Stom, maar: ben werken zo zat...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emily27, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde.
    Moet ook nog 6 weken en ga dan met verlof maar begin het ook zoooooo zat te worden.
    En indd fysiek gaat het prima en kan ik de hele wereld nog aan maar kijk ook gewoon naar mijn verlof uit.
    Ik heb dit ook altijd met mijn zomervakantie zodra die inzicht is baal ik van me werk :).

Even volhouden nog meis ;)

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ow wow! Maar dan heb je ook geen inkomen in die periode? of dat wel? Kan me wel voorstellen dat schoonmaakwerk na 6 maanden te zwaar wordt om als baan te doen!

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    He je bent ook precies even ver als ik, zie ik. Het zal de periode wel zijn :D Erg he, die tegenzin? Voel me soms ook echt schuldig naar mijn werkgever dat ik me niet voor 100% in zet. Aan de andere kant, dat doe ik normaal altijd wel, en ook vaak genoeg voor meer dan 100% (voor zover mogelijk ;)) en mijn werkgever doet ook niet moeilijk, hij laat me gewoon aanmodderen :D

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dank je :) Jij ook! Elke dag maar afstrepen op de kalender ;)

5. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Bij mij begon het ook rond die termijn, toen raakte ik al een beetje in de pré-verlof modus hahaha. Nu ga ik deze week met verlof en denk ik ´wauw, het is al zover´ Al met al is het toch omgevlogen....

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    :D Dat is goed om te horen!

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #27 Ona, 4 jun 2012
    Laatst bewerkt: 4 jun 2012
    Feest der herkenning. Ondanks dat ik nog maar 3 weken moet, lijken het 3 heeeele lange weken te worden. Soms heb ik wel eens spijt dat ik niet voor 34 weken heb gekozen ipv 36 weken maarja dan denk ik maar heel veel aan het feit dat ik daarna meer tijd heb met de baby. Ik begin het nu wel iets zwaarder te vinden. Vooral omdat ik 's nachts erg slecht slaap.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ohh ja ik kan me voorstellen dat het op die termijn helemaal lastig begint te worden! Ik wil ook 12 wk na de bevalling overhouden, en aangezien mijn meisje in augustus wordt verwacht komt het toch niet echt van vakantievieren in de zomer. Wat betekent; veel vakantiedagen over, en vanaf 34.5 wk vrijnemen om de periode tot verlof met 36 wk te overbruggen. Is er bij jou niet ook zoiets mogelijk?

9. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ik herken het ook wel een beetje:). Momenteel werk ik al wat minder uren omdat ik ontzettend moe ben en mijn bloeddruk bij m'n normale uren net te hoog bleef (met minder uren gaat dat al een stuk beter en is mijn onderdruk in ieder geval onder de 90). Alleen krijg ik nu soms het gevoel dat ik in minder tijd hetzelfde zou moeten doen en dat gaat natuurlijk niet. Ik moet nog 10 weken tot mijn verlof maar ben best blij als het straks zover is. Even niet het gevoel van moeten maar gewoon van nog wat tijd voor mezelf genieten tot onze uk er straks is. En ook geen schuldgevoel meer omdat ik niet al mijn uren werk. Heerlijk lijkt me dat!

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wat fijn dat jij dat zo kan regelen Emily! Helaas gaat dat bij mij niet lukken. Ook ik wordt niet vervangen (want ik ben onderzoeker in opleiding). Ik moet daarom bepaalde taken afmaken. Ook krijg ik de 4 maanden die ik met verlof ga niet terug. Dit gaat van mijn totale 4 jaar af. Dit ligt allemaal wat anders bij een opleidingsbaan. Bij een studie gaat het ook van je tijd af. Ik zou misschien nog een week eerder vrij kunnen nemen maar die neem ik liever na m'n verlof op.

11. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag nog drie weken. Ik ben het ook zat. Heb veel last van bandenpijn, vooral na wat langer zitten. Aan de andere kant ga ik het denk het wel missen. Ik heb het ook nog druk zat hoor. Dus ik vermaak me die laatste weken nog wel.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.605
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet nog 5 weken.Ben zwanger van nummer 3 en weegt allemaal toch wel zwaarder.Nog even doorzetten.

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ook heel herkenbaar! Bij mij begon het al zo'n 10 weken voor m'n verlof :) Ik heb een prima zwangerschap, geen lichamelijke problemen of wat dan ook, maar wat duurde de tijd lang tot m'n verlof! Alleen de laatste week ging aardig snel omdat er toen natuurlijk het één en ander moest worden overgedragen enzo. Nog even doorzetten meid, dan kun je straks lekker van je verlof gaan genieten!

