De titel zegt het al. Auw m'n heup! Ik weet dat er heel veel veranderd in de zwangerschap, maar ze zeggen het er allemaal niet bij! Ha ha ha. Nu heb ik sinds een paar daagjes zo'n last van allebei m'n heupen. Deze pijn heb ik bij het liggen, maar vooral ook bij het lopen. Als ik een tijdje op de bank heb gezeten, dan lijkt het wel alsof ik spierpijn heb die ik maar probeer te negeren. Het is echt een onprettig gevoel! Morgen heb ik een controle afspraak bij de VK en dan zal ik het nog wel aankaarten, maar was bebouwd of meerdere hier last van hadden/hebben en wat het eventueel kan zijn.
Ja hoor dat is bekkenpijn , helaas wordt het rond mijn termijn echt ondraaglijk en wordt ik elke 2 uur wakker s'nachts moet ik omdraaien en om 7 uur er echt uit omdat het doorstraalt tot mijn voeten. Je zou naar de bekkenfysio kunnen gaan, en met een kussen tussen je benen slapen. Verder wat paracetamol. Eventueel zou je om slaap medicatie kunnen vragen , krijg ik ook maar nog niet genomen omdat ik het liever gewoon niet doe..
Bedankt voor de oppeppende woorden hahah! Ik moet nog twee weken tot week 37. Echt geen pretje dus. Ik slaap zo slecht nu 's nachts. Ik mag blij zijn als ik 4 uurtjes achtereen slaap. Meestal eruit om te plassen en honderd keer omdraaien, omdat ik niet lekker lig. Ik zou ook geen medicatie willen. Gewoon weg omdat ik er ook niet van houd, maar deze pijn is geen pretje. Wauw... Met een kussen slapen doe ik inderdaad al, maar ik lig al gauw niet lekker. Lijk net een omaatje als ik loop..
Ik zou zo snel mogelijk starten met bekkenoefentherapie. Daarnaast kan voldoende rust gecombineerd met de juiste beweging ( niet stofzuigen, traplopen etc) veel verlichting geven. Daarnaast zijn erg bekkenbanden voor extra ondersteuning. Dus er is nog genoeg te doen hoor. Helemaal omdat je het nu pas krijgt zal het niet zo erg worden. Ik had het voor de 20ste week al in de eerste zwangerschap en voel mijn stuit nu al.
Bekkenoefeningen? Niet mee bekend. Ik ga zo ff speuren op internet. Oei, heb vandaag heel het huis gestofzuigd en elke keer trap op trap af, moet ook eerlijk zeggen dat ik hierna erg last had van me heupen/bekken. Ik ben een aantal jaar geleden aangereden en sindsdien staan me bekken scheef. Geen flauw idee of dit ermee te maken kan hebben. Ik kom er zomaar ineens mee. Morgen toch maar ff vragen!
Als je bekken scheef staan, sta je al wat onstabiel. Je kunt dus bekkenpijn cq bekkeninstabiliteit hebben, zeker rond deze termijn. Als je veel hebt gedaan, zoals jij omschrijft (o.a. stofzuigen en traplopen) belast je je bekken en word je er op het einde van de dag (of al eerder) op afgerekend met pijn. Ik heb het sinds week 25 (eerste zwangerschap) en ben een tijdje bij de fysio geweest. Heb wat oefeningen gekregen maar het deed me echt teveel pijn. Omdraaien in bed, "opstarten" met lopen en te kort een bocht nemen met lopen is heel pijnlijk. Ik ben er nu intussen wel aan gewend, maar leuk is anders Probeer niet teveel hooi op je vork te nemen, op tijd rust nemen en sommige taken misschien afstoten. Kussen tussen je knieën met slapen en als je wil stofzuigen werd mij geadviseerd om "achteruit" te stofzuigen. Dus zeg maar alsof je met een bezem naar jezelf toe veegt. Niet vooruit duwen met de stang. Sterkte ermee!
Vannacht gevallen nadat ik eruit moest om te plassen. Gelukkig niet op me buik, maar was zeker geen pretje. Nou, ik ben er zeker op afgerekend, want kan haast niks meer nu. Vannacht liep ik te kreunen in bed met omdraaien, omdat dat zelfs pijn deed. Ik schrijf dit berichtje nu ook op he randje van me bed, omdat ik er nog niet 1,2,3 uit kan komen. Ik ben wel wat gewend met pijn, maar is wel ff schrikken als je.zo opstaat.. Dank je Tutu. Is dit na de zwangerschap nog steeds zo? Blijft het aanhouden?
Schrikken meid, gelukkig niet op je buik gevallen! Als je zo'n last hebt 's nachts, pak gewoon een paracetamol voor het slapen gaan. Kan ook wel eens helpen Als het goed is gaat het na de zwangerschap weer over, het heeft te maken met druk en verweking van het bekken. Als het kindje er eenmaal is en je lichaam hersteld, dan zal het weer over gaan. Dat zei de fysio tenminste Maar ik denk het zelf ook wel, hoor.