Bloeding door laagliggende placenta

Discussion in 'Zwangerschap' started by girl13, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een laagliggende placenta die gedeeltelijk over de baarmoedermond ligt. Nou heb ik afgelopen vrijdag (28 weken) een bloeding gehad en daarbij de slijmprop verloren. Allemaal stress en spanning.

Nou is mij verteld dat de kans op herhaling groot is.

Zijn er meer dames die dit hebben gehad en zo ja welke weken kregen jullie een bloeding en hoe zijn jullie uiteindelijk bevallen.

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik ben met 29w mijn slijmprop verloren en daarbij geen bloed gehad. Mijn placenta ligt ook bovenin de buik.
    Volgens mijn gyn kan het geen kwaad dat ik mijn slijmprop al was verloren. Zolang je geen weeen hebt of vruchtwater verliest is er nog niet veel aan de hand.
    Voor het bloedverlies weet ik het niet. Heb je daarvoor wel contact opgenomen met de vk of de gyn? En hebben ze het nagekeken?

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ja hier, hij ligt gelukkig niet gedeeltelijk of voor de bmm maar wel dichtbij genoeg om dus bloedingen te geven.
    Bij 29 weken voor t eerst een bloeding gehad met voorafgaand pijnlijke harde buiken opgenomen ervoor. Toen 2 dagen later in het zkh weer pijnlijke harde buiken gevolgd door bloedverlies.
    Afgelopen maandagnacht weer wat roze verlies bij afvegen gehad en ook dr voor weer pijnlijke harde buiken.
    Nu lig ik ook sinds zaterdag alweer in t zkh ivm pijnlijke harde buiken en bloedverlies. Echt zooo balen want voor die 29wk geen bloed gehad eb ze zeggen idd dat als je eenmaal bloedverlies krijgt dat door gaat tot einde zw.
    Lig jij ook in het zkh? Strax komen hier de gyn visites doen ga dan ff wat meer info vragen.

4. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er min of meer al op voorbereid (voor zover je erop voorbereid kan zijn) dat er weer bloedingen gaan komen.
    Ik ben uiteraard met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Daar ctg gehad en allereli fijne inwendige festiviteiten :(

Aangezien het geen actieve bloedinging meer was (bloeding was snachts en kwam eruit bij het opstaan) en ik bijna in de "achtertuin" van het ziekenhuis woon, mocht ik gelukkig weer naar huis.

Vanaf nu is de rust wel verdwenen en ben ik steeds bang dat het weer gebeurt. Vooral omdat je het niet voelt aankomen en het pijnloos was.

5. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ja idd, ik snap je ongerustheid. Hier is de zw ook een stuk minder leuk geworden, ook door die pijnlijke harde buiken die in periodes komen maar ook de rest van de dag word ik gek van de harde buiken. En nu kan ik haast de klok erop gelijk zetten dat na zo periode van pijnlijke harde buiken er bloedverlies komt.
    Ik lig nu al 3 dagen hier en hoop echt dat ik vandaag beetje mag gaan lopen wan heb tot nu toe strikte bedrust en mag alleen naar de wc.
    Zie t soms niet zitten dat t zo nog een laar weken door moet gaan maarja beste voor t kindje!

Heb ook stukjes slijmprop verloren maar mn bmh is nog lang genoeg en geen ontsluiting dus dat is positief.
    En is idd al die inwendige onderzoeken zijn echt verschikkelijk.

6. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je nu nog steeds bloedverlies dan?
    Wat ontzettend balen dat je in t zkh nog ligt. Het ergste is idd dat je niks mag en kan he. Ben zo blij dat ik gewoon thuis mag zijn. Waarom hebben ze je precies vastgehouden? Woon je te ver van het ziekenhuis of hield de bloeding van zaterdag niet op. Of doen ze dat omdat je pijnlijke harde buiken hebt misschien?
    Ik moet er echt niet aan denken om er te liggen. Verveel me nu al te pletter. Bij was er gelukkig ook nog geen ontsluiting.

Ja die inwendige feesten zijn afschuwelijk. Ik moet straks weer naar de gyn, dus ben benieuwd wat die gaat zeggen. Ik mag toch hopen dat ze me dan niet gaan vasthouden.

