arrh ben even zo stom geweest! we zijn naar de colruyt geweest, heb daar kaas gekocht naar de verpakking gekeken en zag pasteurisé staan, dus dacht; alles in orde, mag ik eten toen ik thuiskwam 3 beschuitjes met die chaource kaas gegeten tot ik nog eens goed naar de verpakkibng keek stond er ' température inférieure a la pasteurisation' wat dus zoveel betekent als 'niet gepasteuriseerd'! was wel niet zoveel, zal dus hopelijk geen kwaad kunnen maar man, let ik altijd zo goed op en nu zo stom gedaan xx
Kan gebeuren, zou me proberen er niet al te druk om te maken. Maar geeft altijd een vervelend gevoel, zeker als je er goed op let. Ik verschillende gebakjes laten staan omdat er rauwe eitjes in zaten, maar laatst wel een spiegelei gebakken.... tja hoe stom ben je dan?!
Meid, niet zo stressen hoor! Al heb je kaas van rauwe melk gegeten, dan nog is de kans dat er iets aan de hand is klein. Zo'n kaasje dat in de supermarkt ligt wordt als het goed is hygiënisch geproduceerd, netjes gekoeld en binnen de datum opgegeten. Dan is het risico echt bijna nul. Voor zover ik weet komt de slechte bacterie in de kaas bij niet hygiënische bereiding, dus als je ergens bij een geinig oud rustiek frans boertje een zacht rauw meurkaasje had gehaald dat ie achterin de koeienstal zelf maakte was het een ander verhaal En mocht er al listeria inzitten, dan nog is de kans dat jij of je kindje er ziek van worden vrijwel nul. Niet helemaal nul maar groot genoeg om er gewoon vanuit te gaan dat alles in orde is. Niet zo tobben hoor! Edit: stukje van het RIVM: 6.2 Verspreiding in de wereld Zo'n 50 per jaar dus, waarvan 1/3e deel zwangere vrouwen. En geloof me, heel veel mensen eten veel onhygiënischer dan jij zo te lezen.
was het zachte of harde kaas? was ie hard dan maakt het zowieso niet uit. en wat er staat is dat het wel een hitte behandeling heeft gehad, alleen niet zo'n sterke... dus wat valhalla zegt is zo, en de kans is ws nog kleiner zelfs!! ik heb het ook gedaan op vakantie per ongeluk, ook niets gebeurd! Alleen als je de symptomen (koorts, diarree) krijgt moet je zsm aan de bel trekken!
De vlos vertelde mij laatst dat de kans dat je ziek wordt van een vies vaatdoekje op je aanrecht vele malen groter is dan dat je iets oploopt van ongepastauriseerde kaas..... Ik zou me er dus niet al te druk om maken.
ja was ook echt niet zoveel, dus zal wel niet echt kwaad kunnen en dd, als ik koorts ofzo krijg zal ik de vk verwittigen we zien wel, iets anders dan wachten kan ik ook niet doen, gegeten is gegeten xxxxxxxx
Al zou je het nu iedere dag eten, is het niet goed, maar 1 keertje... 3 weken geleden zat ik nog heerlijk aan een toastje met gerookte zalmfilet en roomkaas
Als je er zelf niet ziek van geworden bent is er niks aan de hand. En zoals al gezegd, de kans is zowieso minimaal. Ik heb in het begin vd zwangerschap ook gerookte zalm gegeten, naja het zat er al in toen ik bedacht dat het niet zo verstandig was. Heb een paar weken geleden ook een beetje cake-beslag gehad.
ag als je iets 1 keer eet kan het heus geen kwaad niet te druk om maken als je het nu elke dag zou eten zou ik zeggen je heb gelijk dat je je druk maakt maar dat doe je niet dus relax adem in adem uit