Wanneer stoppen met wekken voor laatste voeding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mmm, Mar 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    De titel zegt het al: tot wanneer hebben jullie je kindjes gewekt voor een laatste voeding? Hier wordt onze kleine (4 maanden) om 22.30 gewekt. En dan tussen 3 en 4 's nachts word ik weer gewekt voor nachrvoeding ;). Nu zei iemand dat ze de nachtvoding mss alleen maar vraagt omdat wij haar 's avonds uit haar diepe slaap halen voor die avondvoeding. Hebben jullie hier ervaring mee?

2. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn zoon is 4 maanden en die maak ik nooit wakker, meestal komt hij om 19 uur, 02 uur en 06 uur, soms iets eerder.
    Als ik hem om 23 uur wek(want ik heb het weleens geprobeerd natuurlijk) dan wordt het 19 uur, 23 uur, 03 uur en 07 uur, dus ik laat hem liever gewoon zelf wakker worden;).

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Wij hebben hier een beetje mee geexperimenteerd..... eerst hebben we de laatste fles laten vervallen, toen sliep hij dus elke nacht van 1930 tot half 7...dit ging 3 weken goed daarna werd hij elke nacht wakker om half 2 omdat hij honger had.....

Na dit 2 weken hebben wij de avondfles weer in het leven geroepen en toen sliep hij gelijk weer door deze fles hebben we erin gehouden totdat hij hem niet meer opdronk dit was ongeveer bij 8 a 9 maanden.

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem, denk dat ik hem ook idd maar weer ga wekken voor.een laatste fles.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Wij hadden het gevoel dat hij na een paar weken toch wat tekort kwam en daarom weer meer honger kreeg zeker het proberen waard hoor DNZE

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben hem weggelaten toen ze de fles nauwelijks meer dronk (minder dan 50 cc), dat ging een tijd goed totdat ze midden in de nacht weer kwam.

We gaven toen een fles als wij naar bed gingen, we lieten haar gewoon liggen in bed en ze dronk deze fles slapende leeg. Dit hebben weer afgebouwd, steeds schepje minder erin...

7. giraf

giraf Niet meer actief

Vanaf dat hij 2 maanden was zijn we de late fles van 23:00 elke dag een beetje gaan vervroegen, elke dag een half uurtje vroeger en kijken hoe dat ging.
    Nou dat ging gelukkig goed, want binnen 2 weken sliep hij van 19:00 tot 23:00

Bij onze dochter hebben we het ook precies zo gedaan, maar die liet de late fles pas met ruim 5 maanden vallen.

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag 1 :) (niet helemaal waar: we hebben hem 1x wakker gemaakt in de kraamweek, en dat was dusdanig veel hysterie dat we het daarna nooit meer hebben gedaan).

9. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

Dec 11, 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier toen hij de fles niet meer opdronk.

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier heeft hij tot 7,5 maand een late fles gehad om 22:00 uur. zonder werdt hij om 02:00 uur wakker snachts met om 08:00 uur smorgens.

11. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Mijn zoon in 3,5 maanden.
    Ik maak hem wakker om 23.00 uur wakker voor de laatste fles.
    Sinds hij 8 weken is, heb ik hem de nachtvoeding afgeleerd. Ik merkte dat hij die echt niet meer nodig had.
    In begin werd hij dan 's nachts nog wel wakker, maar na een paar dagen was dat ook over.
    De late voeding hou ik er voorlopig nog wel in, anders krijgt hij niet genoeg en ben ik bang dat hij zich weer 's nachts gaat melden.
    Op het moment dat ik merk dat hij ze niet meer opdringt of ik zeker weet dat hij de late fles ook niet meer nodig heeft, dan ga ik afbouwen.
    Soms is de late voeding wel vermoeiend, maar ik lees hier dat er nog best veel kindjes zijn die zich meerdere keren per nacht melden, dan ben ik wel blij met die late voeding. Want daarna kan ik wel lekker de nacht doorslapen.

