Hallo, Op 13 dec. is mijn spiraaltje verwijderd. Volgende de gyn zou ik binnen 4 weken ongesteld moeten worden, want hij kon zien dat mijn eisprong op springen stond, maar doordat o.a. mijn baarmoederslijmvlies door de spiraal niet dik genoeg was dit eitje niet meer bevrucht kon worden. 2 dagen na het verwijderen heb ik wel wat bloed verloren, maar niet heel veel. Nu heb ik op woensdag 18 januari de hele dag flinke buikpijn gehad en heel erg veel doorzichtig slijm (wat ik nog kan herinneren van voor mijn spiraal als zijnde dat ik dan mijn eisprong zou krijgen). Op donderdag de 19e was de pijn over. Ik heb meerdere tests gedaan, omdat ik na het verwijderen van mijn spiraal maar niet ongesteld werd, maar op woensdag 1 feb kreeg ik de eerste licht positieve test en op donderdag 2 feb gaf ook de CB digitaal, zwanger aan. ( 's woensdagmiddags nog niet zwanger) Nu denk ik dat ik nu 5 wk en 5 of 6 dagen zwanger ben en heb volgende week dinsdag (21 feb) een afspraak voor een termijn echo (ivm voorgaande problemen in mijn zwangerschappen) Denk je dat mijn berekening klopt en zou ik da met deze echo dan (6 wk en 5 of 6 dagen) een hartje moeten zien kloppen? Alvast bedankt voor de reactie.
hoi hoe lang je zwanger bent is een verrassing, als je direct na je spiraal zwanger bent geworden kun je dat eigenlijk niet berekenen. Je eigen cyclus was nog niet op gang gekomen dus wanneer precies je eisprong was weet ik niet. Het zou wel kunnen dat je de 18e of 19e je eisprong hebt gehad (gezien het slijm en de buikpijn) dan zou je nu ongeveer 6 weken zijn en dan zou je inderdaad een hartje moeten zien kloppen op de echo. Afwachten maar! Mirjam