Is er een sprongetje in aantocht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Demira, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demira

Demira Nieuw lid

9 okt 2010
    2
    0
    0
    Secretaresse
    Zuid-Holland
    Dag allemaal,

Wanneer kan ik het eerste sprongetje verwachten? Mijn dochter is 3 weken te vroeg geboren. Ze is nu 6 weken oud en huilt heel weinig.
    Tot 2 dagen geleden dan. Ze heeft ons nu 2 nachten wakker gehouden en wil alleen maar bij papa of mama zijn. Als ik haar na de fles half slapend in de box leg, gaat het ongeveer een uurtje goed en daarna begint ze weer te huilen. Pak ik haar op schoot, dan is het over. Ook haar speen hoefde ze nooit zo heel vaak en die is nu ineens niet meer weg te denken. Als ze wakker is, wil ze haar speen.

En dan heb ik nog een vraagje: Mijn dochter lijkt verkouden, maar het snot (sorry voor de details) loopt niet uit haar neus. Je hoort het heel erg ergens achterin haar neus en haar keel borrelen. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen? Ze krijgt ook last van steeds meer speeksel in haar mond.

Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft.

2. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Demira, wij zitten toevallig met hetzelfde probleem. Heb er toevallig wat info over gehad. Een sprong kun je verwachten +/-8 weken na de uitgerekende datum. Het kan een week tot drie weken aanhouden. Uit zich in huilen en steeds willen drinken. Komt doordat de wereld weer wat groter wordt voor de kleintjes en ze gaan leren grijpen enzo.

Dat snotterige heeft die van ons ook een tijdje gehad. Geen idee wat dat is. En het speeksel neemt hier ook toe. Zelfs bellen blazen soms.
    Suc6 ermee hopelijk gaat het snel beter.

3. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Oh ja en ze willen ook graag bij papa of mama zijn.

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Zou het nou echt een sprongetje zijn? Zou dat bestaan? Heb er bij onze dochter nooit wat van gemerkt.

5. liesje84

liesje84 Lid

27 jan 2010
    61
    0
    0
    Ik haal uit het 'oei ik groei-boek' dat de 1e sprong rond de 5e week is, maar al kan beginnen rond 3,5week. Dus het zou kunnen... Succes in ieder geval!

6. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Van dat sprongetje weet ik niks, maar van dat rochelen wel. Mijn zoontje had dit ook en bij het cb zeiden ze dat een heleboel baby's dit hebben. Ze kunnen hun keel nog niet schrapen dus blijft het slijm zitten. Het zat niet in zijn longetjes, dus het was goed. Het is vanzelf over gegaan.

Als je dochter verder niet ziek is, dan is het dus normaal. Maar natuurlijk als je het niet vertrouwd even naar de HA.

7. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een beetje het zelfde verhaal. Volgens Oei ik groei is het inderdaad een sprongetje...
    En dat slijm, ook hier heb ik het idee dat ze meer slijm produceert, merk dat ze ook een beetje kwijlt als ze bij me ligt, en regelmatig niezen...Maar tot zover ik kan achterhalen kan het geen kwaad, de slijmvliezen moeten nog wennen aan alle stofjes in de lucht...

8. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

precies het zelfde me zoontje is dus 8 weken nu
    en ik gebruik zoutoplossende neusspre helpt perfect...
    kwijlen doet die van mij ook we zijn erachter gekomen dat die ze rechter ondervoortandje al omhoog begint te komen je ziet hem nog niet maar als je een vinger in ze mond doet en hij begint op je vinger te kauwen of te zuigen ken je ff stiekem voelen en ja hoor begin zit eraan te komen...

misschien dat dat het probleem is ik gebruik nu ook ene bijtring en dat vindt die geweldig moet hem wel zelf vast houden want dat kan die nog niet...en zalf voor mindering van de pijn voor de tanden...

9. Demira

Demira Nieuw lid

9 okt 2010
    2
    0
    0
    Secretaresse
    Zuid-Holland
    Iedereen bedankt voor de reacties.
    Het was inderdaad een sprongetje en dat slijm is gelukkig weer een stuk minder.
    Helaas is ze nu snotverkouden, maar ja, wat wil je met dit weer.

Groetjes Demira

Deel Deze Pagina