Ik voel me op de gynaecologie afdeling soms net een aapje. Ik ga 9 van de 10 x samen met mijn man pas zij een zwangeren vrouw tegen haar moeder die spoort ook niet zo jong en al zwanger. En dan word je ook nog eens echt aangestaard zo absurt jong zijn we niet daar naast hebben we het goed voor elkaar en alles wat ons hartje begeert! Voel me soms helemaal verdrietig als ik thuis kom . Sorry maar moet het even van me eigen af schijven. Of de zin pff weet waar je aan begin je leven is voorbij nauw mijn leven begin nu pas!
Niets van aantrekken. Als jullie gelukkig zijn met jullie baby en alles hebben wat jullie willen... wat maakt het dan uit wat anderen daarvan vinden? Het gaat om jullie leven! Als jullie maar gelukkig zijn.. want je eigen gezinnetje is het belangrijkste!
De mens heeft altijd wel wat te zeuren. Het is toch nooit goed. En wie heeft een leeftijdsgrens ingesteld waarin het sociaal acceptabel is om dan zwanger te zijn?? Snap dat het je raakt, je bent toch het aankijkpunt en er word over je geroddeld en vooral als je zwanger bent komt dat harder aan. Ik zou proberen het van me af te laten glijden. En desnoods als je ze 'hoort' dat ze over je praten dan stap je eropaf en vraagt waar ze zich mee bemoeien. Ze kennen jou toch niet? Je ziet die mensen straks nooit meer. Neus in de lucht, borsten vooruit, rug recht en dikke vinger! Jij bent troits zwanger en dat hoeft niemand van je af te pakken!
Alleen maar aan jullie eigen geluk denken! Zolang ze niet van je hoeven te eten moet je je niets aantrekken van wat anderen denken!
Ik ken het gevoel wel, Maantje. Ik had er ook in het begin last van, maar net zoals je zegt jullie hebben het goed voor elkaar! Op een gegeven moment heb ik het gelaten voor wat het is. Ik ben zwanger en trots! En ik zie die troela's toch niet meer! Niks van aantrekken. Lekker van genieten, maar dat doen jullie vast en zeker ook wel Dikke knuf!
meid, ik had hetzelfde! ben nu (4 dagen) 21, en zwanger van de 2e. bij dochter was ik 19! ik ken die blikken, bah!
Ben blij dat er mensen zijn met het zelfde gevoel denk soms dat ik gek word ik ben ook trots heb al een buikje en laat het ook zien ben een trotse jongen moeder!
Het suffe is, aan je onderschrift te zien ben je pril zwanger, dus waarom nemen die mensen aan dat je uberhaupt zwanger bent als je daar komt? Je kan toch ook "gewoon" een gynaecologisch probleem hebben? Er komen ook tienermeisjes bij de gynaecoloog met gynaecologische problemen!
Omdat met 9 weken een giega darmen buik had door verstopping. Nu verholpen en buik is gekrompen... nu 11halve week. Maar snap wat je bedoel maar mensen denken scheinbaar dat iedereen zwanger is die daar kom.
Wat eerder al gezegd werd, sommige mensen hebben altijd wel wat aan te merken. Ik ken het, volkomen onterecht overigens. Toen ik 23 was en fantaseerde over een baby was ik veeeels te jong, en nu ik 31, bijna 32 ben en zwanger vragen mensen of ik niet bang ben voor aangeboren afwijkingen ivm mijn zogenaamd oudere leeftijd... Leeftijd is maar een ding, persoonlijke omstandigheden wegen zwaarder. Ben je in 1993 geboren TO? Lichamelijk gezien een perfecte leeftijd voor een zwangerschap hou je taai meid, en een fijne zwangerschap!
Maak je niet druk! Ik heb 10 jaar lang een kinderwens gehad. Op mijn 21e een miskraam en nu op mijn 29e pas weer zwanger. Zoals door anderen geschreven, het is nooit goed. Je bent altijd te jong, te oud, te dik, te dun, te arm en weet ik veel wat om een kind te krijgen en de mensen die het zeggen zijn natuurlijk altijd helemaal "perfect" Ik snap dat het je verdriet doet, maar lekker laten gaan!
O hou op ! Hier bevallen op mijn 19e verjaardag van S, nu dikke kans dat ik op mijn 21e verjaardag beval. Gelukkig zie ik er wel wat ouder uit, maar waarom ik daarbij gelukkig zeg zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, vroeger was onze leeftijd heel normaal. Niks van aantrekken ! Hoe lastig ook natuurlijk..
Hahaha trotsemama, moest wel ff lachen na het lezen van jouw reactie. Gaat het jou gemakkelijk af met een kindje en een kindje onderweg?
Ik kom inderdaad uit 93 hihi. Het is gewoon zoo stom dat als je zwanger bent je gewoon op alles aangekeken word.
Ja eigenlijk wel Pak de middag slaapjes van mijn zoontje mee en dan is het allemaal goed te doen. Deze zwangerschap is tot nu toe veel makkelijker als de eerste, toen was ik 9 maanden ziek. Zie dat je nog maar even hoeft, succes met de laatste weken!
Ik ben 4 jaar ouder en zelfs ík krijg die blikken (moet wel zeggen dat ik klein van stuk ben met felgekleurd haar, dus word sowieso jong geschat) Maar vervelend is het zeer zeker.
Maantje: ik vind je niet jong hoor.. Ik was even oud toen ik beviel van onze eerste lekker laten gaan die mensen!
Niks van aantrekken hoor! Mensen hebben altijd hun oordeel klaar,...... Het is jullie leven en jullie kindje lekker van genieten!!
Niks van aantrekken, ik kreeg vorige keer bij de gyn blikken van zijn jullie niet te oud? (Ben net 30, maar zag er door ziek en beroerd zijn ouder uit en Vl is 42) was er toen niet eens voor een zwangerschap! Bij de eerste was ik 24 en kreeg ik ook de opmerkingen ben je niet te jong, en bij mijn inmiddels ex zijn omgeving (vrienden) jullie zijn al wel oud hoor, als het allemaal maar goed gaat!? Vond het echt te krom voor woorden!