stom aangekeken worden in het ziekenhuis op gynaecologie afdeling.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maantje93, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ach niets van aantrekken meid. Hier 26 en al 3 kids. Ik ben klein en tenger waatdoor mensen mij nog altyd begin 20 schatten. Krijg ook vaak zogenaamd grappige opmerkingen als ik met de duowagen en grote broer ernaast door straat loop. Gewoon niets van aantrekken. Iedereen maakt zijn eigen keuzes in zijn leven.

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Precies, die opmerkingen altijd...
    Ik had ook wel een kindje gewild op mijn 25e, maar: tussen 2 studies in, geen bijbaan, wonend nog bij ouders, eeuwig blut en nog nooit een vriend gehad. En als ik de mensen mag geloven die mij nu opeens als "eigenlijk te oud" bestempelen voor eerste kindje dan had ik dus toch beter op mijn 23e eraan kunnen beginnen in die situatie....:(No way. Leeftijd is maar een getal. Ik ken genoeg meiden die op hun 20e helemaal zelfstandig zijn en de zaakjes voor elkaar hebben waaronder Maartje93 zo te lezen, en ik ken er ook die dat op hun 40e nog niet hebben. Maar om iemand puur op leeftijd (jong, oud) te bestempelen of na te wijzen is niet eerlijk.

3. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben blij dat ik nooit blikken heb gehad, heb dat nooit begrepen. Ik heb geluk dat ik ouder uitzie.

Ik was 19jaar toen ik zwanger was van mijn dochter (bewust) en op 21jarige leeftijd had ik al 2 kindjes .. ZALIG!

4. Mnon

Mnon Niet meer actief

Eigenlijk moet je gewoon reageren als je ze dat hoort zeggen. Dan zeg je gewoon: ja een verstandige meid krijgt haar kinderen op tijd!
    Ik was 21 toen ik beviel van mijn dochter en nu op mijn 24e komt nr 2! Leeftijd is een getal, ik vind het alleen maar fantastisch de gedachte dat ik op mijn 40e mijn kinderen 16 en 19 zijn!
    Als het aan mij had gelegen had ik op mijn 20e al moeder geweest. Ik kan me juist moeilijk voorstellen dat je er pas aan begint op je 35e!

Bijgevoegde bestanden:

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Zie je er soms jong uit?
    Ik ben 27 als de 3de geboren wordt en zie er ook nog eens jong uit.
    Er wordt mij vaak gevraagd "leuk,de 1ste?" Of 2de?
    En als ik dan zeg dat het de 3de is en de oudste 8,5jaar is kijken ze me ook aan alsof er een spook voorbij kwam!! Hahaha

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar... Zo jong ben je toch niet. Nou ja, nog wel 'jong' in de zin van niet-bejaard. Maar het is niet zo dat er een 14-jarige met een zwangere buik binnen komt lopen. Je bent toch gewoon volwassen?

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Bij mij vroeg iemand bij de eerste waarom ik zo jong al zwanger was... Nou zei ik... Dat vond mijn moeder niet. Die vroeg al een paar jaar om oma te worden. Ze dacht dat ik begin 20,was terwijl ik toen al 30 was... Nog iemand die geen inschattingsvermogen heeft. Mensen veroordelen altijd anderen die een andere keuze maken, niet altijd om de goede redenen. Soms omdat ze het zelf niet zouden doen, soms omdat ze het zelf hadden gewild...

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Niks van aantrekken. Op mijn 18e liep ik al in mmm. Nu 25 en in verwachting en ook ik word nog steeds vreemd aangekeken. Des te trotser ik ben. Kijk maar lekker maar wat in mij groeit kan je toch niet weg kijken :)

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0

Idem dito! Op mijn 22/23 jarige leeftijd gestopt met de pil. Helaas 3 jaar MMM nodig gehad maar als het aan mij lag was ik ook direct zwanger geraakt na het trouwen op mijn 21e. Maarja de man moet ook mee willen ;)

Maar nu ben ik zwanger 27 jaar oud en nog zeggen mensen: ach je bent nog zo jong.

10. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Persoonlijk zou ik ook raar kijken als ik iemand van 19 zag en zwanger maar dat is meer omdat ik zelf op die leeftijd echt nog jong was in mijn gedrag. Dus kan mij er niks bij voorstellen dat iemand bewust zo jong moeder wilt worden. Maar als jij en je vriend gelukkig zijn is het toch prima??? Lekker genieten! Hier pas laat mams geworden (op mijn 30), had vijf jaar eerder gemogen van mij ;)

11. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Lunap, ik en mijn man konden elkaar al 15 jaar zijn jeugdliefdes van elkaar daar naast als je op je 17de een hartstilstand krijg word je snel volwassen door de mediche mode waar je doorheen gaat en als je daar naast te horen krijg dat je ziek ben en je aandoening niet te verhelpen is.
    daar naast had ik op mijn 17de al mijn mbo diploma omdat ik een vroege leerling was.

Nu hebben we in november na 2jaar al samen te hebben gewoond ons eerste huis gekocht zijn wij getrouwd en hebben wij het prima voor elkaar.

Leeftijd zeg gewoon niet alles!
    .vind het ook idiaal straks mijn moeder was 21 vader 22 toen ze mij kregen en vind het idiaal dat hun zo jong zijn ze vinden het nu geweldig zo jong opa en oma te worden.

Even ter vergelijking mijn man zij. Vader is net zo oud als mij opa!

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Nee klopt, het is gewoon grappig om te zien dat de een op 19 al heel volwassen is en ( ik zelf dus) nog echt aan het volwassen worden was ;)

Maar het is niet zo dat afkeur ofzo ;)

13. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Niks van aan trekken! Als jij en je vriend er klaar voor zijn! Waarom niet.. Tegenwoordig beginnen de meeste vrouwen ' laat ' aan kinderen.. Sommige hebben daar geen keuze in! Maar goed ook een deel wil eerst carrière etc maken! Oordeel ook niet over hoor! Maar tussen je 20ste en 30ste ben je het vruchtbaarst, de natuur heeft dat niets voor niets zo geregeld ! Ik werd op m'n 22ste moeder, en als de eerste zwangerschap goed was geweest al op m'n 21ste! Mooie leeftijd! Ik ben allang blij dat ik er 'vroeg' bij ben omdat het bij ons niet zo even makkelijk gaat..
    Genieten gaan! En niets van andere aan trekken! Jou leven , jou kindje!!

14. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.169
    1.336
    113
    Ik zou er wel wat van zeggen denk ik met zo'n opmerking. Vind dat soort mensen echt asociaal en eigenlijk ook beetje dom omdat ze denken dat ze beter zijn en daardoor zulke dingen kunnen zeggen. Blijkbaar is zij qua leeftijd ouder maar qua denkwijze komt ze niet verder dan een basisschool kind.

Mijn ouders (en ook mijn grootouders) waren ook jong maar ik heb dat altijd als iets positiefs ervaren. Mijn vader heeft nog gestudeerd nadat ik geboren ben. Vind het heerlijk dat mijn ouders nog geen 45 zijn als ze oma/opa worden. Mijn schoonouders zijn wat ouder (rond de 50) en dat vind ik oprecht jammer.

Zelf ben ik 24 wanneer ik van onze eerste beval. Niet super jong maar blijkbaar wel jong genoeg dat het mijn gyn enthousiast maakt, zij zegt dat er veel (lichamelijk) verschil zit tussen zwangerschappen van iemand die al wat ouder is en die wat jonger is. Dat vind ik dan wel weer een hele fijne gedachte. :D

Deel Deze Pagina