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Het hangt heel erg van het kind af. Onze dochter werd met bijna zes weken 's nachts niet meer wakker, ging ineens van 7 flessen naar 5. Toen ze vier maanden was, zijn we gestopt met wakker maken om 23.00 uur. Was zowel voor haar als voor ons een gedoe. Er was tegen ons gezegd dat het nog moest tot ze vier maanden was en dat hebben we dus gedaan. Abrupt gestopt, gewoon laten slapen, geen rijstebloem of andere extra's in de fles, en madammeke sliep meteen het klokje rond. En dat bleef ze doen. De keren dat ze sindsdien 's nachts wakker is geworden zijn op één hand te tellen en dan was het niet van de honger, maar omdat ze ziek was.

Maar ja, ieder kind is anders.
    Ik zou zeggen: gewoon proberen, anders kom je er niet achter.

13. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Wij hebben hem tot een week of 8 wakker gemaakt voor de laatste fles (23:00) en dan kwam hij vervolgens weer rond een uurtje of 3
    Op een gegeven moment heb ik eens gekeken, wat er gebeurt als ik hem niet wakker maak, en ook toen kwam hij rond een uur of 3.

Dus wij maken hem al een tijdje niet meer wakker voor de laatste fles! Ik laat hem komen, wanneer hij zelf honger heeft.
    De laatste fles krijgt hij nu rond 20:00u en komt dan meestal weer rond 04:00u en slaapt dan vervolgens nog door tot een uurtje of 7/8

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    We hebben haar voor de 23:00 voeding een keer of 4 wakker gemaakt en toen maar niet gedaan en twee weken later ging toen de nachtvoeding er af.
    +/- 9 weken oud.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik maak hem nog wel wakker, nou ja wakker..Hij drinkt hem half slapende op. Doe ik dit niet komt hij om 4uur. Maak ik hem wakker dan slaapt hij door tot 7.30/8u. Hier dus nog gewoon een avondfles om 23u. Gaan denk bij 4 maanden eens kijken wat hij doet als we hem steeds iets eerder gaan geven. Dan gaat zn schema toch weer op de schop..

16. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,812
    9,319
    113
    Gelderland
    Ik maak hem niet wakker voor de laatste fles want hij drinkt hem slapend op. Vanaf ongeveer 10 weken sliep hij van 23.00 tot 8.00 uur en inmiddels slaapt hij van 20.30 tot 8.00 uur met een flesje om 23.00 uur. Ik verschoon dan geen luier dus geef meteen als ik hem uit bed pak de fles en probeer hem te laten boeren maar lukt vaak niet en leg hem slapend weer weg. Wil deze week gaan proberen wat hij doet als ik hem geen fles meer geef maar vraag me af of het nog niet wat vroeg isl hij krijgt nu veel voeding en gaat steeds vaker op de dag laten staan. Is al ruim 7 kilo en slaapt goed dus het proberen waard maar wil niet dat hij in de nacht gaat komen.. Lastig hè die voedingen?

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij zoon: met 14 weken afgebouwd en met 15 weken helemaal eruit

Bij dochter: met 18 weken pas er uit maar dat is nooit een grote fles geweest

18. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik geloof dat max ook zo'n 4 maanden was...maar het ging eigenlijk vanzelf...ik moest hem steeds zo wakker maken voor die laatste fles en dan dronk hij hem nauwelijks leeg. heb het gewoon eens geprobeerd, denk als hij dorst heeft meld hij zich wel...en wat dacht je...sliep mooi het klokje rond :D

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier toen ze zelfs niet meer wakker werd van het luier verschonen :D... Haha dat was zo grappig, gewoon slapend een schone luier ;).

20. Bibi17

Bibi17 Lid

Jan 1, 2011
    9
    0
    0
    Bij ons kreeg ze tot 3 wkn terug nog late voeding, zijn we mee gestopt (ze is nu 5mnd) sinsdien is ze ook niet meer zo onrustig 's nachts. Ze wordt nu wel altijd rond half 4 wakker, maar dat is dan een volle plasluier of tutje. Ze slaapt dan tot een uurtje of 6-7...

Share This Page