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Als aio? Want dan zou je contract toch gewoon met 4 mnd verlengd kunnen worden? Immers, die 4 mnd betaalt het UWV, dus dat hou je over op je onderzoeksfinanciering. Zo is het bij mij in ieder geval wel, ik werk als postdoc en krijg contractverlenging ivm het zwangerschapsverlof.

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ha meiden, dank voor jullie berichtjes! Ik hoop voor jullie ook dat de laatste werkloodjes ook snel gedaan mogen zijn :)

16. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ik herken het absoluut. Werkte tot week 30 fulltime en was er vanaf week 26 Ofzo zo klaar mee. Pff.
    Nu ik halve dagen werk zou ik het nog wel volhouden tot week 36 en vind ik het ook niet zo erg meer.
    Succes met de laatste loodjes, voor je het weet mag je 'er uit'.

17. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik had het ook vanaf zo'n 30 weken, ik was t zo zat! Had in eens ook zo'n spijt dat ik niet voor stoppen met 34 weken had gekozen. Niks boeide me meer. En als leidinggevende kan dat natuurlijk echt niet ;) Ik had wel de laatste weken elke week 1 of 2 dagen vrij ingepland, en uiteindelijk ben ik met 35 weken toch gestopt, laatste paar dagen gewoon vakantie opgenomen. Ook ik ben niet vervangen, heb mijn taken kunnen verdelen onder m'n team. Dus op het einde had ik ook vrij weinig nog te doen. Ik ben nu ruim 3 weken thuis, wat een verademing! Ik geniet enorm van het niks meer hoeven. Nu rustig afwachten tot ons kleine mannetje zich aandient :) En tot die tijd doe ik zo min mogelijk :D

18. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ja, klopt als OiO maar dat is bijna hetzelfde. Ik heb net een mail ontvangen van m'n baas dat ik 3 maanden vergoed kon krijgen. Let wel dit is na veel aandringen van mij. Ik heb inderdaad aangegeven dat normaal gesproken het UWV een deel vergoed. Hier was mijn afdelingshoofd niet van op de hoogte. Het academische ziekenhuis waar ik werkzaam ben heeft hier geen potje voor dus ik krijg enkel 3 maanden voor 100% gecompenseerd via het UWV. Volgens mij verschillen de regels wat dat betreft per instituut.

Wat leuk trouwens dat je een postdoc doet! Ik geloof niet dat ik dat nog ga doen. Ben net iets meer praktijkgericht merk ik in deze baan.

19. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hier ook hoor!! Heb in maart te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd. Gelukkig loopt dat nog tot 1 september, maar was bij dat gesprek net 2 dagen over tijd!! :$ Alles tegelijk dus, haha! Heb hier vanaf 1 april al iemand lopen die mijn werk over gaat nemen (hij heeft wel een vast contract :() Hij begint zich aardig te redden. Normaal zou ik dus 1 oktober met verlof gaan, maar straks zit ik al vanaf 1 september thuis... Kan niet wachten tot het zo ver is, zit hier alleen maar een beetje aanwezig te zijn zodat ik mn salaris krijg, maar het intereseerd me niet zo veel. Ik ben zo blij dat ik zwanger ben en dus iets heb om naar uit te kijken!!! Maar op t werk ben ik nu ook superongemotiveerd hoor, wel jammer, want zo zit ik eigenlijk helemaal niet in elkaar, ben echt van het aanpakken en normaal ook super proactief! De dagen duren nu superlang, en als ik thuis kom ben ik 3x zo moe dan dat ik was na een dag normaal werken... Misschien als ik mn baan niet kwijt was geraakt, dan had ik ook nog wel vol enthousiastme tot aan mn verlof lekker kunnen werken, en misschien had ik er dan juist wel een beetje tegenop gezien om 4 maanden bij huis te zitten voor ik weer lekker aan de slag kon (wel parttime dan, werk nu fulltime maar vind ik niet eerlijk / leuk voor de baby straks). Nu vind ik alles wel best... In de ww krijg ik van mn fulltime loon meer per maand dan dat ik zou krijgen met een partime loon, dus ik hou het straks nog wel even uit. Ik begin in februari wel weer met solliciteren. ;)

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik snap je wel hoor! Maar ik zit nu al thuis omdat mijn contract verlopen is... Moet zeggen dat dat ook echt wennen is. Ik moet nog drie maanden! Wat moet ik toch met al die tijd! Ik had best nog een tijdje door willen werken (maar liever niet fulltime haha).
    Probeer nog even door te zetten. Ik vind de tijd sowieso zo snel gaan. Nog even wachten en dan zijn we mama! Succes met de laatste weken.

Deel Deze Pagina