Slecht ingenomen pil, zwanger? Vraag i.v.m. röntgenfoto

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Micchan, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik weet niet zeker of dit de plaats is waar ik dit topic hoor te plaatsen, maar ik kon naar aanleiding van de beschrijvingen geen betere plek vinden..

Ik heb een volledige maand de pil geslikt, daarna netjes de stopweek, daarna heb ik de pil vijf dagen geslikt en heb die dag overgegeven. Ik besloot toen maar weer mijn stopweek in te plannen omdat het binnen vier uur na het innemen van de pil gebeurde en ik dan toch wel zou menstrueren. Toen heb ik acht dagen later weer de pil genomen, alleen gelijk diezelfde dag moest ik weer overgeven, weer binnen vier uur, en besloot toen om volledig te stoppen en na te denken om naar de dokter te gaan voor een lichtere pil, of gewoon verder te gaan met condoom.

Vijf dagen later begon mijn menstruatie en toen hebben we het zonder bescherming gedaan omdat je volgens mijn vriend niet zwanger kan worden als je menstrueert, omdat je dan juist je eitje hebt afgestoten (sorry als ik dit raar/kinderlijk verwoord, lukt me even niet beter :)).
    Vraag nummer één: Is dit ook het geval als je de pil zo slecht hebt ingenomen? Hoe groot/klein/niet aanwezig is de kans dat ik nu zwanger zou zijn?

Ik vertel dit alles omdat ik morgen weer voor controle naar het ziekenhuis moet en daar weer een aantal röntgenfoto's moet maken, en nu twijfel ik dus heel erg of ik moet aangeven 'dat ik misschien zwanger ben'.
    Is het overdreven? Of kan ik het beter wel doen? Ik heb gelezen dat ze kunnen besluiten de foto dan niet te maken en dat is écht niet de bedoeling omdat ik al vijf maanden op deze afspraak wacht en we er ook nog eens in totaal vier uur voor moeten rijden, wat we dus liever niet voor niets doen. Ik wil overigens ook niet m'n moeder zonder reden 'ongerust' maken dat het kan zijn dat ik zwanger ben (ik wil het zelf wel heel graag, maar krijg nogal wat afkeurende meningen naar m'n hoofd geslingerd).

Sorry voor de enorme lap tekst, alvast bedankt voor het lezen en ik hoop hier wat wijsheid op te doen. :)

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.791
    113
    ik ben in de fase van ontpillen volgens de metingen aan mijn kindje zwanger geraakt acht dagen na mn ELM, dus dat de standaard sommetjes soms niet helemaal opgaan is wel duidelijk. Maar ik denk dat de kans dat je nu zwanger bent door gemeenschap op de eerste dag van je menstruatie wel verwaarloosbaar klein is. Je schrijft niet hoe lang deze gemeenschap nu geleden is. Als je al werkelijk overtijd bent, is het een ander verhaal en zou ik voor de zekerheid even testen, anders gewoon foto's gaan laten maken en aan je eigen gezondheid werken!

Oja en maak inderdaad werk van ofwel je voorbereiden op een zwangerschap (foliumzuur slikken!) ofwel een goede anticonceptie!

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat was misschien inderdaad handig geweest om erbij te zetten. Sorry, nooit aan gedacht. :)
    Ik begon afgelopen donderdag met menstrueren en de laatste gemeenschap was zondag, allemaal nog maar heel kort geleden dus.

Bedankt voor de reactie, ik ga het gewoon doen!

(En over het voorbereiden; m'n vriend wil er nog niet bewust voor gaan, en ik wil eigenlijk geen pil meer slikken omdat ik jaren geleden ook al moest overgeven toen ik deze nam, en deze keer ook elke dag verschrikkelijk misselijk was - twee keer dus té. En ik heb er niet echt zin in om daar nog minstens anderhalf jaar doorheen te moeten worstelen :). Vandaar dat we het nu weer met condoom doen, maarja, zonder is fijner en dus dacht hij: nu kan het wel, enz.)

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik denk inderdaad niet dat je zwanger zult zijn, die kans is wel heel erg klein.

Als ik jou was, zou ik eens met de huisarts praten over anticonceptie. Ik werd ook heel misselijk van de pil en mijn huisarts heeft me toen de NuvaRing voorgesteld. Nooit meer last gehad en ook veilig als je toch een keer ziek bent.

5. Cheryl1991

29 mei 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Micchan,

Als ik jou was zou ik toch maar naar de dokter gaan als je al eerder hebt overgeven van de pil?
    Misschien is die idd tw zwaar voor je dat je een lichtere moet!
    Ik heb het zelf ook gehad en toen ben ik naar de dokter gegaan heb ik een andere pil gekregen die gebreukte ik 3 jaar ( nu sinds 1 januari gestopt ) voor die 3 jaar had ik die ander ook 3 jaar!

Stekte in het ziekenhuis!

Groetjes Cheryl.

6. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik kan je niet vertellen of je zwanger bent ja of nee, gezien je zegt dat je de pil onregelmatig hebt genomen en dus ook onregelmatig menstrueerd kun je ook niet zeggen wanneer en of je wel een eisprong hebt gehad. Je kunt voor de zekerheid een testje doen en dan over een paar weken nog een keertje.... ?
    Daarnaast zou ik je adviseren eens te informeren naar de Nuvaring.
    Je hoeft niets te slikken en je hoeft er maar 2x per maand aan te denken (bij het inbrengen en het verwijderen van de ring)
    Maar het beste is denk ik gewoon even langs je huisarts te gaan, zij kunnen je in alles adviseren en hun hebben er immers jaren voor gestudeerd ;)

Groetjes,

Moekje

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Je schrijft sex te hebben gehad tijdens je menstruatie, dan kan je idd niet zwanger worden omdat je dan een eventueel eitje afstoot en het baarmoederslijmvlies afstoot wat normaal dik hoort te zijn voor een mogelijke zwangerschap

Dus nee, ik zou me geen zorgen maken, maar wel direct naar de HA gaan, en de goede voorzorgsmaatregelen nemen wil je écht niet zwanger worden

Deel Deze Pagina