tarwekiemolie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anneke83, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneke83

Anneke83 Actief lid

3 jun 2014
    231
    0
    16
    Beste verloskundige,

Ik hoor een hoop over tarwekiemolie, slechte, maar ook veel goede verhalen. Van internet word ik niet heel veel wijzer.
    Werkt het echt zo goed? Ik heb nu een hele regelmatige cyclus, 28 dagen, maar hoor dat het je cyclus ook kan verlengen en dat wil ik eigenlijk toch ook weer niet...
    Wanneer gebruik je het, of zou je er aan moeten denken om het te gaan gebruiken?

Fijne avond!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anneke83,

ik heb nog nooit gehoord dat tarwekiemolie een négatieve invloed heeft op de vruchtbaarheid/zwangerschap. Maar ik ken misschien ook niet alle verhalen. Ik weet wel de 'klachten' dat je inderdaad een wat onregelmatigere cyclus/eisprong kan hebben.
    Verder is, naar mijn weten, niet wetenschappelijk bewezen dat het helpt bij vruchtbaarheidsproblemen of dat het de vruchtbaarheid verhoogt. Wij raden het dus als medici niet op voorhand aan. Er wordt ook niet gepromoot door de fabrikant dat het vruchtbaarheidsbevorderend werkt. Dat doen de (ervarings)verhalen erom heen.
    Doe dus waar je je goed bij voelt. Maar weet ook dat de meeste stellen binnen een jaar zwanger zijn en het grootste gedeelte binnen twee jaar zonder medische hulp.

Groetjes Brigitte

3. Anneke83

Anneke83 Actief lid

3 jun 2014
    231
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord.
    Op internet lees ik inderdaad een soort van promotiepraatjes.
    Ik ben 2 keer zwanger geweest (ook zonder tarwekiemolie) waarbij ik bij de laatste zwangerschap na 18 weken ben bevallen. Het kan me nu dus eigenlijk niet snel genoeg gaan en hoor hier zoveel over dat ik er vragen over had.
    Ik weet dat het kan zonder, dus daar ga ik dan ook maar voor!

Fijne avond!

Deel Deze Pagina