We waren al niet zolang bezig met zwanger worden..pas 3 maanden..tot ik een paar weken geleden op vakantie in kroatie heel erg krampen kreeg en misselijkwas.. was al ong 2 weken ongesteld..dacht ik dan..naar de dokter daar..bleek dat ik 7 weken zwanger was..en dat het niet goed zat..het eitje zat in de eileider..buitenbaarmoederlijk dus..en met spoed moest het weggehalld worden..had al bloed in de buik..in hetziekenhuis hebbenze het weggehaald en helaas..gelijk ook een stuk van 1 van de eileiders..vreemd he..wist niet eens dat ik zwanger was en dan ineens dit!!ik dacht:moet ik mij weer overkomen... ben nu net sinds 1 dag thuis, bij de huisarts geweest en heb over een paar weken afspraak met de gynacologe..ff alles onderzoeken..hopen dat het allemaal goed is van binnen..en dat de andere eierstok wel goed is..maar ze zeiden van wel.. pff..lekker zeg dit verhaal even te kunnen vertellen..niemand in de familie/vrienden wisten dat we bezig waren met zwanger worden..en nu weten ze het allemaal..tsja..aan de andere kant toch fijn..dan krijg je begrip en snappen ze je... is er iemand die dit ook heeft meegemaakt?hoe is het verder verlopen met jullie..ben erg benieuwd liefs yvetje
zo, dat is verschrikkelijk zeg, veel sterkte de komende tijd!! En ik hoop dat het snel raak zal zijn en dat de baby dan mooi in je baarmoeder zit. Succes over een paar weken bij de gynecoloog en nu ook hoor meid. liefs fredje
Hoi, Moeilijk zeg, voor je. Ik weet helaas voor jou (gelukkig voor mij) niet wat je hebt meegemaakt. Wel heb ik een vriendin die het heeft meegemaakt. Zij heeft inmiddels een gezonde dochter. Verder weet ik niet hoe het met haar is verlopen. Ze is er geloof ik in totaal een week of 5 à 6 ziek van geweest (ze dacht eerst dat het een gewone miskraam was dus ging vrji laat naar het ziekenhuis). Sterkte meid!
dankjewel voor jullie lieve mailtjes..dat doet me goed..ben nu,een week nadat het gebeurt is, best emotiioneel en kan het af en toe nog steeds niet bevatten..hopelijk snel naar gynacoloog voor een onderzoek en dan hopen dat het goed is.. liefs yvetje
Mijn neef en zijn vrouw maakten dit ook mee. Zij waren al n tijd bezig zwanger te worden en op vakantie in Italië ging het psies zoals bij jou. Thuis gekomen bleek dat er nauwelijks nog n kans was, dat ze nog kinderen konden krijgen.Toch na een half jaar bleek ze spontaan zwanger te zijn. En nadat hun kind geboren was en ze na 4 jaar het weer es gingen wagen, was ze in 1x zwanger. Om te beginnen was het dus een ontzettend dramatisch verhaal, maar met een bijzonder happy end. Ik hoop voor jou, dat je heel snel zwanger wordt en een gezond kindje op de wereld zet. Gelukkig hebben ze je al kunnen vertelln dat je nog 1 goeie eileider hebt. Ik heb wel es gehoord, dat je dan alsnog elke maand een eisprong hebt en dat je niet verminderd vruchtbaar zou zijn.Maar ik weet het niet echt zeker. Heel veel stekte met je verlies en met het verwerken van deze hele situatie. Ik ben zelf zwanger geweest, zonder dat ik t wist en kwam er pas achter bij de miskraam. Dat is een hele rare gewaarwording die je ook allemaal moet verwerken. Neem er goed de tijd voor en als je hier in NL bij de gyn loopt, zorg dat je van te voren alle vragen op papier hebt staan, zodat je heel veel vragen beantwoord krijgt. Sterkte.
Dit verhaal komt mij heel erg bekend voor en ik krijg nu momenteel weer een brok in mn keel. Wij wisten net 2 weken dat we 5 weken zwanger waren, maar afgelopen zondag ging het mis. Ik kreeg 's middags hevige pijn rechtsonder in mn buik, gewoon niet uit te houden. Na 4 uur te hebben liggen creperen zijn we naar de EHBO gereden en daar kregen we het slechte nieuws te horen! Je wereld stort in. Het vruchtje zat in de eileider en stond op springen, ook had ik al aardig wat vocht (bloed) in mn buik zitten, dus moest met spoed geopereerd worden. 's Avonds lag ik op de OK en helaas hebben ze mijn rechter eileider niet kunnen behouden. Mijn linker eileider zag er nog wel goed uit, dus de kans om opnieuw zwanger te raken is aanwezig. Ik kan jullie niet vertellen hoe je je op dat moment voelt, maar je krijgt echt een harde klap in je gezicht. Het 1e wat door je heen gaat is dat je nooit meer kinderen kan krijgen. Gelukkig is dit hopelijk niet aan de orde, maar we hebben nu wel zoiets, eerst zien dan geloven mochten we voor de 2e keer zwanger mogen raken. Nu moeten we dit eerst een plekje geven en gaan verwerken en hopelijk krijgen we nog een 2e kans om zwanger te mogen raken. Voor de rest heb ik heel erg veel pijn in mn middenrif dat doortrekt naar je schouders. Dit schijnt te komen door het koolzuurgas waar ze je buik mee opblazen... Het lucht wel heel erg op om je verhaal hier te vertellen, maar het blijft moeilijk. Liefs Joyce
wat een verhaal zeg. Erover praten en huilen als je dat wilt lucht er op veel sterkte en hoop dat je snel mag genieten van een goede zwangerschap.
ja.het is vreselijk nieuws om te horen ja.echt niet fijn.met mij gaat het al een heel stuk beter.loop nog bij de gyn. moet over 2 weken een rontge laten maken waarbij ze contractvloeistof inbrengen en zo kunnen ze zien of die andere eileider wel goed doorstroomd.ik heb geen verhoogde kans dat de andere ook beschadigd is.dmv bloedonderzoeken.ik hoop maar dat dit het laatste onderzoek is en dat we dan de fiat krijgen om door te gaan en dat het dan wel goed gaat. joyce heel veel sterkte en succes met het verwerken.en hopen dat het allemaal weer goed komt liefs yvet
Sterkte yvetje! Ik lees dat je over 2 weken een foto van de eileider moet laten maken dmv contrastvloeistof (dit heet een HSG onderzoek) Dit moet ik ook binnenkort ondergaan, wil je even laten weten hoe het gegaan is? Succes gewenst. Liefs, Mirre
Meiden, Allemaal bedankt voor jullie reactie. Doet me erg goed. Gisteren is het precies een week geleden, het gaat gelukkig al wat beter met me, maar lichamelijk is het nog niet veel. Ben snel moe en onderneem weinig. Het kost me allemaal teveel moeite en energie. Pluspuntje is wel dat we gisteren onze 2 kittens hebben gekregen, dus die zorgen wel voor de nodige beweging en afleiding Yvetje, veel suc6 met je HSG onderzoek, ik ben benieuwd! Liefs Joyce
dankje wel meiden voor jullie steun. en Mirre.ik laat zeker weten horen hoe het gegaan is.ik zal hetdenk ik ook over een week of 2 moeten ondergaan. ben erg benieuwd en hopend op goede uitslagen.jij ook sterkte alvast. liefs yvet