Ik hou al tijden vocht vast, maar nu ineens heel erg veel. Kon m'n voeten en enkels gewoon dik zien worden en van m'n rechtervoet kan ik m'n tenen bijna niet meer bewegen. Het doet behoorlijk veel pijn. Wat te doen? VK bellen of is dit "normaal"?
Ik zou bellen hoor, het kan een teken zijn van pre-eclampsie, zeker als je ineens heel veel vocht vast gaat houden Hopelijk is dit bij jou niet zo (en komt het idd gewoon door het weer) maar zou toch ff de VK bellen.
Hier ook enorm veel vocht. Mede door het weer. Volgens de verloskundige niets aan te doen. Gaat pas weer weg als de kleine er is.
Ligt eraan.... Als je je er beroerd bij gaat voelen zou ik zeker bellen , ook als je benauwd word , probeer 2 liter water te drinken , even geen koffie , bleekselderij eten en bewegen , vorige zwangerschap heb ik dor het vele vocht in een rolstoel gezeten , i know feeling , en als je het niet vertrouwd altijd bellen. maar het weer icm je termijn werkt zeker niet mee..... Succes Liefs Edith Mama van mees*
als het heel plots opkomt, zou ik voor de zekerheid wel even bellen... waarschijnlijk komt het door het weer, maar voor hetzelfde geld is het iets anders... k zou even overleggen met de vk
Ik heb toevallig net een lijstje gehad met verschijnselen van pre-eclampsie/hellp waarmee je moet bellen als ze samen optreden. Ik had namelijk ook al gebeld want ik hield nauwelijks vocht vast en toen ineens enorme enkels en benauwd. Ik had een paar weken geleden al een ctg vanwege klachten dus ik moest wel even komen. Maar mijn bloeddruk en urine was normaal dus kon weer naar huis. Plotseling veel vocht vasthouden Hoofdpijn Sterretjes zien Braken Gevoel van een band om hoofd of buik Pijn in bovenbuik of tussen schouderbladen Als je daarvan meer tegelijk hebt moet je bellen zodat ze bloeddruk en eiwit in de urine kunnen checken. Het vocht kan inderdaad komen door het weer was ik al achter gekomen, ik heb het sinds een paar dagen. Het enige dat helpt is helaas slapen met de voeten omhoog. Hoewel, het is er weer een uurtje na het opstaan dus echt helpen doet het niet
Ik heb er ook veel last van. Ik ben al onder controle vanwege HELPP/PE klachten. Zou het zeker in combinatie met andere klachten bij de VK aankaarten. Kan ook door het warme weer komen.
Thnx voor de reacties! Hmm...had gister bijna al die klachten Maarja, t was ook erg warm natuurlijk en had de nacht ervoor bijna niet geslapen. Zei nog tegen m'n vriend dat het net was of m'n hoofd vol watten zat en er iemand een sjorband om m'n buik had aangetrokken... Maar kan dat dan ook zo weer wegtrekken als het vergiftiging is? Lijkt me sterk toch? Heb nu namelijk geen last meer, voel me eigenlijk wel weer lekker. Mijn bloeddruk is altijd normaal, schommelt maar een heel klein beetje. En m'n urine wordt elke keer gecheckt en er is nog nooit iets gevonden. Morgenochtend moet ik weer voor controle, dan maar even vragen. Slapen met een kussen onder het voeteneind doe ik al een hele tijd. Slaapt voor geen meter, maar het is inderdaad de enige manier om 's ochtends een beetje normaal uit bed te komen
Ik zou toch echt even overleggen met je VK. Wil je niet bang maken, maar hier zijn ze heel streng met dit soort klachten. Kun je het beter even uitsluiten!!! HELPP/PE kan ook sluimeren.