nog last van?

En wat je zegt klopt helemaal, ik heb heftige weeen gehad, maar deze pijn lijkt nog erger! Het is niet weg te puffen, je kunt niet liggen, geen pauzes niks... Ik ga dan ook als een gek heen en weer lopen, voorover hangen etc. En het trekt pas na een aantal uren weg.

Heb gelukkig wat zetpillen van 1000mg die de pijn een beetje verzachten, die neem ik nu in voordat ik ga slapen, anders slaap ik helemaal niet (terwijl de kleine eindelijk een beetje doorslaapt!!!).

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Klinkt echt als galstenen ik had idd ook hele erge bewegingsdrang.

Ik zou vragen als er niets uit het bloed komt om een echo of mri van de galwegen vaak komt het niet altijd uit bloed onderzoek.

Probeer vet en gekruid eten te mijden en ook chocolade en koffie enz er zijn nog meer dingen die de aanvallen erger maken moet je effe googlen.

Bij mij duurden aanvallen ook erg lang de dag van de eerste opname had ik een aanval van 3 uur en de pijn ging maar niet weg pas op de SEH met medicatie.

Bij mij werkte zetpillen ook niet meer. Alleen morfine werkte goed maarja dat is ook niet zo goed natuurlijk

veel sterkte probeer wel te genieten van je kleintje!! dikke knuffel

5. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ninja, dankjewel!

De dagen dat ik die aanvallen kreeg had ik inderdaad gekruid gegeten en ook de nodige chocolade naar binnen gewerkt.

Baal dat die onderzoeken zo lang duren. Maandag krijg ik de uitslagen, ik ga inderdaad naar een echo vragen, ook als er niets uit het bloedonderzoek voort komt. Heb echt de neiging om bij de eerstvolgende aanval naar SEH te rijden, maar hopelijk zet het niet meer door!
    Van de urine heb ik overigens al wel de uitslag; dit was in orde.

Geniet jij ook van je kleintjes!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je kan idd bij z,n aanval naar de seh rijden daar word je vaak echt beter geholpen!! bij de hap sturen ze je vaak naar huis met een paracetamol...

Ik heb helaas door alle ellende van de afgelopen jaren een pnd gekregen na de bevalling. Ik probeer te genieten maar dat lukt nog niet zo hopelijk komt het snel weer terug.

Deel Deze Pagina