Hebben ze tegen jou al verteld hoe je gaat bevallen?
    Ik heb al een zoontje die via een spoedkeizersnede is gehaald. Niet door een placenta, maar omdat er een grote myoom (vleesboom) van 12 cm voor de uitgang lag.
    Ben benieuwd wat het deze ronde gaat worden. Hebben ze tegen jou ook iets gezegd over de kans op een vroeggeboorte. Sorry een heleboel vragen.
    Succes straks als ze visites komen doen. Ben benieuwd wat ze tegen jou gaan zeggen.

7. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ja de reden dat ze me houden is de combi van bloedverlies en hardebuiken (weeenactivitieit). En idd ik heb nog steeds helder bloedverlies sinds zaterdag, gisteravond ook ineens weer heel veel.
    Gyn is geweest, vandaag bedrust, morgen een echo om te kijken hoever de placenta precies ligt en of het mogelijk is vaginaal te bevallen aangezien ik van deze harde buiken al bloedverlies krijg. Ook gaan ze de baby met 37 weken halen als het zo door gaat omdat het voor mij anders niet meer te doen is. Vind dat ergens wel geruststellend dat ik dan nog een 6 weken moet ipv 9 maar t liefst wil ik dat alles gewoon over gaat. Maar dat zit er niet meer in.

jij hebt ookal geen makkelijke bevalling gehad dan. Vervelend joh en dan nu dit weer. Bij mn dochter had k helemaal geen complicaties en ging er eigenlijk vanuit dat dat nu ook weer zou zijn maar heb dr wel van geleerd dat elke zw anders is.

8. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah wat waardeloos dat je nog steeds bloed verliest. Zeker als t ook door die harde buiken komt.
    Gelukkig krijg je morgen weer een echo. Ik ben benieuwd hoe je placenta dan ligt.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het een geruststelling is dat als dit zo doorgaat ze het gaan halen met 37 weken.
    Ik ben zonet weer bij de gyn geweest. Baby doet het gelukkig nog erg goed. Placenta ligt nog voor de uitgang (gedeeltelijk) en de baby ligt in stuit (voetligging). De kans op een nieuwe bloeding blijft groot. Ik mag in ieder geval niet werken, dus zit nu een beetje aan huis gekluisterd. Maar als ik aan jou denk mag ik daar blij om zijn. Ik ben liever thuis dan in een ziekenhuis. Ik hoop voor jou dat de dagen een beetje vlot verlopen. Houd je me even op de hoogte van de echo morgen? En laten we alsjeblieft hopen dat je harde buiken zullen afnemen en het bloedverlies stopt. Sterkte alvast

9. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Dank je wel wat lief dat je zo meeleeft.
    Heb vanmorgen al de echo gehad!!!
    De placenta ligt niet te dicht bij voor de opening dus mag vaginaal proberen te bevallen!! Joepieeee...!!
    Waarschijnlijk is het het randje van de placenta wat voor bloedingen zorgt.
    Moet zowizo tot woensdag hier blijven. Dat is balen.

Fijn dat alles "goed" was vandaag, hoop voor je dat met het groeien van de bm de placenta weg van de opening groeit en je kleintje gaat draaien. Doe maar rustig aan en hopelijk gaat de tijd lekker snel.

10. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je placenta niet te dicht bij de uitgang ligt! Hoe gaat het nu met het bloeden? En de harde buiken?
    Mag je dan eventueel na woensdag naar huis? Ik hoop het wel voor je.
    Wat mij betreft, ik doe zeker lekker rustig aan. ben namelijk veels te bang voor weer een bloeding en dat die niet goed zal aflopen.
    De stuitligging heeft nog wel even de tijd om bij te draaien, maar geen idee of dat gaat lukken. Onze zoon lag dwars en heb nu bovendien die myoom er nog zitten (rechter zijkant zit die nu) dus denk dat deze daarom ook in een afwijkende ligging ligt.
    Voor een keizersnede ben ik in ieder geval niet bang.

11. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Nog steeds bloedverlies. Het komt nogal in vlagen. Vorige keren was het snel weg. Na een dagje kreeg ik oud bruin en dan stopte het. Nu al 4 dagen helder.
    Harde buiken ook aanwezig nog. Enorm slecht geslapen.

12. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen! Bah wat kloten! Het lijkt nu echt niet te stoppen bij jou hè! Daar kunnen ze toch niks aan doen?
    Dat wordt denk ik weer een bedrust dag voor jou

Share This Page