Ik voel me zoooo stom! Ik heb ons meisje sinds september ongeveer vitamine D van het Kruidvat gegeven! Er staat op van 0 tot 4 maar er zitten gluten in! Nu lees ik net dat ze dat pas vanaf 6 maanden mogen. Waarom staat dat er niet op?! Toen wist ik dat helemal niet en later heb,ik er niet mer oo gelet toen we ze eenmaal in gebruik hadden en ze heeft kma en steeds klachten gehad Zou dat kunnen van een paar druppels, 6 stuks per dag?
Hier ook een mannetje met kma (krijgt neocate) en verborgen reflux wat nog dagelijks onverklaarbare huilbuien / pijn had... Ik had op verschillende sites gelezen dat de vitamine D-druppels aangemaakt wordt met pinda-olie en idd gluten bevatten en aangezien ik zelf extreem allergisch ben voor pinda's ben ik toen gestopt met het geven van vitamine D druppels... Of het echt alleen daar aan ligt weet ik niet, maar sindsdien zijn zijn pijnklachten en huilbuien wel verminderd / verdwenen... Hij komt minimaal 4x per dag buiten en krijgt 1 liter flesvoeding dus hier heeft hij zn extra vitamine D niet echt nodig, in overleg met de kinderarts krijgt het het dus voorlopig niet meer!
Dat gaat niet op hoor Helemaal niet voor kinderen onder de 4.. Maar ontopic: ik ben niet thuis in KMA e.d. dus weet niet of 6 druppels kwaad zouden kunnen.. Mocht dat wel zo zijn vind ik het een kwalijke zaak dat zoiets niet duidelijk vermeld staat.
Ja ik heb nu die van davitamon op waterbasis gekocht maar ik vind het echt een slechte zaak. Dan zou er op de verpakking moeten staan vanaf 6 maanden tot 4 jaar ivm gluten.... Het is nu al te laat. Hopelijk zonder schade.
heb altijd al t gevoel gehad dat ze vreemd reageert op vitamine d. Ben gestopt ermee. Ze krijgt soja melk. Ja ze is 3. Daar in de pueterversie zit ook vit d.
Nou daar verschillen de meningen nog al over .. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vitaminen - Vitamine D en kindervoeding
Waarop basseer je dat nu weer? Vitamine D is een lichaamseigen stof. Bovendien kun je alleen allergisch (niet te verwarren met overgevoeligheid) zijn tegen eiwitten. Vitamines zijn geen eiwitten.
Tsja, alleen vitame D wel, maar toevallig weleens gekeken op de ingrediëntenlijst van de druppels? Het is lang niet alleen vitamine D wat daar in zit, oa suiker, citroenzuur, anijs enz.
Hier ook die van Davitamon... Het is ook duidelijk en bekend dat je hier in Nederland nooit aan voldoende vitamine D door zonlicht komt tot je 4de jaar! Daarom is nog niet zo lang geleden de richtlijn aangepast en wordt geadviseerd om ieder kind (BV én FV) vitamine D druppels bij te geven.
Wij gebruiken ook de druppels van kruidvat.... Onze kleine meid heeft verschillende klachten zoals spugen, terug slikken (ga maandag naar ka) Maar ook wil en kan ze overdag erg moeilijk slapen en zagen we dat die druppels suiker bevatten en ik las hier dat het ook gluten bevat... Ik heb zelf graanallergie (welke graen allemaal moet ik nog laten onderzoeken) dus ik was niet blij toen ik dat las! Maandag maar even nieuwe druppels halen en ik ben benieuwd of ze daar anders op reageert!