zwangerschap & buikspieroefeningen?

Discussion in 'Gezondheid' started by Dottie, May 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik heb nog eens een vraagje.
    Een tijdje geleden ben ik begonnen met Zumba. Ik heb die DVD's thuis en doe dus regelmatig de buikspiertraining (flat abs) Maar ik heb gehoord dat dat niet zo goed is als je zwanger bent. Ik denk dat de andere sessies geen kwaad kunnen. Zolang ik mezelf niet ga overbelasten. Voor dat ik wist dat ik zwanger was probeerde ik toch 4 keer per week 20 minuutjes te doen. Dat kan ik gewoon blijven doen toch? Kwestie van een beetje in beweging te blijven. Ik wil de kilo's dit keer een beetje beperken :)

Iemand een mening hierover? Hoe zit dat juist?

Groetjes

2. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Volgens mij mag je het blijven doen tot je buik begint te groeien. Daarna niet meer omdat je kans hebt dat je de buikspieren dan beschadigt, dat ze niet meer goed bij elkaar komen na de bevalling. Schuine buikspieren mag wel.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Idd schuine wel, rechte niet. Omdat die gaan rekken om plaats te maken voor je baby, moet je die niet extra gaan trainen tijdens je zwangerschap. Voor de zwangerschap = super (krijg je ook een minder enorme buik geloof ik), maar volgens mij is het vanaf het begin van je zwangerschap al niet meer goed. Je lichaam moet zich toch voorbereiden op die buik die je straks krijgt.

Ik zou lekker je 20 minuutjes blijven doen zónder je rechte buikspieren te belasten. Succes!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

tegen mij zei de sportinstructeur dat ik gelijk moest stoppen met rechte buikspieroefeningen. schuine mogen idd wel.

5. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    Je moet je rechte buispieren niet trainen omdat je dan juist na de bevalling een diastase (ruimte tussen je buispieren met al dan niet uitpuilend weefsel) kunt overhouden. Je rechte buispieren schuiven namelijk naar de zijkanten zodat je buik kan groeien. De schuine buikspieren kun je wel blijven trainen maar dan wel op een manier die zo min mogelijk je rechte buispieren belast. Ik mocht trainen tot een week of 12, daarna echt alleen schuin!! Eigenlijk kun je het beste gewoon lekker cardio doen, zwemmen fietsen wandelen, dat heeft meer zin tijdens je zwangerschap.
    Succes

6. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Ik heb 2,5 jaar bodypump gedaan, tot ik 6 maanden zwanger was. Maar alles waarbij de buik extra belast werd, heb ik overgeslagen. Dat waren dan borstspieroefeningen (liggend en veel singles) en de buikspier oefening zelf. Maar om nu te zeggen dat mijn buik door het vele pumpen niet zo groot is geworden... ik kan mijn voeten niet meer zien, en dat met maatje 43 ;)

Share This Page