Heeft iemand hier een tip voor pluis haar? Ik weet niet eens of ik eigenlijk wel pluishaar heb, maar wat ik bedoel is dit: Mijn haar krult (dat vind ik ok), maar ik krijg altijd van die pluisplukjes dicht bij m'n hoofd. Ik wil dus ook dicht bij m'n hoofd graag gladde krullen. Ik lees op internet heel veel over de puntjes, maar dat is mijn probleem dus helemaal niet :S. Snapt iemand wat ik bedoel? Wat kan ik hier nu aan doen?
Gebruik een serum door je mouse heen of gewoon over je handdoek droog haar meestal helpt dit wel! Succes!
Ik gebruik john frieda straight ahead (shampoo en conditoner). Dan heb ik echt minder last van 'wild haar' Wel een beetje prijzig, maar je moet maar weinig gebruiken. Ik vind het echt de moeite waard.
Wat ook helpt (wel op lange termijn) is je haar niet droogwrijven maar droogknijpen en dan laten opdrogen in de handdoek. En conditioner gebruiken.. Dan knappen je haren niet zo kort af en worden het niet van die korte pluizige kroontjes rond je gezicht Hoop dat k t goed uitleg haha. Tot die tijd: zie hierboven
Ik heb het even gegoogled...en het klinkt goed!!! Maar ik snap nog niet helemaal wat er met het scrounchen wordt bedoeld
Dat is gewoon in je haar knijpen. Op youtube kun je ook filmpjes vinden over de methode, vond ik wel handig.
Ja, dat uitknijpen doe ik op zich al en fohnen doe ik echt nooit. Maar helemaal geen shampoo gebruiken? Doet iemand dat hier?
Yep. Wassen met conditioner. Eerst stond ik er nogal sceptisch tegenover maar ik dacht ik probeer het gewoon. Later heb ik wel een shampoo gekocht van dr. organic, dat is wel shampoo maar dan zonder sulfaten en zonder siliconen. Laatst waren mijn spullen op en toen heb ik even snel gewone shampoo gekocht. Nou ik merk het meteen aan mijn haar, veel sneller vet (terwijl ik dat eigenlijk had verwacht als ik met conditioner zou wassen), veel minder glans en veel meer pluis.
Hier had ik ook altijd last van. Tot ik de tip kreeg om mijn haar niet iedere dag te kammen/borstelen. Ik was mijn haar 1x in de 2a3 dagen met shampoo, daarna conditioner erin uitkammen met een plastic kam in laten werken en dan uitspoelen. Handdoek op je hoofd en laten drogen. Daarna een serum erin. Alle producten gebruik ik van andrelon 'perfecte krul' O ja ook nog schuimgel en haarlak. Dit helpt mij wel om mijn krullen en pluishaar in bedwang te houden.
Ik ben in de weer geweest met serum van john frieda, maar dat vond ik niks. De perfecte krul creme van andrelon gaat beter, maar daar heb ik wel een onganse hoeveelheid van gebruikt... Misschien moet ik m'n haar maar gewoon helemaal afknippen (lijkt me ook fijn in de winter). Iemand leuke ideeen voor een kort kapsel met krulhaar/haar met slag?