Hallo dames, Had een tijd geleden ook een bericht geplaatst of het bekent voor jullie was.. nu even een update ben naar de HA gegaan.. Heb bij de verloskundige aangegeven dat ik enorme pijn heb in mn bovenbuik (vooral aan de rechter kant precies onder mn borst) mn huid voelt ook wat ''dover'' aan, het voelt als een enorme kramp ook al bij de kleinste aanrakingen. ze wist niet wat het kon zijn en stuurde me door naar de huisarts (alleen is dit nogal een amateur) Hij denkt dat er iets met me zenuw is die daar zit, maar wat?? Het zou geen zwangerschapsvergiftiging zijn omdat mijn bloeddruk goed is. en verder zou er ook maar weinig aan te doen zijn ?? Klinkt het voor jullie bekent? hebben er meer hier onder ons last van??
Ja heb dat ook. Maar dan voelt het aan als messteken, echt heel erg, met bepaalde bewegingen. Gaat na de bevalling over.
Idd messteken zou je het ook kunnen noemen alleen zijn het bij mij geen steken die komen maar is het een blijvende pijn.. De ha zegt dat hij het niet zo zeer bij zwangere vrouwen heeft gehoord??? Heb er hiervoor toch echt nooit last van gehad en vind hem niet erg professioneel .. Word het dan echt afwachten?!?!
Ja, had dit ook. Nu de baby is ingedaald is het zo goed als weg. Ook aan de rechterkant onder mijn borst idd. Pijnlijk en de huid voelt alsof het verdoofd is (zoals bij de tandarts). Volgens mij was het de baby die tegen mijn lever aanduwde. Pijnlijk en vervelend, hopelijk daalt de baby snel in bij je.
Ik heb er ook last van. Volgens mijn verloskundige is dit de groeiende baarmoeder. En kon het geen kwaad.
Bij mij doet het niet echt pijn maar tis een vervelend doof gevoel.. Omdat het geen pijn doet heb ik het er ook nog niet met de gyn over gehad eigenlijk maar kan me voorstellen dat het flink vervelend is!
ik weet niet maar ik heb er ook last van alleen ben ik pas 17 weken! en het is niet blijvend maar komt ineens op met bepaalde beweging. echt enorme steken waar ik zelfs wel van schrok! maar nu ik lees dat meerdere dit hebben stelt me wel gerust....ik ga het toch ook nog navragen bij de vk
@ navragen is altijd goed. Ik moet morgen weer naar de vk. En dan gaat ze wel even bekijken hoe dat zit met het plekje, maar bij mij vermoeden ze in ieder geval dat het ligt aan de groei van de baarmoeder.
gelukkig dat het bij jou/jullie geen pijn doet! alleen idd vervelend dat het zo verdoofd aanvoelt, alleen doet het bij mij echt ongelofelijk veel pijn, het zou niet aan de groei van de baarmoeder liggen zegt mijn VK en de huisarts doet er ook maar vaag over.. maar ondertussen lig ik wel soms met enorme pijn wat doortrekt van onder mijn borst naar mijn rug toe (krampende pijn die blijft dus geen steken om de tijd) heb echt een beetje een naar gevoel dat er misschien een spier gescheurd is of iets, ben normaal echt geen pieperd maar heb hier toch echt wel last van.. grrrrr....
het lijkt wel een beetje op wat ik heb..kan het misschien geen maagzuur zijn..dit kan namelijk zo zeer doen dat het lijkt alsof je een hartstilstand krijgt zo beetje...ik heb namelijk ook en heb echt nachten van de pijn geschreeuwt totdat ik een drankje kreeg van het zkh Antagel heet dat en nu drink ik dat paar keer per dag en savonds nergens geen last meer van..maagzuur hoeft namelijk niet omhoog in je mond te komen ik heb namelijk ook zenuwen beknelt zitten in mijn bovenbeen en dat voelt toch anders aan dan in mijn bovenbuik/maag
Hai meis, ik heb hier laatst ook een topic over geopend, komt me heel erkend voor je klachten... Ik heb t ook en nog steeds, al langer dan een maand...pijn steken hoog in m'n buik met name links bij mij, behas doen zon pijn en alsof er steeds met mesjes word gesneden... Vk wist t ook bij mij niet goed, dacht aan de darmen die z hoog zitten..ha dacht aan spieren... Was net op zw schaps yoga en daar was nog een meisje die t zo erg had... Wat gaan ze nu verder bij je doen? Ik twijfel of ik weer de vk moet bellen, heb t nl ook benauwd en pijn word weer erger...
Ik heb al van voor 20w dat mijn lever tegen m'n ribben duwt. Met het groeien van de beeb wordt die pijn alleen maar erger en erger. Kan ook alleen op m'n rechterzij liggen hierdoor. En dit trekt ook door naar m'n rug. Op d'n duur is mijn lever zelfs gekneusd...
Ik ben gisteren bij de vk geweest. En bij mij zijn het buikspieren, die nog strak zitten. Maar uit elkaar moeten groeien, omdat anders de kleine man te weinig ruimte heeft. Bij mij houdt het als het goed is rond de 35 weken op. Jullie zijn al verder dus dat zal het denk ik ook wel niet zijn. Wens jullie in ieder geval veel succes en laten we hopen dat het niks ernstigs is!